
sewem
Zarejestrowani-
Postów
15 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
e46 2.2
Osiągnięcia sewem
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów
sewem odpowiedział(a) na przemekmdc temat w E46
Po swietach umawiam sie odrazu do polecanego gazownika, jesli by to byly wtryskiwacze od lpg tak jak mowisz to jaki moglby byc ich koszt dla m54b22? Wiem ze ceny wszedzie sie roznia ale moze znasz takie widelki -
Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów
sewem odpowiedział(a) na przemekmdc temat w E46
Po podpieciu pod komputer wyskoczylo wypadniecie zaplonow na 2 3 5 cylindrze po pewnym czasie po postoju w garazu auto na benzynie sadzac po dzwieku chodzilo jak dawniej jednak na gazie nierowno i nieswojo bylem przed chwila u swojego mechanika opowiedzialem cala historie zasugerowal mi ze moze byc to cos nie tak ze sterownikiem silnika ale gdy wspomnialem o gazie zalecil abym najpierw udal sie do gazownika jednak strasznie zastanawia mnie dlaczego taka sytuacja miala miejsce po umyciu auta? :roll: Czy moze woda ktora gdzies sie dostala do srodka miala taki skutek? :roll: -
Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów
sewem odpowiedział(a) na przemekmdc temat w E46
Wybralem sie dzis, chwile temu na myjnie, po dokladnym umyciu auta gdy juz mialem odjezdzac, zapalilem samochod i zaczelo bardzo mocno trząść calym autem po pewnej chwili zapalil sie check engine nadal trzeslo autem jednak troche mniej byl odczuwalny spadek mocy, jako ze zapalil mi sie check engine byl spadek mocy oraz wszystko wibrowalo to pewnie wypadl mi zaplon i auto nie palilo na wszystkie gary? Odpalalem i gasilem auto pare razy jednak nic to nie dalo na trasie do domu zauwazylem ze gdy jechalem i mialem 5 bieg auto na 2,5k obrotow nie chcialo wbic tych obrotow wyzej dla testu wcisnalem na chwile pedal gazu na maxa jednak nic 2,5k i nic wiecej jakby blokada. Okolo poltora miesiaca temu wymienialem wszystkie 6 cewek oraz niecaly tydzien temu dodatkowo swiece zaplonowe, macie jakies pomysly? Bylbym bardzo wdzieczny :roll: -
Nigdy nie mialem z ta firma stycznosci jak rozumiem nie polecasz jej? Co moglbym w takim razie wybrac? Co do oleju zaniepokoila mnie ta sytuacja co o niej myslisz? Wczoraj wieczorem gdy samochod stal caly dzien w garazu chcialem sprawdzic stan oleju, byl w porzadku okolo 3/4 bagnetu tak jak zawsze w sumie MOZE minimalnie mniej(?) Pozniej odpalilem auto na pare chwil zostawilem zgaszone z wlaczonym radiem po paru minutach calkowicie wylaczylem i sprawdzilem powonie stan oleju czy taka sytuacja co pisalem w pierwszym poscie bedzie sie powtarzac, wyciagam bagnet a wskaznik suchy... Moglbys mi wytlumaczyc dlaczego tak sie dzieje skoro chwile przed bylo 3/4? Czy powinienem sie tym przejmowac? Jest to cos niepokojacego czy raczej wszystko w porzadku?
