Dzień Dobry Zacznę od tego że nie wiem gdzie zamieścić ten temat ponieważ chodzi mi o F10 550i i F12 650i Właśnie sprzedałem swoje wysłużone E39 528i z 95r. Zakochałem się w serii F, Chcę kupić któreś z wyżej wymienionych aut. Mam na to 20tyś euro, auto będzie kupowane w niemczech (bez akcyzy ponieważ mieszkam w niemczech) Naczytałem się o tym silniku 4,4 (tutaj pojawia się już pierwsze pytanie, wikipedia czy różne strony z danymi technicznymi podaje 407 Koni lecz mobile.de 408koni. jest to tylko błąd mobile.de czy są to różne silniki ?) strasznych rzeczy. Szybko się z używały, wtryski padały, zagrożenie zatarciem, branie ogromnych ilości oleju po małym przebiegu (turbiny płuły olejem, wycieki z bloku na poziome wału korbowodowego) nawet wycieki z dyfra , duża akcja BMW "will good" wymienianie silnikow. Powiem że się zawiodłem a zarazem przestraszyłem. Podobno te 449 Koni są o wiele trwalsze, czy to prawda ? To wszystko były stare tematy (2012r-2015r wszystko działo się od przebiegu 30 do 100tys max) gdzie najczęściej wszystko było robione w ASO/gwarancja, potrzebuje świezych informacji gdzie te silniki maja już większy przebieg. chce zebrać całą wiedzę do kupy. Na Mobile.de można podzielić auta na dwie kategorie przebieg mniej niż 140tyś i 200tyś+ Czy te auta z 200tyś+ to już trupy ? (odnoszcze takie dziwne wrażenie, że tak po przeczytaniu starych tematow o 550i) Czy ten silnik na spokojnie połknie 500tyś km ? Czy raczej iść w te niskie przebiegi czy paradoksalnie lepiej większe ? Co można spodziewać się kupująć taki silnik po 200tyś km ? Jak to jest z tą awaryjnością ? lepiej szukać aut po 2012r (o ile się nie myle, wtedy wprowadzono wiele poprawek w tym 408konnym) ? czy może lepiej szukać te 450konne ? czy spokojnie mozna brać np 2010r ? Proszę o obszerne odpowiedzi z góry dziękuje za wszelką pomoc