Skocz do zawartości

TOMZO

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia TOMZO

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. TOMZO

    Jak dobrać automat

    Witam. Jestem posiadaczem E32 3.0 v8 oczywiście w automacie. Zbliża się moment wymiany skrzyni aut. (szarpie na rozgrzanym oleju podczas przełączania z 2 na 3 bieg ). Decyduję się na zakup używki. Moja skrzynka to 5HP18 -czarna tabliczka. Moje pytanie brzmi : jak dobrać prawidłową skrzynkę ? Rozumiem że muszę szukać 5HP18, ale wiem przecież że te skrzynie były również montowane między innymi w E34 i w E36. Czy będą pasować do E32 ??? Druga sprawa to tabliczka. Jakie są różnice między tymi dwoma kolorami tabliczki. Czy 5HP18 z zieloną tabliczką da radę zamontować i czy będzie bez problemu działać ?
  2. TOMZO

    Nietypowy problem z automatem

    W moim przypadku nic nie udało się ustalić. W moim przekonaniu problem leży w chłodnicy oleju (zasyfiona, niedrożna) Narazie tak jeżdżę bo jest dobrze a na szczęście bardzo rzadko mam okazję stać w korkach.
  3. TOMZO

    Nietypowy problem z automatem

    Sprawdzę jeszcze raz ten poziom oleju chociaż robiłem to dwukrotnie po wymianie.
  4. TOMZO