-
Witam mam pare pytan odnosnie odmy oraz nadkola, moze zaczne od tego drugiego... 1. Zauwazylem jakis czas temu ze niestety mam uszkodzone prawe nadkole i za zderzakiem mam duza luke... (Zalaczam zdjecia jak to wyglada) chcialbym kupic nowe nadkole z allegro jednak potrzebuje Waszej pomocy... Czy takie nadkole (rowniez zalaczam zdjecie z aukcji jak to wyglada) Bedzie pasowac do mojego E46 sedan 2.2 2002r? Luka wyglada na dosc spora a te oslonki od nadkola za zderzakiem na aukcji wygladaja na... dosc male... co myslicie? 2. Mam rowniez problem z zapchana odma moj mechanik sprawdzajac ogolnie czy wszystko jest dobrze dostrzegl ze odkrecajac korek od oleju na silniku auto na cieplym silniku nie reaguje... Zauwazyl ze odma jest zapchana odpinajac kabel/przewod idacy do silnika, czy separator oleju odma firmy FEBI wraz z przewodami firmy MAX GEAR bedzie dobrym wyborem? Taki zestaw kosztuje okolo 260 zl lub moze polecicie mi cos lepszego? // Uszkodzone nadkole: https://imgur.com/a/YG2rXPC / Nadkole z aukcji: https://imgur.com/a/1I4TVvA EDIT. 3. Mam rowniez jeszcze jedno pytanie odnosnie poziomu oleju w silniku, zaznacze moze odrazu ze moje BMW E46 320i 2.2 170km 2002 polift jest moim pierwszym autem i jestem laikiem motoryzacyjnym. Dzis chcialem troche wycofac autem, nie caly metr, w garazu aby moc zrobic zdjecia nadkola i sprawdzic opony bo przymierzam sie do zmiany na letnie postanowilem sprawdzic olej, wiec wycofalem, otworzylem szybe poniewaz zostawilem wlaczone radio i po jakichs 15 minutach po sprawdzeniu opon wzialem sie za sprawdzenie stanu oleju w silniku, wyciagnalem bagnet a prostokat na bagnecie czyli ten wskaznik.... suchy :shock: Jak jest to mozliwe? Sprawdzam stan oleju dosc czesto uwazam, przewaznie po podrozy, odczekam te 20-30 minut i wtedy sprawdzam stan zawsze mi pokazywalo okolo 3/4 tego prostokatu wiec chyba dobrze prawda? Wiec dlaczego teraz mi tak pokazalo? Pozniej po 10/15 minutach znowu sprawdzalem i juz sie poprawialo, przybywalo oleju na wskazniku, teraz tj. jakies 2 moze 2 i pol godziny po tej sytuacji sprawdzalem znowu stan, nie odpalalem silnika i pokazalo prawie lub te idealnie 3/4 ile mialem zawsze wiec juz jest dobrze ale dlaczego tak sie dzieje? Czy jest to powod do obaw? Jest to normalne? Zauwazylem rowniez ze mam jakby to nazwac... na wskazniku nierowny poziom(?) Na jednej sciance troszke mniej niz na drugiej i na poziomie jest jakby fala(?) ale to juz raczej normalne prawda? Co uwazacie? Jest powod do niepokoju? Jak to wyglada?
-
Dokladnie, przyjrzałem sie temu bardziej i jest to nadkole a nie oslonka pod silnikiem na szczescie, obawialem sie ze moze to byc oslonka + nadkole. Lepiej miec niz nie miec prawda? Chcialbym wymienic je za okolo 2/3 tygodnie gdy bede zmienial kola bo jesli dobrze mysle to zeby wymienic nadkole musz zdjac cale kolo?
-
W tym tygodniu oddaje auto zaufanemu mechanikowi zeby luknal co i jak :D Tez jestem tego zdania co Ty ze jesli dziala to po co wymieniac, cewki jednak musialem kupic, teraz mam zastepcze znajomego a jesli juz kupic to uwazam ze te "lepsze" dlatego wybor padl na beru ktore podobno sa calkiem dobre. Mialbym jeszcze jedno pytanie, ogladalem dokladnie po centymetrze cale auto i zauwazylem pod zderzakiem, za zderzakiem ze na tej oslonie od silnika (tak to sie chyba nazywa)zaraz pod zderzakiem odrazu mam spora luke(wiem ze chaotycznie napisane ale nie wiem jak to najprosciej wyjasnic :duh: ) Czy ta cala oslona jest istotnym elementem ochronnym podzespolow samochodu? Bardziej chodzi mi o element ochronny niz estetyczny..
-
Na nastepne tankowanie pojade na inna stacje gdzie podobno jest lepsze lpg i zobaczymy jak dobrze rozumiem zakladajac ze bedzie tam lepsza mieszanka wejdzie wiecej? A co myslisz o teorii ze ten problem z przelaczaniem sie na gaz ma zwiazek z cewkami zaplonowymi? Wczoraj po automatycznym przelaczeniu na gaz na trasie zapalila sie zolta kontrolka check engine i samochod zaczal chodzic nierowno... Zastanawiam sie rowniez czy z cewkami odrazu nie wymienic swiec zaplonowych co myslisz?
