Powiem tak, chciałem pozostać przy nowej piątce, ale po testach hybrydy 530e (brak 530i) i jakości plastików (min. drzwi) w porównaniu do G31 i cenie zakupu 530e i X3 M50 wybór był prosty. W mojej ocenie mimo zawieszenia adaptacyjnego w X3 komfort jazdy w piątce jest wyższy (szczególnie na progach zwalniających) no i oczywiście 5 ma mniejsze spalanie (średnie spalanie z 3 lat miałem 8,9 litra/100km w X3 na razie 10,5 litra/100km). Jak użytkujesz 5 z mild hybrid to czasami można było natrafić na lekkiego laga, tu nie ma mowy o jakimkolwiek.
To jest trochę tak, słyszy się, że generalnie samochody typu M50 (czyli nie pełne M) to taki kompromis między użytkowaniem na co dzień i możliwościami nazwijmy to sportowymi. I dziś mam takie same obserwacje. Przy ustawieniach Sport Plus samochód jest tak narowisty jak niemal pełna Mka. Zupełnie inna kultura pracy silnika, szybsza zmiana biegów, itp. Ta wersja jest bardziej "zbita", prowadzi się zdecydowanie bardziej pewnie. Banan nie schodzi z twarzy, a te klamki o których się tak często mówi przestają być istotne
Tak przy okazji nowa X3 ma też nowe rozwiązanie dotyczące Digital Key Plus (NCF/UWB) otwieranie/uruchamianie samochodu za pomocą Iphone/lub telefonów z androidem bez konieczności noszenia kluczyka Keylees. Powyższe dwie technologie są zdecydowanie bardziej (jeśli nie w pełni) odporne na kradzież "na walizkę".
Niestety nie ma możliwości indywidualnego ustawiania typu zawieszenia dla wszystkich trybów. Takie ustawienia jest tylko możliwe w Sporcie.