    Nietypowy problem z automatem

    Jestem właścicielem E32 z V8 automat. Od jakiegoś czasu mam problem który chciałbym nareszcie rozwiązać. A mianowicie po dłuższej jeździe po mieście (korki , częste stop & go) gdy silnik i skrzynia są bardzo,bardzo gorące następuje duży poślizg sprzęgła,skrzyni (jak w aucie z manualną skrzynią) następnie uderzenie z tyłu auta (most) i szarpnięcie auta. Dodam iż dzieje się to tylko przy przełączaniu skrzyni z 2 na 3 bieg ??? Jeszcze raz nadmieniam że jest to zauważalne tylko gdy jest chyba niedostateczne chłodzenie skrzyni i oleju (jazda w korku, częste ruszanie i zatrzymywanie). Przy normalnej jeździe po mieście (bez korków ) wszystko działa idealnie. Również podczas dalszych tras (szybka jazda -lepsze chłodzenie) jest super. Zaobserwowałem to jakieś 3 miesiące temu o od razu wymieniłem olej i filtr w automacie bez pozytywnych rezultatów. Mam nadzieję że to nie wina skrzyni gdyż myślę że byłoby to zauważalne cały czas. Nie wiem ??? Może komp. sterujący skrzynią ? Proszę o pomoc.
  5. Dzisiaj jestem happy bo moja Bunia odpaliła. Z drugiej strony jestem zły bo w sumie nie wiem co było przyczyną niedomagania. Ale może zacznę od początku. W sobotę udałem się do warsztatu ,gdyż auto zostało wepchnięte do środka w piątek wieczorem. Mieliśmy podejrzenie Iż może zamarzła woda w paliwie w filtrze czy w przewodach. Chociaż dziwne było to że rano zrobiłem parę km. Po przyjściu pokręciłem parę razy ale nic z tego. Zabrałem się za wydobycie przekaźnika pompy paliwa. Piszę że wydobycie bo akurat u mnie znajduje się on pod kupą przewodów i dwoma kostkami elektr. Gdy go miałem w rękach sprawdziłem prostownikiem. Przekaźnik klikał więc uznałem że jest dobry. Przed włożeniem z powrotem wyczyściłem dobrze styki i spryskałem odpowiednim preparatem do łączeń elektr. Na wszelki wypadek to samo zrobiłem z dwoma pozostałymi przekaźnikami które były obok. Złożyłem wszystko tak jak było i zacząłem kręcić. Niestety nadal lipa. Następnym ruchem było wykręcenie jednej świecy aby upewnić się że nie dostaje paliwa. Po wykręceniu świeca była sucha. Wkręciłem świece i odłączyłem przewód paliwowy którym paliwo doprowadzane jest do silnika. Wygiełem go do góry i przekręciłem kluczyk na zapłon. Nawet zakręciłem rozrusznikiem ale ani kropla wachy się nie pokazała.Złożyłem wszystko z powrotem. Myślę sobie iż może jakaś woda zamarzła w filtrze. W następstwie tego odłączyłem przewody paliwowe przed i za filtrem i przekręciłem stacyjkę na zapłon. Nic , żadnej reakcji . Pokapało tylko tyle co było w przewodach. Stwierdziłem że na 100% pompa. Założyłem przewody i zabrałem się za pompę. Z dużymi kłopotami w końcu ją wyciągnąłem. Sprawdzam na krótko i szok .......... DZIAŁA. W tym momencie straciłem motywację do dalszej pracy. Stałem parę minut i dumałem. Wpadłem na pomysł sprawdzenia czy w ogóle Prąd dochodzi do pompy. Przekręciłem na zapłon a miernikiem grzebałem we wtyczce. Okazało się że napięcia brak. Zrobiło się późno i łeb mnie rozbolał od tych oktanów. Nie wiedząc co dalej wrzuciłem pompę do baku ( nawet nie wkładałem jej w ten koszyk), Założyłem przewody nie skręcając obejmami , wsadziłem pływak i przykręciłem na dwie nakrętki. Na koniec zdjąłem jeszcze na 20 sekund ujemną klemę z aku myśląc o ewentualnym resecie jakiegoś błędu kompa. Poszedłem jeszcze z nadzieją zakręcić dwa razy ale w dalszym ciągu nic. Polazłem do domu i wlazłem na forum. Wyczytałem iż to że przekaźnik klika to nie znaczy jeszcze że jest dobry. Trzeba zmierzyć opór lub zamienić go z innym, czego nie zrobiłem. Nazajutrz po południu poszedłem znowu właśnie z tym zamiarem. Na dzień dobry zacząłem jednak od zakręcenia rozrusznikiem( mimo leżącej pompy w baku). Za drugim razem SZOK : odpaliła. Pochodziła parę minut gdyż chciałem sprawdzić czy znowu sama nie zgaśnie. Nie zgasła i wszystko o.k. Zgasiłem ją i zabrałem się za poprawne złożenie pompy i pływaka. Po złożeniu pojechałem na miasto. Teraz jestem szczęśliwy , ale i lekko zakłopotany gdyż nie wiem co było. Boję się powtórki gdzieś na ulicy. Jeżeli ktoś wyciągnął jakieś wnioski z tego co tu napisałem to proszę o wypowiedź P.S. J co ty na to minos27 , i co tam z twoją bunią.
  6. O.k. Dzięki . Jutro idę walczyć. Jak coś mi się uda to dam znać. :roll:
  7. Witam. Ja w dniu dzisiejszym zaobserwowałem te same objawy. Rano odpaliłem i zrobiłem parę km. Jak przyjechałem to odpaliłem ale zaraz zgasła. Trochę ją męczyłem lecz zaczął się rozładowywać akumulator. Podłączyłem prostownik i pomęczyłem dalej i. W końcu odpaliła. Pochodziła około 3-4min i sama zgasła. Znowu ją męczyłem ale na nic się to zdało ?! Podejrzenie padło na pompę paliwa. Odkręciłem pokrywkę pompy i po przekręceniu kluczyka na zapłon nic się nie dzieje. Jutro planuje podłączyć ją na krótko i sprawdzić. Nie wiem tylko za co się zabrać gdy okaże się że działa prawidłowo jak koledze powyżej. A może ktoś wie który przekaźnik i bezpiecznik jest odpowiedzialny za pompę i gdzie one się znajdują. Proszę o odp.javascript:emoticon(':|') Neutral
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.