-
Dzieki bardzo za wlaczenie sie do tematu :D Jako ze to jest moje pierwsze auto i juz chyba po pierwszym poscie zauwazyliscie ze jestem ciut przewrazliwiony na jego punkcie bo tak jak pisalem nawet gdy mi zgasnie auto zastanawiam sie czy to nie ma negatywnego wplywu.. :lol: Przejdzie pewnie z czasem :D Ale chodzilo mi o to ze nie katuje go do odciny co prawda zdarza sie czasami depnac do 4k obrotow ale katowaniem chyba bym tego nie nazwal :D Wlasnie odebralem swoje nowe cewki z czescidobmw.pl zamowilem marki BERU bo tak polecil mi mechanik mialem ciut obawy czy wszystko bedzie dobrze z czesciami, czy beda oryginalne bo na sklepach motoryzacyjnych sie nie znam a chyba wszyscy wiemy jak to jest czasami z zakupami przez internet jednak mam nadzieje ze wszystko bedzie dobrze :D Sklep opinie ma dobre i rowniez uzytkownik maniek21112 pod moim postem wspominal ze sklep jak najbardziej okej otwierajac pudelko od cewek znalazlem tam cewke owinieta folia babelkowa (Myslalem w sumie ze bedzie cos jeszcze dodatkowo w pudelku) no ale nic przeciez glownie o cewki mi chodzilo prawda :D Obejrzalem jedna i zaciekawilo mnie czym jest ta biala substancja w srodku tej "fajki" na cewce z ciekawosci wlozylem palucha do srodka, dotknalem jej palcem i jest dosc lepka co to moze byc? Korzystajac z sytuacji chcialbym sie rowniez Was czegos zapytac, auto po rozgrzaniu (gdy wskaznik z temperatury minie niebieskie pole) przelacza mi sie na gaz czy nie jest to troszke za pozno czy jest to okej? Srednio po jakichs 4-5 km przelacza mi sie na gaz i mam pewien problem poniewaz gdy jechalem po brata, zatrzymuje sie pod domem akurat po takim dystansie auto przelacza mi sie na gaz gdy stoje i wtedy wystepuje problem bo gdy auto sie przelaczy w tym momencie na gaz auto slabnie i gasnie wczoraj probowalem odpalic auto po przelaczeniu na gaz z 3 razy? i nic dopiero przelaczenie sie na benzyne i odpalenie poszlo wszystko ok wiec chyba cos jest nie tak macie pomysl co to moze byc? Rownie gdy na trasie auto przelaczy sie na gaz czuc szarpniecie, znajomy mowi ze nie powinno tak byc i z tymi dwiema sytuacjami obstawia cewki zaplonowe wlasnie (aktualnie mam pozyczone, nie nowe, beru dopiero bede zakladal) i rowniez mam problem z pojemnoscia gazu bo mam butle 56 l wiec do 80% powinno wchodzic te 45l powiedzmy a wchodzi tylko 33 ostatnio... Wiecie czym moze to byc spowodowane? Z gory dziekuje wam slicznie za pomoc :D
-
Jak bardzo pobieranie oleju jest szkodliwe dla silnika? Ogladajac i czytajac na ten temat mozna dojsc do wnioskow ze jesli silnik pobiera duzo oleju = remont / zlom :roll: Dowiedzialem sie rowniez jednej ciekawej informacji nie wiem na ile ona jest prawdziwa wiec prosze mnie nie zlinczowac :) ze po roku 2002 bmw naprawilo miedzy innymi wlasnie te pierscienie w silnikach z serii M54 czy wiesz moze cos wiecej na ten temat? Prawdziwa informacja? :roll:
-
Cewki ktore aktualnie mam sa mojego mechanika wiec pozyczone porzednie NGK 3szt zostaly odeslane na gwarancje i zostala ona uznana kolejne 3 byly kupowane gdzie indziej i jest problem z ich reklamacja, jezeli wypadanie zaplonu to wylaczenie jednego cylindra to raz mi sie tak zdarzylo po sprawdzaniu odmy, mimo ze poprzednie NGK byly wadliwe to mechanik twierdzi ze nie dzialaja one dobrze z tym silnikiem, ile w tym prawdy nie wiem EDIT: Jestem bardzo ciekaw co mozecie powiedziec na temat oleju o co pytalem wyzej pare postow czy faktycznie z m54b22 jest tak ze pobiera olej? Jestem laikiem motoryzacyjnym jak juz pewnie zauwazyliscie moja wiedza jest znikoma co w momencie gdyby silnik faktycznie bral duzo oleju, z czasem silnik na zlom?
