Skocz do zawartości

bimski

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bimski

  • Urodziny 04.03.1987

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 523i 2000, alfa 75 1.8 turbo carb 1989
  • Lokalizacja
    Bełchatów/Kraków

Osiągnięcia bimski

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. bimski

    Małopolskie

    Czy ktoś z zupełnie czystym sumieniem mógłby polecic mi dobry warsztat w Krakowie, który fachowo osłucha i obejrzy silnik w moim bmw? Ewentualnie będzie w stanie zrobic przy nim kilka rzeczy tak samo fachowo jak osłuchiwanie? Nie jestem z Krakowa, a pilnie potrzebuję pomocy :(
  2. Pytałem się o tego typu przeróbkę w 523i na innym forum. Dowiedziałem się, że w m52b25 z podwójnym vanosem kolektora dolotowego nie ma sensu wymieniac na ten z m50, bo kanały dolotowe już są szersze niż w zwykłym m52b25 z pojedynczym vanosem. Właśnie tym wytłumaczono mi moc wyższą niż nominalna w moim samochodzie. :) Kolektory wydechowe również zamierzałem wymienic na (3-1)x2, najlepiej supersprinta, ale doszedłem do wniosku, że w samochodzie używanym na co dzień chyba jednak nie ma sensu nic zmieniac, a do zabawy sprawic sobie drugi wózek. W naszych silnikach blok silnika jest aluminiowy, ale tuleje cylindrów są żeliwne, także podatnośc na przeróbki jest nieco wyższa niż w zwykłym m52 (a na pewno w moim silniku, który jest z 2000 roku). Nawet dogrzebaliśmy się do gotowych p&p zestawów kompresorowych celujących w moc 280 koni. ;) http://www.streetracing.pl/forum/M52B25-dziwny-wykres-mocy-t58237.html tutaj krótka dyskusja na podobny temat. :)
  3. bimski

    turbo do 523i

    To NIE jest 2.3! Ten silnik to 2.5 z aluminiowym blokiem, na tym polega różnica między nim a produkowanym wcześniej i montowanym bodajże w e34 i e36 (poprawcie mnie, jeśli się mylę) 2.5, który blok miał żeliwny i był bardziej podatny na przeróbki. Nie zmienia to jednak faktu, że da się i przy sporych nakładach finansowych można zamontować w nim turbo czy kompresor. Szukajcie info o bmw 323 e46 użytkownika innych prawdopodobnie forów o nicku STAN jeśli dobrze pamiętam. On przerabiał ten temat zdaje się.
  4. bimski

    dziwaczny wykres mocy w 523i

    Byłem w ciągu ostatniego weekendu na zlocie alfa romeo. Były zawody na 1/4 (gdzie ciężkie 523 wcale nie odstawało od gtv 3.0, które ma 220 przeszło koni) i w niedzielę pomiary na hamowni. Podjeżdżały wszystkie alfy 2.5, 3.0, i rzędówki. O ile wszystkie v6 miały spadek mocy rzędu 2-3KM, a r4 ok. 10KM, to ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu moje 523 wypluło niemalże 186KM?! Jak to możliwe? Moment obrotowy jest raczej standardowy, przebieg wykresów również całkiem ok, ale skąd te 16 koni? Ma ktoś jakiś pomysł? Jak można sprawdzic, czy silnik jest seryjny, czy nikt nie robił żadnych przekładek? Nie wierzę, żeby v-power działał takie cuda i dodawał prawie 10% mocy. Proszę o przedstawienie jakiejś najbardziej prawdopodobnej opcji, bo dręczy mnie to dosyc natarczywie niestety. Tutaj wykres: http://img363.imageshack.us/img363/7002/beztytuufm9.th.jpg
  5. bimski

    rozerwany wentylator?!

    Sprawdziłem wisko tak jak mówiliście. Po kilku minutach od odpalenia spróbowałem zatrzymać wentylator (jego resztki:)) i bynajmniej nie robiłem tego palcem (profilaktycznie). Pewnie teraz bym nie miał kawałka ręki:) Nie dało się go zatrzymać. Wnioskuję więc, że wisko nadaje się do wymiany. Czyli na razie wymienię sam wiatrak, a jak dobujam się do Krakowa każę wymienić wisko i sprawdzić pompę wody.
  6. bimski

    rozerwany wentylator?!

    Mam ten samochód od sierpnia zeszłego roku. Do tej pory nie było żadnych problemów. Jak sprawdzić wisko? Przy zgaszonym silniku da sie obracac wentylatorem, stawia niewielki opór, ale jednym palcem bez trudu można nim obracać. Jakie to są koszty znowu? :/ Tylne zawieszenie poskrzypuje, czeka mnie wymiana oleju (myślałem nad motulem), teraz jeszcze to... Nie sprzedam go, dopóki nie wyprowadzę wszystkiego na prostą, a myślałem nad zmianą na jakiegoś diesla... Da się jakoś prosto sprawdzić sprawność sprzęgła wiskotycznego? Nie uśmiecha mi się wydawać kilku stówek teraz, gdy jeszcze inne koszty wiszą nad głową. ;)
  7. bimski

    rozerwany wentylator?!

