Witam, mam prośbę o poradę dotyczącą dalszych działań. Problem rozpoczął się nierówną pracą silnika i utratą mocy przy wysokich prędkościach (powyżej 140 km/h). Zaczęła wyskakiwać migająca ikonka check engine. Po wizycie w serwisie, diagnozie błędu - wypadający zapłon na 1 i 4 cylindrze zostały wymienione wszystkie świece. Nastąpiła niewielka poprawa, jednak po 100-200km problem powrócił. W ramach kolejnej naprawy wymienione zostały 2 wtryski i 2 cewki (na pierwszym i czwartym cylindrze). Przed wymianą wtryski i cewki były zamieniane miejscami, jednak komputer cały czas wskazywał wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze - teoretycznie wskazywałoby to, że wtryski nie były uszkodzone, mimo to zostały wymienione. Dodatkowo został wymieniony łańcuch rozrządu i czujnik położenia wału. Niestety problem nie został wyeliminowany. Czy w obecnej sytuacji wymienić pozostałe 2 wtryski i cewki na nowe czy szukać problemu gdzie indziej? Czy jest możliwość, że zapłon wypada na pozostałych cylindrach tylko komputer nie pokazuje tego prawidłowo (zawsze tylko 1. i 4.)? Dodam, że poza spadkiem mocy i nierównomierną pracą silnika przy dużych prędkościach, istotnie wzrosło spalanie paliwa (z 8,5l do 11-12l). Być może ktoś wie co może być przyczyną i gdzie dalej szukać?