-
Silnik mysle ze pracuje rowno kolega rowniez tak stwierdzil, nie slyszalem niczego niepokojacego te wibracje/drzenia czuje po prostu na kierownicy, czym jest dokladnie wypadanie zaplonu? Wypadniecie zaplonu charakteryzowaloby sie tym ze nie chodzilby ktorys z cylindrow? Jesli tak to raz mi sie tak zdarzylo tak jak wyzej pisalem gdy kolega otworzyl korek oleju po zgaszeniu auta i odpaleniu go wszystko wrocilo do normy, cewki mam do wymiany i jestem tego swiadom juz poprzedni wlasciciel o tym mowil aktualnie mam pozyczone od mojego kuzyna mechanika wstepnie planuje kupic cewki firmu beru to dobra firma prawda? Na intercarze kosztuja po 220 zl od sztuki co jest dosc spora cena uwazam zwlaszcza ze musze kupic ich 6 wiec myslalem aby zamowic je na czescidobmw.pl czy z tym sklepem wszystko jest okej? Oryginalne czesci? tam kosztuja po 150 zl okolo chyba wiec... Wlasnie zastanawia mnie i troche nie pokoi dlaczego tylko 33l gazu bylem w stanie zmiescic :roll:
-
Uspokoiles mnie :D Z czasem nasuwa mi sie coraz wiecej pytan zwiazanych z moim autem ale i tez ogolnie motoryzacyjnych chcialbym wykorzystac jeszcze ten post do ich zadania jak juz chyba wspominalem auto kupilem od dobrych znajomych ktorzy wspolpracuja z moim kuzynem mechanikiem ktory ogladal te bmw, zaufana osoba nie wprowadzilaby mnie na mine uwazam twierdzil ze auto jest w dobrym stanie i ze nie slyszal aby poprzedni wlasciciel mial z nim jakies wieksze problemy i znajomy z dosc dobra i spora wiedza na temat samochodow po moim zakupie przejechal sie moim nowym nabytkiem stwierdzil ze silnik pracuje rowno i jest ze mnie dumny ze kupilem to auto :) Rowniez sprawdzil kompresje(?) odkrecajac na silniku po lewej stronie korek, auto jakby stracilo moc przymulilo ale pozniej wszystko wrocilo do normy co ciekawe pozniej gdy chcialem wracac do domu chyba wywalilo jakis blad i auto pracowalo na 5 garach, czy nadal jest wszystko w porzadku? mam tez cewki zaplonowe do wymiany co warto mysle wspomniec i ciekawa sprawa jest fakt ze czasami jak pierwszy raz odpale auto zaczyna wibrowac po chwili ciut mocniej ale koniec koncow przestaje czy to normalne? Mam rowniez jeszcze pare pytan jak juz mowilem auto to bmw e46 2.2 170km 2002 wiec silnik M54B22 (mam nadzieje ze nie pomylilem sie :D ) czytalem ze to naprawde bardzo dobre silniki rzedowa 6 z ktorej słynie BMW lecz obilo mi sie o uszy ze zaniedbane silniki lubia sobie wypic oleju... Jak sie domyslam pewnie jedynym sposobem sprawdzenia czy u mnie jest wszystko ok jest obserwacja czy oleju nie ubywa i czas? Bedzie to widoczne na bagnecie? Moze sa jakies inne sposoby? Wybaczcie ale ogladajac sporo filmikow osob ktore o motoryzacji wiedza dosc sporo mozna sie troche zaczac bac :roll: Zdziwil mnie tez jeden fakt, po zakupie zatankowalem gaz do pelna wyzerowalem licznik zeby sprawdzic ile moge przejechac na okolo 330km wyjezdzilem caly gaz i tankujac zmiescilo mi sie tylko 33l co jest dziwne dlatego ze na papierze mam 56l czyli powinno wchodzic okolo 45? Cos nie tak prawda?