    Dobra, w takim razie co radzicie? To moje pierwsze bmw w karierze i nigdy takich problemów nie miałem. Zawsze wiatrak był elektryczny. Wymieniac sam wiatrak, czy całośc? Po czym poznac, ze wisko jest uszkodzone albo już nadaje się do wymiany? Muszę to zrobic jak najszybciej, bo czeka mnie w środę trasa przynajmniej 200km, a samochodu na zmianę nie mam :/
  8. bimski

    rozerwany wentylator?!

    http://img87.imageshack.us/img87/7549/20080321002su1.jpg Tak wyglądają jego resztki. Właśnie też mnie dziwi, że czegoś takiego nie usłyszałem! Reflektor był zaparowany od dłuższego czasu, dopiero dzisiaj postanowiłem się za niego zabrac. :) Wskazówka temperatury o dziwo utrzymuje się w pionie cały czas. :S Może miec na to wpływ wiatrak od klimy przed chłodnicą? Jak z tym wisko? Zauważyłem, że u mnie wentylator kręci się cały czas (teraz już jego resztki:)). Wymienic wentylator, czy całosc z wisko? Co bezpieczniejsze? ;)
  9. bimski

    rozerwany wentylator?!

    Witam. Postanowiłem dzisiaj wyczyścic zaparowany reflektor od środka. Zdemontowałem go, rozebrałem na czynniki niemalże pierwsze, wymyłem dokładnie i wysuszyłem. Po zamontowaniu zrobiłem ogólny przegląd stanu podzespołów pod maską. Ku mojemu zdziwieniu, wentylatora od chłodnicy nie było na swoim miejscu. Znaczy się były jakieś szczątki, wszystkie łopatki wyrwane, nie wiedziec czemu leżały pod silnikiem na osłonie. Plastiki wokół chłodnicy podziabane, chłodnica sama w sobie też oberwała, ale wycieków nie ma. Czy wentylator powinien się kręcic cały czas od samego początku po włączeniu silnika? Wystarczy teraz wymienic sam wiatrak, czy od razu całe wisko? Co do cholery mogło byc przyczyną takiego zjawiska?! Jak tego uniknąc następnym razem? DO tej pory wydawało mi się, że wszystko jest w jak najlepszy porządku... Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.
  10. Jeśli chodzi o samodzielne dłubanie przy samochodzie - bardzo to lubię. ;) Tylko że dopóki miałem starą alfę nieskażoną elektroniką wszystko mogłem robic praktycznie sam. Teraz z e39 trochę się boję, że mógłbym coś zepsuc niechcący. Nie podoba mi się e39 niestety, jest takie ... zwykłe. Gdybym miał wybór wolałbym znowu miec starą alfę, dla odmiany z dużym silnikiem. Już bardzo dawno nie widziałem żadnej 75 na ulicach. Z kasą na utrzymanie też nie powinno byc problemu. W końcu to nie jest tak, że te drugie 30 kawałków trzeba wyłożyc jednorazowo. Jak prezentują się opłaty przy sprowadzaniu takiego (850) samochodu? Jak z kosztami ubezpieczenia? Pozdrawiam raz jeszcze;)
  11. Taki mały oftop będzie - jak przekonac tatę, że samochód to nie tylko ładnie wyglądające wozidełko transportujące kierowcę i ewentualnych pasażerów z punktu A do B? ;) Zdaję sobie sprawę z tego, że ósemka to nie jest samochód do codziennego użytku (chyba że ktoś mocno uparty jest), ale ja i tak nie robię w ciągu roku więcej niż 10 tysięcy km. Wracając do przekonywania rodziny (może ktoś kiedyś musiał marudzic swojej żonie bądź komuś bliskiemu). Znacie jakąś uniwersalną metodę? Bo ja osobiście nie rozumiem, jak można kupowac komuś samochód nie dając mu żadnego wyboru;) (tak, tak, ekonomia i koszty...). Pozdrawiam :) Aha, żeby nie było zupełnie nie na temat, to mam jeszcze jedno, może dwa:P ostatnie już pytania. Czy któraś z ósemek widocznych teraz na allegro jest godna uwagi? Warto zwracac uwagę na samochód kosztujący ok. 30tys zł?
  12. Duży koszt może to byc? To moje pierwsze bmw i pojęcia nie mam, ile kosztuje każda operacja. Wymiana poduszek pod silnikiem? Łączniki wału? Drogie to czynności serwisowe?
  13. Witam. Chciałbym zaczac od tego, że spędziłem dobrą godzinę albo i jeszcze dłużej przy poszukiwaniu podobnego problemu na forum. Mam bmw e39 i strasznie nurtuje mnie problem wibracji *nie wiadomo czego* przy hamowaniu silnikiem z wyższych obrotów (taki masażyk dla czterech liter). ;) Z początku myślałem, że to normalne dla tego samochodu, ale jednak męczy mnie to. Czy oznacza takie coś koniecznosc wymiany czegoś w układzie przeniesienia napędu? Kompletnie się w tym nie orientuję, ale jednak wolałbym miec jakąś jasnosc umysłu. :) Korzystając z okazji - jaki olej lac do silnika? Motul? Agip? Czy najzwyklejszy castrol? Chciałbym mu zapewnic jak najlepsze warunki pracy. :) Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.
  14. Będę świnia i podepnę się do tematu. Po ostatnim myciu zauważyłem pod dywanikiem z tyłu po lewej stronie wodę. Skąd ona się mogła tam wziąc? Samochód nie był walony i naprawiany po jak najniższych kosztach. Odpływy szyberdachu są drożne. Pierwszy raz mam taką niespodziankę, a posiadaczem tego samochodu jestem od początku lipca (myję sam, bo lubie wiedziec, co jest grane w którym miejscu). Zauważyłem również, że po otwarciu tylnich drzwi właśnie z lewej strony, leje się z nich woda. Może miec to coś wspólnego ze sobą?
  15. To będę wiedział, że jeśli następnym razem mi stanie (wentylator;)), to będzie to wina jeża i nie należy napełniać bez powodu kieszeni mechaników - papruchów. Zaśpiewał za całość 500zł :mad2: :duh: Bym miał dodatkowe 200zł na paliwo :P
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.