Czołem. Jakiś czas temu stałem się posiadaczem E39 2.5 o oznaczeniu 523i. Manual. Na biegu jałowym; żadnych falowań obrotów, trzyma stałe. Natomiast problem jest w tym, że dziwnie się wkręca na obroty. Dajmy na to pedał w podłogę, silnik przyśpiesza tak jakby za moment; wchodzi na obroty dajmy na 5 tysięcy, spada do 3 - i zaczyna ciągnąć do końca już bez żadnych zawahań. Kiedy natomiast kręcę jedynkę pod czerwone pole, wrzucę dwa utrzyma się na tym 5 tyś obrotów już ciągnie normalnie. Ale natomiast, czy raptowne naciśnięcie gazu na dwójce czy jedynce; wejdzie na obroty 5 tyś, spadnie z nich ustawi się i dopiero zaczyna ciągnąć. Przypomina coś w podobie automatycznej skrzynii biegów. Czy może jestem zielony, i tak się dzieje w tych silnikach? Chciałbym otrzymać odpowiedź, i wrazie co wiedzieć od czego zaczynać szukanie. - Z góry dzięki.