-
Dzieki za odpowiedz, co do mojego 3 pytania co powiedziales ze kolega ma racje czy takie zaduszenie ma bardzo zly wplyw? Wstyd sie przyznac ale zdarza mi sie zrobic... kangurka zawsze w miescie bo chcialbym jak najszybciej wlaczyc sie do ruchu :roll: jak ma sie sprawa z podzespolami po takim kangurku? :roll: Zastanawiam sie rowniez czy takie nieumiejetne poslugiwanie sie sprzeglem, autem do czasu kiedy nie wyrobie sobie wprawy moze miec bardzo negatywny wplyw na podzespoly? Jak juz wspomnialem, piersza furka to i troche przewrazliwiony jestem ze zaraz cos rozwale :roll: :D
-
Uszanowanko wszystkim :D Przychodze do was z paroma naprawde, naprawde podstawowymi pytaniami co do uzytkowania auta, niedawno, pare dni temu kupilem na swoja pierwsza furke bmw e46 2.2 170km 2002 polift w sedanie od dobrych znajomych, nigdy nie bylem fanem marki bmw jednak auto dalo mi bardzo dobre wrazenia z pierwszej przejazdzki probnej a i cena tez byla dla mnie atrakcyjna i jezdzi mi sie nim napraaaawde przyjemnie moge powiedziec ze powoli zakochuje sie w tym aucie, piekna sprawa :D Jako ze to moja pierwsza furka i jestem dosc mloda osoba ale prawo jazdy mam juz / dopiero 2 lata i mialem okazje jezdzic tylko niedzielnie od czasu do czasu i to tez nie duze dystanse jestem teraz troszke przewrazliwiony (zastanawiam sie czy to dobre slowo) na temacie eksploatowania mojej pierwszej furki po zdaniu prawa jazdy przekonalem sie ze uczymy sie jezdzic dopiero po egzaminie dopiero po dwoch latach mam swoj wlasny samochod i mysle ze przez jezdzenie niedzielne nabawilem sie zlych nawykow glownie ze sprzeglem... Odrazu tez chcialbym zaznaczyc ze jestem totalnym laikiem i moje pojecie o motoryzacji nie jest za specjalne... Jednak duzo rozmawiam z kolega z pracy ktory jest mechanikiem i mysle ze bardzo ogarnia temat motoryzacji pare dni po zakupie dalem mu sie przejechac moim nowym nabytkiem byl bardzo zadowolony i ocenil bardzo dobrze furke stwierdzil ze sprzeglo szybko lapie**! ( mysle ze to bedzie istotne w moich dalszych pytaniach) silnik pracuje rowno i ogolnie dobre rzeczy, wlasnie, do rzeczy chcialbym Wam opowiedziec o moich zlych nawykach glownie zwiazanych ze sprzeglem: 1. Raz zlapalem sie na tym ze nie wcisnalem do konca sprzegla, nie bylo docisniete do podlogi i zmienilem bieg, nie bylo niepokojacego dzwieku, nie bylo zgrzytu ni nic dlatego wczesniej specjalnie wspomnialem ze wedlug mojego kolegi sprzeglo lapie mi dosc szybko czy jesli nie bylo nieprzyjemnego dzwieku to znaczy ze nic sie nie stalo? 2. Mialem sytuacje wracajac z pracy (jesli dobrze ja jeszcze pamietam) ze wrzucilem na dwojke przed skreceniem w lewo i majac juz bieg leko poruszylem galka biegow i wydal sie nieprzyjemny dzwiek chcialbym zapytac dlaczego tak sie stalo? Czy taka sytuacja mogla miec negatywny wplyw? 3. Po zakupie auta podczas ruszania czesto potrafilo mi zgasnac czy takie "zaduszenie" ma negatywny wplyw na podzespoly samochodu? Kolega wspominal ze niby nie ale jak juz to dwumasa troszke dostaje, co myslicie? 4.Naczytalem sie spooooro artykulow na temat "czego nie robic" zeby nie zepsuc sprzegla koniec koncow juz calkowicie zglupialem i zwatpilem czy moj sposob ruszania z miejsca jest prawidlowy :roll: dodaje troche gazu i powoli popuszczam sprzeglo jednak chyba robie to zle bo mam wrazenie ze za dlugo trzymam sprzeglo (edit: I czasami na czym sie przylapie to jak juz jade z gazem to mam lekko wcisniete sprzeglo jeszcze przez chwile) czy to jest tzw palenie sprzegla? edit: I czasami na czym sie przylapie to jak juz jade z gazem to mam lekko wcisniete sprzeglo 5.Moze nie wyrobilem sobie jeszcze wprawy w zmienianiu biegow (komicznie to brzmi :shock: ) ale po zmianie biegu na wyzszy potrafi mi lekko szarpnac auto czy taka sytuacja, te szarpniecie uszkadza nam w jakis sposob samochod? Jak zapobiec takim sytuacjom? Dziekuje Wam za poswiecony czas, mam nadzieje ze taki temat moze byc na forum i nie podpadne odrazu adminom :D Prosilbym rowniez o wyrozumialosc i zrozumienie ze jestem jednak niedoswiadczonym kierowca chcącym poprawic swoje umiejetnosci i wyeliminowanie zlych nawykow... i zrozumienie mojego "przewrazliwienia" w koncu to moja pierwsza furka a ja mam chyba wrazenie ze auta sa z papieru i po paru takich gorszych sytuacjach auto bedzie do niczego... jak to jest? :roll: i rowniez chcialbym na sam koniec zapytac, jak to jest z podzespolami w bmw e46? Skrzynia,silnik,sprzeglo sa "idioto odporne"? Duzo wytrzymaja? Dzieki wielkie za pomoc! :D