Witam panie i panów, z tej strony ja ;D Przeszukałem forum z moim modelem i nie mogłem nic znaleźć więc postanowiłem założyć nowy temat. Krótki Opis Auta: Sedan z 1.9l 105kM w benzynie (Tego silnika nie opłaca się już ratować gdyż wałki rozrządu są spiłowane, panewki to tragedia, czyli jednym słowem jedno bagno) Kupiłem te auto właśnie z myślą wymiany silnika gdyż wiedziałem się w co się pakuje... nie powiem chwilę się pobawiłem. Ogólne główne pytanie, czy w ogóle z tą budą opłaca się coś kombinować? ===================================================================================================================== No więc dręczy mnie problem, że moje E46 z nieco spowolnionym silnikiem się kurzy i czeka na swoje lepsze dni... Tak właśnie myślę sobie od kilku miesięcy co mam dalej z tym robić, kusi mnie większy silnik z lepszym kopytem i nachodzi pytanie co bym musiał zrobić by wsadzić większy silnik (Po za tym, że muszę zainstalować lepsze tarcze, klocki, zaciski itp) Wiem tyle, że napewno będę musiał ogarnąć wał, dyfer i skrzynię z tego samego modelu który którego numer widnieje jako : M54 B25 ===================================================================================================================== Opcja 1: Kupić ten sam silnik do jest i bawić się tym co mam bo jestem jeszcze młody to mam dużo czasu by w następnych latach coś sobie lepszego ogarnąć. Czyli M43TU B19 1.9l i zrobić po prostu SWAPA na używany w dobrym stanie. Opcja 2: (Która mnie bardziej interesuje) No więc opcją drugą jest wsadzenie 2.5 litrowego benzyniaka z kodem: M43TU B19 do tej budy od 316i. Jak to ma się w poszczególnymi podzespołami?: Czyli jak się ma sprawa z poduszkami silnika i jego ułożeniem: - Czy trzeba kombinować z DIY? Jak wygląda to ze skrzynią biegów lepiej wsadzić jakąś mocniejszą z Diesela (Manual) żeby od razu na przyszłość kiedy będę chciał trochę więcej podkręcić z mocą by zębatki nie zastukały i nie chciały wychodzić bokiem. - Czy w ogóle skrzynia się zmieści na pokład? I ogólnie to na tyle, czekam na odpowiedzi. Dziękuję pany i panie.