Drodzy forumowicze. Praktycznie od kiedy kupiłem BMW 28ixdrive (kilkaset km po zakupie) mam zapaloną kontrolkę system bezpieczeństwa biernego pasażera. Podpinałem pod dwa komputery i wyświetla kod: 930B0E "Wstępny napinacz pasa bezpieczeństwa pasażera: zbyt wysoka oporność" - Stały Nie mogę tego błędu wykasować - od razu powraca. Więc kupiłem nowy napinacz pasa pasażera i zadowolony założyłem, wykasowałem błędy i niestety nie pomogło. Ten sam błąd wraca od razu po wykasowaniu (specjalnie odpinałem wtyczkę kierowcy i tamte błędy znikają po wykasowaniu) Zacząłem się bacznie przyglądać wtyczkom pod fotelem i zauważyłem coś niepokojącego. Otóż od napinacza pasa idą 4 przewody: dwa od czujnika zapięcia pasa i dwa od napinacza pirotechnicznego. Natomiast wtyczka od strony samochodu (ta co wchodzi do podłogi) posiada tylko 2 przewody. :shock: WTF??? Wygląda jak by w ogóle napinacz nie miał dalszego połączenia z autem przewodami. Poniżej załączam zdjęcie: EDIT: Rozwiązałem zagadkę. Otóż sprawdzając po VIN, mój model ma napinacz tylko w zwijaczu pasa bezpieczeństwa. Dlatego jest brak przewodów we wtyczce pod fotelem dla napinacza. Jakiś druciarz który naprawiał auto po sprowadzeniu z USA wsadził rezystory do zwijaczów pasa i jeden z nich się poluzował. Dlatego komputer wyświetla błąd napinacza pasa. Co za czasy, kupujesz auto i w razie wypadku nie wiesz czy masz poduszkę ratującą życie czy rezystor.