Skocz do zawartości

Hiob90

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530d

Osiągnięcia Hiob90

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Możliwość jest zawsze . Pytałeś o to wcześniej. Nie wiedząc jakiej daty jest twoje auto szukałem informacji na ten temat i znalazłem ją dla modułu , bodajże dla pojazdów z 2007 roku. Jak znajdę trochę czasu to przeanalizuje tą informację dla twojego rocznika. A tu masz fajny filmik z pomiaru lewego poboru prądu. Miałem go umieścić wcześniej ale jakoś mi to umknęło. https://youtu.be/ErZRdA1CtLs Wybacz, rzeczywiście nie podałem tych danych wcześniej. Dzięki za poświęcony czas :-) Byłbym rad gdybyś podesłał jakieś info odnośnie mojego rocznika. Filmik rzeczywiście dobry, obejrzałem od deski do deski. Łebski gość, niestety oscyloskop jego klasy przewyższa mój budżet. Czy takie w granicach 500 pln na allegro jak ten poniżej nada się do czegoś więcej niż do obsługi jako multimetr? https://allegro.pl/oferta/mustool-miernik-multimetr-graficzny-z-oscyloskopu-8903602978 Ciężko wyłapać takie tiki na zwykłym mierniku. Tym bardziej gdy miernik nie pokazuje użycia prądu. Tak jak wspomniałem powalczę jeszcze z poprawnym podpięciem miernika.
  2. O proszę, czyli jest jakaś kolejna możliwość. Rok:2004 Miesiac:03 Bartek
  3. Dzięki wielkie za porady, poświęcę się lekturze i pomierzę obwód jeszcze raz :-) Pracy jednak na dłużej niż weekend. Odezwę się wkrótce i zdam raport.
  4. Dzięki za porady, w takim razie mam kolejną listę podejrzanych do ogarnięcia w weekend: [*]Lampki w bagażniku (+wiązka), czy nie robią zwarcia- wszystko poza oświetleniem jeżeli chodzi o klapę jest ok. Otwiera się z kluczyka, jest podświetlenie tablicy. Nie wiem co jeszcze mogłoby tam być. [*]Lampka blokady tylnych szyb, dlaczego jest tak długo aktywna Tak się jeszcze zastanawiam, może jest jakiś wspólny mianownik dla tych elementów np. w postaci wspólnego modułu?
  5. To prawidłowe ustawienie miernika, prawda? Sprawdzałem na trzech miernikach, jeden był uszkodzony. 2 pokazywały te same wartości. Nie wiem czy w ten weekend uda mi się wpiąć, ale spróbuję nagrać filmik i podesłać. Znowu gdzieś wyczytałem i nie wiem czy to fake info, prośba o potwierdzenie: "Lampka przy blokadzie szyb tylnych powinna zgasnąć w ciągu 2 minut od zamknięcia pojazdu." Mi gaśnie po 30-40 minutach.
  6. Odnośnie pogody to nie wykluczam tej możliwości, ostatnio w Warszawie padało (już cała Polska o tym wie :duh:) , a mi przyszło akurat jechać w tę pogodę, ale akumulator padł dopiero parę później. Nie mam szyberdachu. Kanalik przy wlewie paliwa jest drożny, robiłem próbę i woda ścieka przy kole. Dla pewności przeciągnąłem przez niego 3m bardzo elastycznego przewodu, nigdzie nie było oporu. Zauważyłem też, że po deszczu, z kratki nad akumulatorem spadały krople wody (bardzo mała częstotliwość). Uszczelniłem więc tę kratkę, bo woda wydobywała się spod ramki, a nie z gum. Gdzieś się doczytałem, że niektórym akumulatory stoją po 2cm w wodzie i dalej działają, także to chyba raczej nie wilgoć. W weekend wymontuję zamek klapy i przedzwonię sobie przewody.
  7. Cześć Wszystkim, Forum śledzę od dłuższego czasu. Znacznie mi pomogło w eliminowaniu kilku usterek. Tym razem, ręce mi już opadają i stwierdziłem, że założę swój temat, w którym również liczę na Waszą pomoc. Zacznę od opisu problemu. Kompletnie losowo coś rozładowuje mi akumulator do poziomu nawet 8V! :mad2: . Z problemem walczę już rok czasu i za nic nie mogę dojść co jest grane. Nie ma znaczenia czy IBS podpięty- czy nie. Można uznać że zdarza się to cały czas losowo. Klema IBS wymieniona na poliftową. Akumulator wymieniony na AGM. Zakodowany jak instrukcja przykazała + zarejestrowana wymiana. Ładowanie w ukrytym menu oscyluje w okolicy 14,3V, cyferki cały czas się zmieniają ale, przeważnie są w zakresie 14V - 14,5V. Pomiar miernikiem w bagażniku wskazuje ok. 0,2V więcej. Raz w trasie przyłapałem go, że napięcie ładowania na zegarach skoczyło do 15V. Nie powiem- zdziwiłem się. Po restarcie silnika, wszystko wróciło do opisanej wcześniej normy. Po wpięciu miernika szeregowo, pobór prądu- po uśpieniu pojazdu wynosi 0,00A! :duh: Auto usypia się prawidłowo/książkowo, 30-40 minut i lampka przy lewarku skrzyni+lampka blokady tylnych szyb gaśnie. Przykładowo: Pomiaru dokonywałem w sobotę, potem wymieniłem akumulator na nowy, zakodowałem pojemność, zarejestrowałem wymianę, a następnie pokonałem trasę 100km, po czym od poniedziałku, aż do dzisiejszego (piątkowego) ranka trasy 2xdziennie- 5km. Dziś rano- akumulator zdechł i nawet nie otworzył samochodu z pilota. Wcześniej: [*]Wymieniłem IBS, przerobiłem wtyczkę (jedyna zmiana jaką zauważyłem to komputer zdążył mi raz pokazać, że mam niski poziom baterii- wcześniej takiego komunikatu nie spotkałem) [*]Usunąłem zwarcie w prawym lusterku, [*]naprawiłem wiązkę przy module MPM (gołe kable)- zamówiłem piny i kostkę z ASO pozarabiałem i poizolowalem przewody, [*]wymieniłem czujnik poziomowania xenon z przodu na nowy (stary wariował), No ogólnie było parę rzeczy związanych z elektryką, które mogłem podejrzewać o rozładowywanie aku. Niestety- nie trafiłem. Zastanawia mnie jeszcze zamek w klapie bagażnika. Otóż światło w bagażniku świeci się tylko przez 2 sekundy po otworzeniu. Sytuacja dotyczy tylko światła we wnęce- te w klapie, w ogóle nie świeci. No, ale światło to w tej chwili mój najmniejszy problem. Od noszenia akumulatora przez 3 piętra, do naładowania i z powrotem, dostanę jakiegoś schorzenia kręgosłupa. Każda rada będzie mile widziana. Dzięki i pozdro, Bartek.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.