Skocz do zawartości

kobbe77

Zarejestrowani
  • Postów

    56
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Kraków

Osiągnięcia kobbe77

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Wczoraj wymieniałem ten filtr i powiem Wam, że może sposób opisany przez autora wątku jest dobry, ale wizja rozlanej ropy sprawiła, ze postanowiłem do zrobić inaczej. Wyciągnąłem przewody paliwowe z obudowy fitra - ten który idzie do pompy i ten z baku - owszem odrobina ropy się wylała - ale była to odrobina, która moment wsiąkła w szmatkę - ta odrobina to może z 50ml a nie 500ml jak zakładał autor wątku jeśli by zastosować Jego patent. Po odpięciu rurek, wypięcie kabla od podgrzewania filtra odkręciłem 2 śruby 13 i wyciagnąłem cały filtr razem z obudową. Już poza samochodem chciałem odkręcić filtr od obudowy i spokojnie założyć nowy - a tu zonk - filtr był tak mocno zassany, że w życiu bym tego w samochodzie nie odkręcił tak jak proponuje autor tematu - musiałem to we dwóch odkręcać - kolega trzymał obudowę a ja odkręcałem filtr... Jednym słowem - lepszy paten to wyciągnięcie filtra z obudową z samochodu - łatwy dostęp, czystość itd - a pracy niewiele więcej - może 10 minut... Nie wiem jak u innych - ale u mnie w 318TDS wokół filtra jest tak mało miejsca, że nie ma jak ręki włożyć a co dopiero dwóch i mocno przekręcić filtr - no a gdzie upchać szmaty zeby nie lało się po silniku? za dużo pierdzielenia z tym patentem autora... Nie neguje tego, ale po mojemu wyszło łatwiej, czyściej i moim zdaniem lepiej... Aaa i jeszcze jedno - oczywiście cena filtra do 318TDS mnie zszokowała - 92zł Mann'a - za filtr od Omegi tego samego producenta zapłaciłem 22zł - oczywiście teraz jeździ u mnie filtr od Omegi :)
  2. kobbe77

    318 TDS problem z rozruchem

    sprobuje dokrecic wszystkie polaczenia miedzy pompa a wtryskiwaczami - mam tylko pytanie - czy polaczenia tych metalowych rurek wtryskiwacz - pompa sa jakos specjalnie uszczelniane czy nie? wystarczy tylko dokrecic czy sa tam jakies oringi?
  3. kobbe77

    318 TDS problem z rozruchem

    no w porzadku - tylko myslisz, ze mimo tego ze paliwo nie ucieka przed filtrem to i tak moze byc problem z zapaleniem po tygodniu? przeciez pomiedzy wtryskami pompa a filtrem paliwa jest troche ropy zgromadzone powinien chociaz na chwile zapalic i zgasnac... jak mozna sprawdzic ta pompe w zbiorniku?
  4. kobbe77

    318 TDS problem z rozruchem

    no tak, ale czemu kazdy zaczal czepiac sie mrozu - napisalem wyzej, ze w lecie moge sobie krecic - mialem na mysli, ze nie jest to kwestia zimna i mrozu poniewaz w lecie przy 35 stopniach ciepla mam to samo jak samochod postoi 3 dni - tyle, ze wtedy moge sobie krecic rozrusznikiem bo aku mi nie siadzie... co do swiec - sa nowki - i tak jak tez pisalem z dnia na dzien kreci od strzala - jak to mowia pali na dotyk - problem jest tylko jak postoi 3 dni obojetnie czy w lecie, czy w zimie czy garazu... gdzies mi sie cofa paliwo tylko gdzie skoro zawor zwrotny mam juz zamontowany przed filtrem paliwa... jeszcze raz to napisze, ze byla jasnosc - zimna, lato garaz - jedno i to samo - 3 dni i musze krecic kilka razy zeby zalapal i zapalil...swiecie grzeja sa nowe - jesli pale autko codziennie nie ma zadnego problemu - na dotyk mi pali nawet jak jest -17 stopni na zewnatrz, ale jak juz postoi 3 dni to albo paliwo mi sie cofnie albo cos innego bo musze dlugo krecic - i mimo tego, ze aku kreci jak szalony przy -17 to po kilku razach po kilka sekund chcac nie chcac padnie bo gdzie mi paliwo ucieka i musze dlugo pompowac :( jeszcze raz - problem pojawia sie po dopiero po 3 dniach postoju i nie tylko w zimie - wczesniej tez to mialem
  5. kobbe77

