Skocz do zawartości

Marcinn8

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E38 740

Osiągnięcia Marcinn8

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Cześć! Mam dość poważny problem ze swoim 740i E38, choć dotyczy on ogólnie M62 i najpewniej M60. Konkretnie chodzi mi o klekotanie z silnika, identyczne jak to na poniższym filmie, słyszalne głównie z prawego nadkola: | https://youtu.be/HvoQ3iuMJPY | Praktycznie na każdym filmie z M60 bądź M62 jest ten dźwięk, mniej lub bardziej słyszalny. Nawet we wszelakich "coin test" czy prezentacjach aut można to wychwycić. Występuje z reguły tylko na jałowych obrotach - po włączeniu klimatyzacji i podbiciu obrotów na ok. 750, klekot niemalże zanika. Powyżej 1500 obrotów nie słychać go wcale (lub jest mocno zagłuszony?). Dodatkowo mam wrażenie, że jest cichszy po dłuższej jeździe autostradowej, a głośniejszy przy częstym odpalaniu i gaszeniu silnika (np. przeparkowując auto), co wskazywać by mogło na hydropopychacze. Z tego co podpytałem / osłuchałem "realnie", bądź wyczytałem, nie są to: - rozrząd ( ) - vanosy (w wersjach bez również to występuje) - popychacze (choć tutaj pewności nie mam, pod którymś filmem gość napisał, że wymienił tylko 4 sztuki) - napinacz rozrządu (osobiście wymieniałem) - najpewniej też panewki (w jakimś filmie była wzmianka o ich wymianie + pod innym w komentarzu) - zbyt wysoka temperatura pracy (zmiana ze 105 st. C na 85, to samo) - zbyt rzadki olej (czy 0W40 czy 10W60, to samo) - luźna pompa oleju (po dokręceniu to samo). Czy ktokolwiek gdziekolwiek natknął się na 100% rozwiązanie problemu? Można osiwieć przez to... Z góry dzięki za odpowiedzi.
  2. Cześć! Mam problem z moją E38 4.4 na vanosie, a mianowicie klepanie. Najlepiej to słychać przy prawym kole (mocniej, gdy auto stoi wzdłuż ściany) oraz od spodu. Od góry, przy otwartej masce, niemalże tego nie słychać. Pompa oleju została sprawdzona - jest dokręcona, łańcuch pompy też ok. W misce nie było żadnych niepożądanych elementów. Dźwięk ten występował na 10W40 (tak zakupiłem), obecnie jeździ na 5W40 i nic się nie zmieniło. Załączam dwa filmy, na których występuje dokładnie ten dźwięk: - - Dodam, że po parogodzinnym postoju w ciągu dnia (po dłuższym po nocy nie) dodatkowo pojawia się taki dźwięk: - (choć tutaj nie jestem pewien na 100%, bo słyszałem to jedynie wewnątrz)Na kompie jedynie błąd "LR adaptation" na pierwszym rzędzie cylindrów. Jakieś sugestie? Szyny łańcucha, napinacz? Popychacze? Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.