Skocz do zawartości

mirekBMWpiła

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e60 530d

Osiągnięcia mirekBMWpiła

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Problemem była uszczelka pod głowicą przepalona między cylindrem 1 i 2. Po sprawdzeniu kompresji słabo było na garze 1 i 2. Wtryski sprawdzone - stan idealny.
  2. Witam. Szukam pomocy w diagnozie. Samochód jednego dnia bez żadnych problemów czy objawów wraca do domu. Na drugi dzień rano pali na strzała ale silnik jakby nie chodził na jeden cylinder + zauważalne kopcenie na czarno. Silnik na D i P przerzuca duże wibracje na bude. Ciężko ma ruszyć ale jak już jedzie to jedzie oczywiście bez przyspieszenia. Brak kontrolki check engine. Błąd na komputerze: 4b10 (1278) rough controller. Wskazuje na wysokie rozbieżności korekt wtryskowych. INPA pokazuje jakoby wtrysk 1 i 2 łał. Pod maską dźwięk jakby cykania, szurania narasta jeżeli dodam gazu. Odłączając kostkę z drugiego wtrysku cykanie i szuranie ustępuje i silnik nadal nierówno pracuje. Samochód oddany do mechanika. Sprawdzone wtryski przelewowo niby są okej. Wtryski wyczyszczone. Auto rozebrane w kierunku turbiny i kolektora wydechowego. Powymieniane uszczelki turbo, kolektora, filtr powietrza. Klapek w kolektorze nie ma (poprzednik wywalił), egr na wolnych obrotach zamknięty, wygląda, że pracuje dobrze. Ściągając rurę z EGR wydaje się jak by spaliny wracały do kolektora ssącego, rytmiczne podmuchy. Odłączając wtrysk na drugim cylindrze - przestaje walić w kolektor. Proszę o jakiekolwiek porady, czy to mogą być zawory, popychacze? Pozdrawiam.
  3. Witam. Przeczytałem już całą tonę tematów na różnych forach ale potrzebuje ewentualnej pomocy od osoby, która miała taki sam problem lub od kogoś kto zajmuje się skrzyniami automatycznymi w bmw. Auto BMW e60 530d 218km fabrycznie bez dpf automat. Otóż od momentu kiedy problem się pojawił zrobiono: - diagnoza komputerowa (tylko jeden błąd sterownika świec żarowych - wymieniony na nowy) poza tym zero błędów - sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni - aktualizacja softu w skrzyni - skasowane wartości skrzyni + adaptacja Problem który występuje to wahania obrotów w zakresie około 1500-2000 tylko i wyłącznie przy stałej prędkości około 80km/h skrzynia w pozycji D. Samochód ma moc, wahanie ustępuje przy większym dodaniu gazu. Czasem wahaniu obrotów towarzyszy dźwięk z okolic skrzyni, takie jakby tarcie (mógł bym porównać to do tarki). Dodam, że problem nie występuje zawsze ale również objawia się przy zwalnianiu bez użycia hamulca np z 120km/h do 60km/h w momencie jakby chyba skrzynia miała zredukować z 4 na 3 obroty falują i redukuje bieg. Poza tym samochód ma moc, przy dynamicznej jeździe zmienia biegi bez problemu, stając pod górę na D nie stacza się (powiedział bym, że czasem jestem w szoku pod jakimi uchyleniami). Proszę o rzeczową odpowiedź ponieważ większość tematów niestety jest pełna ludzi podającym inne problemy, a nie odpowiedziami. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.