
ryuu
Zarejestrowani-
Postów
17 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E34 520i 1991 E90 320i 2006
-
Lokalizacja
Warszawa
Osiągnięcia ryuu
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Proszę o rozkodowanie wyposażenia dla WBAAL31020AY18624 Dziękuję :-)
-
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VA71&mospid=48481&btnr=51_6892&hg=51&fg=95 listwa boczna :) ale na zywo nigdy nie widzialem :)))
-
Dodam jeszcze, że jeździłem 2 dni na "normalnych" oponkach. Dziiiizys, jeździło się CUDOWNIE :D Samochód jakby schudł o 100 kg, jazda wreszcie przestała być walką z nawierzchnia, a zaczęła być czystą przyjemnością :) A wjeżdżając w nierówności/studzienki słychać było jedynie ciche gumowe puk puk, a nie yeb yeb ;) Chce ktoś kupić 2 komplety prawie nowych runflatków? :) Serio. 205/55/16, takie jak fabryka dawała, kupione w ASO. Sprzedam chętnie, bo te dwa dni otworzyły mi oczy :)
-
[E90] 320i - lecą po kolei uszczelki... odma?
ryuu odpowiedział(a) na ryuu temat w E90, E91, E92, E93
I już po akcji. Odma była sprawna, a przyczyną wycieku oleju było... niewłożenie uszczelki (koszt: 50 gr). na rurkę prowadzącą z miski olejowej do odmy podczas poprzedniej zmiany oleju. Efekt był taki, że po prostu tryskało olejem i cały silnik był nim pokryty :( Nota bene - ostatnio olej wymieniali w Inchcape :P No to na pewno podjadę do nich na serwis olejowy w najbliższej przyszłości. -
Może kogoś to zainteresuje, ale zmieniłem opony na zwykłe i pojechałem znowu na pomiar do dwóch stacji, w których moje amortyzatory wyszły słabo. Efekty na jednej ze zaprzyjaźnionych stacji widać tu: Test na runflatach: http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/536051/1485146.jpg Test na zwykłych oponach: http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/536051/1485147.jpg No to sprawa całkiem jasna :) Swoją drogą ciekawe ile osób posłuchało takich diagnostów i wymieniło sprawne amortyzatory :(
-
Hehe, nie no aż tak źle nie jest. Przebieg i bezdzwonowość potwierdzona przez Inchcape, warsztat Krzysztofa Seweryna i cała masę faktur - auto kupione w Polsce. A na zbieżności powiedzieli, że od długiego czasu nie widzieli prostej beemki, moja pierwsza od ponad roku :) Pan Krzysztof powiedział, że po 100 tyś zaczynają się problemy, a jak się już naprawi to co się zepsuje, to następny przystanek na 250. Może mam po prostu egzemplarzy wymagający dużo uwagi :P Nie bez znaczenia może być fakt, że poprzednia właścicielka oprócz jeżdżenia do ASO na przeglądy nic nie robiła i była święcie przekonana, że skoro jeździ do ASO to ma samochód w perfekcyjnej kondycji :mrgreen: Ale ale - byłem na teście amorków w 2 innych stacjach. W jednej badali i wyszło lepiej - 25% - 35%, no ale nadal to jest źle. W kolejnej za to wyszło, uwaga, 60-67%. No to mam piękny rozstrzał od 5% do 67% w zależności od stacji. I tu rzecz znamienna - była to innego rodzaju maszyna i test, tu rozbujano koło i mierzono jak się uspokaja, a na 2 poprzednich po prostu waliło od dołu, hehe. Po godzinnej rozmowie z diagnostą ze "stacji 5%" sam już nie wiem co o tym myśleć. Chyba założę pożyczone zwykłe opony i pojadę jeszcze raz na testy. Nie mam problemu z wymianą, po prostu wolałbym nie ruszać dobrego zawieszenia - zwłaszcza że samochodem jeździ się nienagannie. Z drugiej strony, jak są zużyte, to trza wymienić i kropka.
-
Heh, dzięki. Wychodzi na to, że muszę jeździć aż ktoś mi powie, że mam dobre amorki, i tam zrobie przegląd :lol: Nota bene - w inchcapie za test amortyzatorów powiedzieli mi 350zł, tłumacząc się, że chcą zrobić przegląd całego zawieszenia.