    318 TDS problem z rozruchem

    Witam, Mam problem z "zapaleniem" samochodu. Problem wystepuje glownie po dluzszym postoju - okolo 3 dni. Mam juz zamontowany zawor zwrotny - zaraz przed filtrem paliwa. Teraz kiedy mamy zime jest to szczegolnie uciazliwy problem - jesli jezdze samochodem systematycznie (codziennie) to nie ma problemu - akumulator dobry wsiadam, podgrzewam swieczki i od strzala zapala..., gorzej jesli auto postoi okolo 2-3 dni - wtedy musze nim krecic kilka razy po kilka sekund, po kilku takich probach za 5-6 razem po kreceniu okolo 10 sekund zaczyna powoli lapac i w koncu zapali... w lecie sobie moglem krecic, ale teraz w zimie przy -10 stopniach po tak dlugim kreceniu akumulator mi pada a samochod niestety nie zapali - bo zanim paliwo dojdzie (bo podejrzewam, ze paliwo mi ucieka) to aku padnie... pytanie moje brzmi - skoro mam zawor zwrotny przed filtrem paliwa to gdzie mi to paliwo ucieka, ze musze tak dlugo krecic? zalozyc jeszcze gdzie zawor? poradzcie co zrobic. z gory dziekuje
  6. czyli pewnie tu jest pies pogrzebany. No coz umawiam sie na kompa, bo pewnie ktos zamontowal cos co oszukuje temperature silnika i komp widzi caly czas niska temp silnika...
  7. dziwne jest to, ze ten objaw dziala sie tylko na poczatku i tak jak pisze po okolo 40 - 60 km obroty spadaja na 700 i jest ok. Podjade na tego kompa i sprawdze co i jak, zastanawiam sie tylko czy nie ma zamntowanego jakiegos "oszukiwacza" jak to robia w tds, zeby odpalal dobrze na przy cieplym silniku. Nawet jesli silnik jest nagrzany zapala mi sie kontrolka grzania swiec - czy to normalne zjawisko?
  8. i tylko taka odpowiedz? jest w ogole takie cos jak regulacja obrotow na pompie wtryskowej? a nawet jesli to czemu obroty nie utrzymuja sie caly czas na 1000 tylko po 30 minutach jazdy spadaja do normalnych?
  9. wiem, że temat świeżutki, ale może ktoś spotkał się z podobnym problemem...
  10. Witam, Mam problem z wysokimi obrotami silnika na wolnych obrotach :) Objaw jest troszke dziwny bo po uruchomieniu zimnego obroty wskakuja na jakies 1200 obrotow, utrzymuja sie na takim poziomie przez 5 minut, pozniej spadaja do okolo 950 - 1000 i tak trzymaja caly czas - nawet jesli silnik jest goracy, ale to jeszcze nie wszystko. Po dluzszej jezdzie - czasem jest to 40 km czasem 60 km silnik dostaje jakiegos olsnienia i obroty spadaja do okolo 600 -700...i chyba tak powinno byc. Pytanie tylko czemu musze go troszke pomeczyc zeby tak sie stalo?
  11. to jest do 318?
  12. dziekuje za odpowiedz. Te popychacze hydrauliczne za zaworach wygladaja OK - zastanawiam sie tylko czy one nie mogly sie przyczynic do tego co sie w moim silniku stalo dlatego mysle o ich wymianie ... Najgorsze jest to, ze mam sprzeczne informacje na temat korbowodu od 2,5 TDS. O ile tłok na pewno jest taki sam to mechanicy roznie mowia - jedni mowia ze korbowod od 2,5 do mojego 1,8 bedzie OK a inni ze nie - tyle, ze ja nie moge nigdzie znalesc uzywanego korbowodu do 1.8 - moj az tak ni jest wygiety jak u Kolegi ale musze go wymienic.
  13. u mnie to to bylo troszke inaczej - bo od zaworu odleciala koncowka i wpadla do cylindra. Tlok pękł... Głowice mam naprawiona - trzeba bylo wymienic po jednym zaworze na kazdy cylindrze wiec wszystkie byly pogiete - na kazdym tloku jest slad odbitego zaworu czyli wszystkie tloki spotkaly sie ze wszystkimi zaworami :) Czesci do wymiany w silniku mam sporo - lancuchy, panewki, napinacze i wiele innych - zastanawiam sie jeszcze czy wymieniac te popychacze hydrauliczne na zaworach - takie kieliszki - mechanik sie mnie pytal czy bylo je slychac, ale ja tego nie wiem PYTANIE DO F_W - az tak Ci sie pogial?? hmm... mogles w ogole obrocic walem? a tak w ogole jak wygladal wał korbowy - prosty?
  14. ok - ten tlok ktory chce kupic tez ma rozmiar 79,96 - nominal taki jak jest u mnie w samochodzie zamontowany. Tloki tak jak pisalem wczesniej maja ten sam numer czesci w 1,8 i 2,5 wiec jest ok - chcialem sie tylko upewnic co do korbowodu bo w 318 jest inny numer czesci a w 325 inny. a co do tego lancucha to tak jak pisalem mechanik ktory to rozkrecal nie stwierdzil zeby lancuch przeskoczyl - i tak sie caly czas zastanawiam jak to sie stalo ze sie tlok spotkal z zaworem Moze wcale nie bylo spotkania - tylko powodem bylo cos innego - moja teoria jest taka, ze urwala sie koncowka zaworu - wpadla do cylindra, tlok jakilka razy dobil do glowicy i juz, a przez ten defekt 4 tłok przy okazji uderzyl w zawory wyginajac je? czy taka teoria jest do przyjecia? Tak jak mowie 2 i 4 tlok sie tylko z zaworami spotkal A moze....moze cos nie tak bylo z regulatorami zaworow - moze sie ktorys zawiesil? i wtedy tlok w niego uderzyl? hmmm....ktos ma jakas inna teorie?
  15. naciagniety czy źle naciągniety? a może luźny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.