Skocz do zawartości

AntyWszystek

Zarejestrowani
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E92 325i 2010

Osiągnięcia AntyWszystek

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Przede wszystkim witam wszystkich serdecznie. Przyznaję, że zgrzeszyłem, bardzo zgrzeszyłem, ale końcem końców nawróciłem się i po wielu latach (ostatnio za małolata e36 2.5 tds w latach 90tych) wczoraj wpłaciłem depozyt (komis czeka na pomalowanie lotki na bagażnik - nie wiem czy ją założę, ale skoro płacę to "biere" :)) na E92, 325i, 2010, silnik N53B30, automat. Jestem mocno nie w temacie, ale nie jestem świeżakiem w internetach więc zanim popełniłem tego posta przeczytałem kilkadzisiat stron tego tematu. Mam sporo pytań, głównie o oleje, ale i trochę pobocznych. Liczę na wyrozumiałość :) (nie chcę zaśmiecać nowym wątkiem). Kilka słów o aucie tematem wstępu: - E92, 325i, 2010, silnik N53B30, automat. - przebieg 138000 km - od nowości serwisowane w ASO (ostatnio 12000 km temu) - auto jeździło, jeździ i będzie jeździło w Anglii więc temperatury w granicach 0-25 stopni (przebieg podaję w kilometrach dla Waszej wygody, w końcu to polskie forum) - jeżdzę w 90% po mieście w tym zdecydowana większość to jazda na zimnym silniku (praca - dom to 2.5 km w każdą stonę) A teraz do meritum. 1. Po pierwsze primo. Olej do silnika. Zakodowałem już, że zmiany oleju co 8000 - 10000 km, lub rok (czego trzymam się od zawsze) Kiedy czytałem wpisy w okolicach 40tej strony wątku (rok 2014) prym wiódł Motul1 New Life 0W40, ale wpisy poźniejsze często dominował MOTUL XCESS 5W40. Co polecacie dla mnie? Czy coś do niego dodać. Czy zrobić płuknie przed wymianą i czym? 2. Po drugie ultimo. Olej do skrzyni i sama skrzynia. Nie wiem czy (i jak to sprawdzić) mój egzemplarz w tym roczniku, z tym silnikiem miał montowaną tylko jedną skrzynie czy były różne jej wersje. Wiem, że BMW nie zaleca wymiany oleju, ale jak pisaliście warto to zrobić. Pytanie jaki olej i czy coś do niego dodać? 3. Po trzecie. Cisnę poboczem. Wyczytałem w tym wątku, że N52 lubi palić olej i zapiekać pierścienie? Czy mój silnik (N53B30) też na to cierpi? (domyślam się, że to podobne do siebie konstrukcje, ale zupełnie nie mam pojęcia co je różni). Z góry dziękuję za jakikekolwiek zainteresowanie, a nawet za dojechanie do końca tego wpisu :) Pozdrawiam EDIT: to, że w 90% jeżdzę po mieście absolutnie nie znaczy, że nie depnę na pedał gazu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.