Skocz do zawartości

itherus

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e91 LCI 320d 177@208 418Nm
    f11 520d 184@225 486Nm

Osiągnięcia itherus

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. mysle nad wymiana tarcz co prawda jeszcze nie kwalifikuja sie do wymiany ale na tarczy zauważyłem ze sa juz pewne wyżłobienia i nie wiem czy ma sens zakładanie nowego klocka czy nie lepiej komplet. Czaje sie na zimermanny sport + dobry klocek biore pod uwage DS ale tez firme Hella Pagid znajmoy zalozyl ostatnio do w204 caly komplet i hamulce sa po prostu brzytwa.
  2. F11 ma niestety spowalniacz a nie hamulec więc ceramiczne tam się nie sprawdzą najlepiej. Podaj VIN, sprawdzę który masz system hamulcowy i czy występują do Twojego modelu klocki Ferodo DS Performance. WBAMX11090C977683 btw jaka powinna byc tez grubosc tarcz z przodu w moim modelu? mierzyłem ostatnio i miały 23,1mm rant jest na ok 1mm.
  3. Twoj passat wymagał naprawy hamulców, nie czułeś oporu auta? bo jakoś nie jestem sobie w stanie tego wyobrazić. Do nacinanych tarcz,klocków ceramizowanych sie nie zakłada, tylko do normalnych tarcz. Zasada działania klocka na tarczy nacinanej jest zupełnie inna niz klocka ceramizowanego. Ja wymieniałem hamulce w e91 auto w wersji 320d po programie wlasnie na zestaw tarcze ate + klocki ate ceramic. Hamulce byly docierane przez dość długi czas. Rożnica w hamowaniu miedzy org bmw zestawem niczym sie nie rozniła. Zrobilem na tym zestawie ok 30tys bardzo czesto hamowalem z predkosci 240km/h. Teraz stoje przed wymiana klockow w mojej f11 i tez jestem w rozdarciu po tym co przeczytałem w tym temacie. Z ceramicznych bylem zadowolony ale w f11 mysle nad jakimś naprawde dobrym klockiem moze pylic byle nie piszczał. Auto mam również po programie na 230ps czesto tez jeżdżę szybko ktos poradzi jakies dobre klocki?
  4. ja czekam dopiero 3 dzień a o zastępcze mogę się starać dopiero po 14 dniach :( Licze ze niedługo problem z chlodniczkami sie skończy bo jak pisałem wcześniej ponoc BMW w niedługim czasie będzie je dostarczało w sposób regularny do serwisów przynajmniej takie mieli oficjalne stanowisko w tej sprawie w poniedziałek.
  5. moim zdaniem wyłączenie programowe EGR eliminuje temat chłodnicy i jej przyszłych uszkodzen z tym ze jest jedno ale DPF bedzie sie szybciej zapleniał. DPF tez mozna obejsc ale w dobie nadchodzących przepisów juz bym raczej tego nie robił.
  6. Wczoraj bylem umówiony na akcje serwisowa w salonie DEX Lubin w celu weryfikacji usterki. Auto zostawiłem na 4h po tym czasie zostałem poinformowany o tym ze poruszanie autem zagraża życiu i zdrowiu i musi pozostać w serwisie do momentu usunięcia awarii (520d z grudnia 2012), samochód może być jedynie wydane na własna odpowiedzialność właściciela. Jeśli coś się stanie ubezpieczyciel nie pokryje straty. Teraz kilka słów na temat teorii które sie tutaj tworzą. Nie ma czegos takiego jak chłodniczki awaryjne i nie awaryjne. Bmw oficjalnie po wymianie chlodniczki nie gwarantuje wiecznego rozwiązania problemu za rok dwa lub trzy sytuacja może sie powtórzyć i wtedy może zostać po raz kolejny wymieniona w ramach programu "good will" nieodpłatnie. Jak widzicie moje auto jest z końcówki 2012 i tez podlega bezpłatnej naprawie a to bardzo duzo biorąc pod uwage ze jest to samochod 6 letni (koszt samej chlodniczki to 3200zł) dodam ze po rozmowie z kierownikiem serwisu dowiedziałem sie również nieco wiecej szczegółów na temat rozwiązywania problemu. Jak pewnie juz wiecie chlodniczki sa rożnego typu sa wraz z EGR oraz te z osobnym EGR. Po wymianie chlodnicy o ile zostaje stary EGR musi zostac dokładnie oczyszczony, dodatkowo serwis weryfikuje klapki kolektora ssacego i jesli sa zapieczone kolektor jest rowniez wymieniany. Tak wiec kupowanie chodniczki z drugiej reki to totalny bezsens bo nie jesteście w stanie sprawdzić jej szczelności a zakup nowej mija sie z celem chyba kogoś stac i chce. W tej chwili byl ogromy problem z dostępnością chłodnic ale z tego co poinformował mnie owy kierownik w dniu wczorajszym