Witam oddałem ostatnio moje BMW do mechanika Seria 1 E87 116i 115KM 2005r z "rozrządem na wykończeniu" z objawami palenie się kontrolki oleju podczas odpalania, metaliczny dzwięk, szarpanie , brak mocy itp Mechanik po diagnozie złapał się za głowę i powiedział co jest do zrobienia (przede mną ktoś na własną rękę coś tam działał i spierniczył wszystko, wiem że pompa oleju była nowa). Części które zostały wymienione + te rzeczy które zrobiłem przy okazji - 2x koło zmiennych faz rozrządu VANOS (Ex En) - zestaw łańcucha rozrządu góra komplet - zestaw łańcucha napędu pompy oleju - uszczelniacz wału korbowego - uszczelka miski olejowej - uszczelniacz czujnika 2x ? - uszczelka czujnika 2x ? - filtr oleju - nowy olej 5W-30 na takim samym jeździł wcześniej - 4x nowe świece zapłonowe Wiem że kąty faz były poprzestawiane , źle smog założony, łańcuch tarł o ślizgi ? które pękły i dostały się do filtra oczywiście łańcuch rozciągnięty napinacz rozleciał się, VANOS na wykończeniu jednym słowem że to jeszcze jeździło i nie wywalało błędu to szok, wszystko zostało naprawione. I tu zaczyna się problem z praca silnika tylko na zimnym gdy auto postoi dłużej np całą noc gdy odpalam słyszę dziwny dźwięk przypominający rzężenie/zasysanie pompy jakiejś cieczy ( przy końcu) jakby coś go "ciągło" i przy tym chrobotało ciężko to opisać słowami. Objaw ten był znany też przed oddaniem auta do mechanika, oddałem do niego auto z powrotem zmienił podstawę filtra oleju i zawór zwrotny ciśnienia za nim i dalej to samo, rozłożył ręce. Z autem dzieje się tylko tak na zimnym podczas rozruchu na obrotach jałowych jest jeszcze ok ale gdy dodajemy lekko gazu zaczyna grać orkiestra ze wzrostem obrotów coraz bardziej, ale wystarczy przejechać 50m i wszystko wraca do normy nie wydaje żadnych dźwięków, nie ma się do czego przyczepić komputer nie pokazuje żadnych błędów.Ktoś miał podobnie lub ma pomysł co to może być ? Wydałem nie małe pieniądze a nie wiem czy tak mogę dalej jeździć proszę o pomoc :cry: