Skocz do zawartości

bwjobiwan

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    jeszcze brak

Osiągnięcia bwjobiwan

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Starosielce, ale w Wwie mieszkam. Mały update: wstawiłem auto do konkretnego warsztatu BMW z polecenia, goście powiedzieli, że trzeba naprawić EGR, wymienić czujnik DPF oraz ogarnąć alternator i będzie git. Auto odbieram w poniedziałek, dam kolejny update.
  2. Sam nie zrobię, bo niestety jestem laikiem, ale jutro u innego speca zasugeruję. Dzięki za wskazówkę i pozdrawiam kolegę z Bstoku :)
  3. Witam wszystkich ponownie i dziękuję kolegom wyżej za wszystkie wskazówki. Generalnie wszystko się uspokoiło prócz dwóch rzeczy: 1. Check engine pali się cały czas 2. Auto zaczęło lekko szarpać/wibrować delikatnie na bardzo niskich obrotach (np. gdy dojeżdżam do świateł i hamuję, w ostatniej fazie hamowania do momentu stop) Pojechałem dziś do Wiltronic w Warszawie i ci goście po diagnostyce z miejsca powiedzieli, że: 1. Trzeba wymienić DPF na nowy 2. Odmę wymienić 3. Dolot wymienić (w tym momencie mam oklejony taśmą przez poprzedniego właściciela) 4. Sprawdzić EGR Za taką przyjemność +4k zł. Z tym, że dzwoniłem ponownie do gościa z Bimmer Check (który pomagał mi auto oglądać) i powiedział mi, że tak wymieniać to można i 10k zostawić w warsztacie, a najważniejsze znaleźć przyczynę, dla której ten dpf się zapycha i nie odpala funkcji wypalania, czyli dojść do przyczyny problemu, a nie leczyć objaw. Nie zrozumcie mnie źle, ja nie żałuję pieniędzy na to auto, byłem też świadom, że po zakupie prawdopodobnie będę musiał parę rzeczy zrobić, by doprowadzić je do fajnego stanu. Chciałbym tylko nie naciąć się na ekspertów, którzy chętnie mnie skasują, a ja dalej będę bujał się z tymi samymi problemami. Wiecie jak to jest, kupuje się wymarzone autko, a zamiast cieszyć się z tego faktu i czerpać przyjemność z jazdy cały czas stres i myśli, co się dzieje, jak to naprawić itp. Każda wskazówka z Waszej strony jest dla mnie zawsze cenna, więc jeśli przychodzi Wam coś do głowy to z przyjemnością wysłucham. Pozdrawiam!
  4. Wielkie dzięki za odpowiedź :) Pokażę mechanikowi, co mi napisałeś - może w końcu uda się te problemy rozwiązać. Pozdrawiam!
  5. Witam, nie znalazłem podobnego tematu, więc postanowiłem Was spytać. Zaraz po kupnie auta zaświeciła się na pomarańczowo kontrolka check-engine, komputer pokazywał błąd DPFu. Mechanik DPF wyczyścił i wszystko było super przez kilka dni, następnie kontrolka powróciła. Pojechałem do mechanika, który stwierdził, że być może trzeba dokładniej ten DPF przeczyścić (odłożyliśmy to na później), przy okazji tej wizyty gość obrobił mi klocki hamulcowe, bo troche piszczały przy hamowaniu i po ponownym założeniu kół, gdy wyjeżdżałem z warsztatu nagle, kompletnie z dupy wywaliło błędy: - ciśnienia w oponach - złego kątu skrętu kierownicy - DTC Mechanik w szoku podpiął komputer, który nic sensownego mu nie pokazał. Odpiął akumulator na 10 minut, poczekaliśmy, podpiął ponownie, wyczyścił błędy i wszystko wróciło do normy. Minęło kilka dni i teraz sporadycznie, przy odpalaniu auta (szczególnie, gdy stało całą noc) na sekundę pojawia mi się na panelu niżej ikona świec (całkiem nowy objaw). Trwa to ułamek sekundy i auto odpala bez problemu. Do tego doszło jeszcze (też sporadycznie i też całkiem nowy objaw), że gdy gaszę silnik wyskakuje na żółto kontrolka akumulatora i komunikat o niskim stanie energii. Jakieś pomysły, co robić? Jutro wstawiam auto do mechanika, mówił mi przez telefon, że być może alternator będzie do regeneracji i sprawdzi też świece. Tylko niepokoi mnie, że nagle jak z rękawa zaczęły się sypać błędy. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