-
No to podjadę jeszcze gdzie indziej dzisiaj... A amorki to tylko najnowszy punkt na długiej liście do zrobienia w "serwisowanym od nowości w ASO aucie" - powoli robię wszystko, ale mam wrażenie, że mi przybywa problemów, a nie ubywa. Za to na pewno ubywa kaski :D
-
...aż mnie ścięło, jak zobaczyłem wyniki na okresowej kontroli (oczywiście przeglądu nie podbili). Wyniki skuteczności tłumienia: (przebieg 100kkm) 12% 5% 45% 22% sami technicy byli zszokowani, pomiar był dwukrotny, po sprawdzeniu ciśnienia. Przecież to niemożliwe, takim samochodem nie dałoby się jeździć! Bujałby się jak łódka na stawie, a nie jechał. Nic takiego nie czuję podczas jazdy - jest sztywno, acz bez przesady. Podczas zjeżdżania z progów/krawężników zderzak nie całuje ziemi, podczas hamowania też nie. Na zakrętach trzyma się sztywno. Co jest???? Powiedziałbym, że mają zwalony sprzęt do testów, ale tuż po mnie podjechał jakiś szrot i u niego było ok. Czy to może być wina runflatów? A może mi zapuścili program dla ciężarówek? :) Ale przyznam, że podczas testu samochód skakał w górę/dół jak piłeczka pingpongowa :( Zaczyna mnie powoli wkurzać to auto :?
-
[E90] 320i - lecą po kolei uszczelki... odma?
ryuu odpowiedział(a) na ryuu temat w E90, E91, E92, E93
Dzięki. To miejsce właśnie obstawiałem, ale nie byłem pewien. Czy zdjąć trzeba kolektor. No trudno. A jest jakiś sposób aby sprawdzić, czy odma jest niedrożna? Czy wymienić w ciemno? Bo sama uszczelka zaworów może sobie pocieknąć, ale tyle na raz to dziwne. -
[E90] 320i - lecą po kolei uszczelki... odma?
ryuu odpowiedział(a) na ryuu temat w E90, E91, E92, E93
Nie wiem ile jest oleju, ale z każdym dniem coraz mniej :) No i jedyną opcją sprawdzenia poziomu jest oil check na desce, zawsze sprawdzałem i było "ok". Olej ostatnio wymieniany w ASO. W sumie to cieknie już od dłuższego czasu patrząc po zaolejeniu części silnika i ilości zebranej na osłonie, a samochód nie krzyczy, że mu mało oleju... W każdym razie prośba nadal aktualna, chcę sprawdzić odmę, ale nie mogę jej zlokalizować :) -
Halo koledzy, byłem w warsztacie i wymieniano mi drążek kierowniczy. Po zdjęciu osłony okazało się, że bunia cieknie z kolejnego miejsca. Tym razem poszła uszczelka miski olejowej. To już trochę za dużo, jak na zwykły przypadek. Poprzednie wycieki: - spod pokrywy puszki filtra oleju (wymienione) - spod puszki filtra oleju (wymienione) - spod kołnierza jakiegoś czujnika na pokrywie zaworów (wymienione) - spod pokrywy zaworów - z uszczelniacza skrzyni biegów (na wał) No i teraz doszła ta miska. To nie wygląda na niepowiązane wycieki... po kolei wypycha mi uszczelki :( Może jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie olejowym? Czy to może być wina niedrożnej odmy, separatora oleju, czy jak to się zwie? Czy ktoś mógłby pokazać na zdjęciu tego silnika (N46), gdzie jest odma? Znalazłem w real oem, ale nie mogę znaleźć tego fizycznie, a niemal wszystkie tematy na forum o odmie dotyczą diesli :) Czy odmę w mojej buni się czyści czy wymienia? Nie sądzę, żeby było to robione wcześniej, a samochód ma 100kkm. Czy oprócz zapchanej odmy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny masowego zgonu uszczelek? Swoją drogą to ciekawe ile jeszcze uszczelek mi do pocieknięcia zostało :D
-
[E90] Wymiana uszczelki dekla zaworów i inne pytanka
ryuu odpowiedział(a) na ryuu temat w E90, E91, E92, E93
Dzięki za pomoc, koledzy. Jeszcze pytanie co do tej uszczelki dekla - ktoś mi powiedział, że przy jej wymianie trzeba śruby też zmienić? Bo są aluminiowe podobno. Prawda to? :) -
Cześć wszystkim, mam pytanko. Cieknie mi spod rzeczonej uszczelki, kupiłem ją i chcę sam wymienić. Macie może info o tym jak dokręcać dekielek po wymianie? Tzn, jakaś kolejność śrubek (od środka na zewnątrz), czy coś? Drugie pytanie - wymieniał ktoś kiedyś siłownik (silniczek) Valvetronika? Trzeba potem oddawać auto do NASA celem programowania/adoptowania nowego kawałka elektroniki? Trzecie - jak odpowietrzyć układ chłodzenia po wymianie płynu? :D Będę wdzięczny za szybką odpowiedź, jutro grzebię :)
-
...się wzięła i urwała podczas zmiany świec. Taki ponad 2cm kawałek. Po tej operacji parę razy widziałem migającą kontrolkę (żółtą) silnika. Nie wiem oczywiście, czy to ma związek, ale poza tym nic mi nie przychodzi do głowy... Da się tę gumę ściągnąć i wymienić? Czy cała cewka? :(