wszystkie serwisy zostały poinformowane o tym iz duze partie chlodnic sa w dostawie i w najblizszym czasie BMW polska planuje regularne dostarczanie tego podzespołu do serwisów. Najbardziej wkurza mnie fakt ze nie wiem ile to potrwa , tydzień a może miesiąc? nikt w serwisie nie jest w stanie mi odpowiedzieć na to pytanie. Jak ktos chce sie dowiedzieć czy jego auto jest objęte akcja naprawcza to tel do najbliższego serwisu i macie odpowiedz po co pytać na forum? Dodam jeszcze ze użytkownicy aut z programem powinni zgłosić ta informacje w serwisie bo w innym wypadku może sie okazać ze auto może wrócic do was z seryjna mocą. Wtedy na wasza prośbę sterownik pozostanie nie aktualizowany. Tak informacje tez udało mi sie wczoraj uzyskać od mechanika, natomiast kierownik mowil ze w tym wypadku jest wymiana jedynie podzespołów. Zapytać nie zaszkodzi.
  7. Poszedł pierwszy mod i odrazu wypluła taka moc i NM. Wystraszyłem sie trwałosci silnika i czy nie jest to jakas górna granica. Ponizej zdjecie z pierwszego hamowania podejrzewam ze ten wykres ktory wkleilem wczesniej to albo jakas usredniona wartosc albo najslabszy wynik z kilku pomiarów jeszcze przed programem. sorki za obrócone zdjęcia ale mimo ustawiania prawidłowego widoku podczas publikacji sam je obraca.
  8. Witam koledzy moje 520d manual f11 z przebiegiem 186 tys. Przyjechała z Belgii z kagańcem na 163PS. Miesiąc temu auto zostało zaktualizowane do najnowszego możliwego softu i został ściągnięty fabryczny kaganiec co dziwne auto na zegarach centralnych zaczęło dobijać do 400NM moze bmw dodało w ostatnich aktualizacjach jakies NM?. w zeszłym tyg przyszedł czas na chip wylegitymowało sie moca jak na wykresie, ten drop w nm to ponoc EGR. Nie ukrywam ze wystraszyłem się tych Nm co wy sądzicie ?
  9. Chciałbym tylko zebrać do kupy informacje odnośnie tego co jest potrzebne a co nie do zmiany na mpakiet w bmw e9x LCI w moim przypadki e91. Sam bardzo posiłkowałem sie tym postem ale nadal nie miałem wszystkich informacji szczególnie jesli chodzi o kwestie tylnich ślizgów oraz montażu progów. Post ten powstał jedynie kwestii informacyjnej bo decyzje odnośnie kupowania ślizgów nadkoli pozostawiam użytkownikom nie mniej jednak dobrze jeśli wszytko zostanie wykonane zgodnie z zamierzeniem producentów. -Przedni zderzak -halogeny trzeba zastosować przejściówkę do starej kostki lub uciąć. -mocowania halogenów są dwa rożne rodzaje pod chłodzenie i bez chłodzenia hamulców. -boczne kratki pod chalogeny -środkowa kratka (są również dwa rodzaje pod radar i bez) -zaślepki spryskiwaczy bo są inne niż w zwykłym zderzaku -nadkola (właściwie ich polowa bo składają się z dwóch części) mogą zostać stare wtedy pomijamy przykręcenie ostatniej śruby w dolnym narożniku wszystko się ładnie trzyma wiec nie ma paniki można jedynie zaślepić miejsce na śrubę plastikowym kołkiem. Jeżeli natomiast chcemy mieć wszystko jak fabryka przykazała dokupujemy połowę nadkola i tutaj mamy również 2 rożne wersje pod chłodzenie hamulców i bez chłodzenia hamulców. Chłodzenie hamulców występowało jedynie w silnikach 2.5 w gore ale nie jest to zasada zależy również od konfiguracji indywidualnej. -Progi ( różnią sie i nie ma co słuchać bzdur ze oryginalne sa prawie takie same na pierwszy rzut oka tak natomiast na aucie to zupełnie inna bajka) -spinki do mocowania progów mpakiet (montaż boczny jest inny niz w przypadku normalnych progów) identyczne spinki sa również e46 -podłużne gumki po 3x na stronę (również myślę ze może sie bez nich obejść) -Tylni zderzak -dolny dyfuzor -mpakietowe ślizgi powinny być ale można założyć bez i spokojnie zderzak sie trzyma nie odpadnie. Zderzak ma dwa prowadzenia na gorze i na środku w pakiecie jest niżej niż oryginalnie. Wtedy trzyma sie na górnych ślizgach oraz na śrubach z dołu bez prowadzenia bocznego trzeba jeszcze spiłować bardziej odstająca cześć ślizgu bo będzie odciskał zderzak. Większość elementów montażowych typu śrubki, blaszki,kołki można przełożyć ze starych zderzaków.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.