  6. Jest lepszy choćby dlatego, że: 1) rok młodszy 2) z naszego salonu, a nie zza granicy - nie trzeba się chrzanić z rejestrowaniem, lawetą, innymi formalnościami 3) wszystkie naprawy aso, komplet faktur 4) zajebiście doposażony 5) szczery przebieg 6) od osoby prywatnej, która serio jest osobą prywatną, a nie ukrytym handlarzem 7) aktualne OC do końca roku Jutro będzie wiadomo, co z bebechami i lakierem, ale już na starcie ten egzemplarz ma plus.
  7. Nie, nie biorę. Znalazłem dużo lepszy egzemplarz, krajowy kupiony w salonie, bardzo zadbany. Jutro o 17 oglądam, dam raport w nowym wątku jak będę już po oględzinach ze specjalistą.
  8. Konkrety: Oględziny zewnętrzne: - lakierowane powtórnie wszystkie elementy poza dachem - ślady demontażu maski, tylnej klapy, błotników - szpachlówka na tylnym prawym błotniku - nieoryginalne felgi - opony zimowe Riken 205/55 R16 z 2016 roku, około 6,5 mm bieżnika - tylne tarcze posiadają wyraźny rant - otarcia na zderzakach - wszystkie wnęki posiadają fabryczną grubość lakieru - brak śladów napraw na podłuznicach przednich - data produkcji reflektorów zgodna z samochodem Oględziny wewnętrzne - woda we wnęce akumulatora - nieoryginalny system audio - uszkodzona regulacja kratki wentylacyjnej Komora silnika - obie kolumny Mcphersona obrócone względem fabrycznych ustawień - wyciek z przewodu intercoolera - lekki wyciek w okolicy pokrywy zaworów - słabe siłowniki maski Diagnostyka komputerowa: - błąd sterownika świec żarowych - błąd czujnika temperatura powietrza - błąd czujnika ciśnienia oleju - błąd EGR - przekroczona wymiana oleju o 6000 km - korekcja na wtryskiwaczu 1 cylindra mocno podniesiona +3.6 (wymaga wymiany) - wartości ciśnienia zwrotnego na DPF wysokie ale mieszczą się w normie Jazda próbna: - dynamika pojazdu w normie - brak uwag co do pracy skrzyni biegów - stuki w zawieszeniu przednim na nierównościach oraz drgania kierownicy podczas hamowania (do weryfikacji tuleje wahaczy przód) - podczas jazdy na wprost kierownica musi być lekko skręcona (do sprawdzenia geometria kół)
  9. Ja auto już widziałem osobiście, jutro z kolei oglądają je goście z bimmer-check. Zobaczymy
  10. Po czym widać, że dostała? Jutro auto jedzie mi sprawdzić ktoś od bimmercheck, więc będę wiedział co tam nie gra.
  11. To autko mam zaledwie 15 min drogi od siebie, wiadomo jakby to bylo kilkaset km to wpierw bym ten droższy raport wziął :) a tak sprawdzę, wtedy ten droższy raport zamówię + mechanik. Odnośnie bezwypadkowości to dzwoniłem do gościa, mówi że zapomniał tej opcji zaznaczyć.
  12. To znaczy myślę, że lepiej wpierw naocznie zobaczyć jak to wygląda, a wtedy dopiero jak będzie ok inwestować w ten raport i mechanika, żeby sprawdził jak to gra w środku. Jestem otwarty na sugestie dotyczące jutrzejszych oględzin - na co zwrócić szczególną uwagę?
  13. Spoko, zadzwonię i dopytam zanim pojadę. Wstępnie jutro mam oglądać.
  14. Dzięki za cierpliwość:) Ja w tym ogłoszeniu nawet nie widzę takiej sekcji jak "bezwypadkowy". Gdzie to widzisz? Czy to jest tak, jeśli w ogłoszeniu nie ma info o bezwypadkowości to po prostu równa się wypadkowy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.