Skocz do zawartości

romilk

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O romilk

  • Urodziny 24.11.1981

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    318d
  • Lokalizacja
    Ełk

Osiągnięcia romilk

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Nie wiem czy chodzi o Update oprogramowania w samochodzie. Ja mam oryginalne w samochodzie z 2013 r i działa bez problemu. Dodałem ostatnio BMW apps i Spotify czy TuneIn działają prefekt. Korzystam z trzech różnych telefonów (nowego, dwuletniego żony i siedmioletniego, w którym jest SIM z zagranicznym numerem). Naprawdę żadnych problemów z BT, czy USB. Może to wina telefonów nie samochodu?
  2. Trochę Cię skasowali, zwłaszcza ze żadna z tych opcji nie wymaga kodów FSC. Owszem ICM musi być w wersji HI, ale w naszym kraju tak sobie sprawdza się ACC (mało autostrad, a na zwykłych drogach ciagle albo ktoś wyprzedza albo go trzeba wyprzedzić). Funkcje bezpieczeństwa są spoko, ale nie za taka cenę! Tyle kasy za przyciski warte (nawet nowe) kilkaset zł i kodowanie. A wymiana kierownicy? Po co? Wystarczy włożyć do swojej generatorek drgań z modułem (w serwisach aukcyjnych kilkaset zł, pasuje od innych Fxx) i ewentualnie przełączniki pod kierownice jeśli chcemy do tego asystenta zmiany świateł.
  3. Po moim retroficie wyglada to tak Koszt całości około tysiąca zł (sam kodowałem). Wszystko działa i nie wyświetla błędów
  4. Co do ACC, to już zupełnie inna kwestia. W zależności od auta może być do wymiany ICM i DSC. Ja robiłem u siebie FCW, LDW
  5. Może jeszcze spróbuj podać masę z nadwozia w miejsce, gdzie powinna wychodzić z taśmy, czyli 4 pin na złączu 83* 6B (wtyczka obok wtyczki poduszki) i wtedy sprawdź np podświetlenie. Jak się pokaże, to znaczy ze masa nie przechodzi przez taśmę.
  6. Tylko klakson nie działa po LIN, to zwykle zamknięcie obwodu na masie.
  7. Prąd na pompkę spryskiwacza przedniej szyby wychodzi z 36 pinu wtyczki 4B FEM pod plastikiem bocznym u stop pasażera. Czerwono-żółty kabel, chyba nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem topikowym
  8. A masz podświetlenie przycisków? Jeśli tak, to możliwe ze uszkodzony jest obwód sygnału LIN. Druga rzecz, to czy masz dobrze podłączoną masę (kl31) w kierownicy. Powinna być stała na tym drugie biegnącym przy stykach klaksonu a nie na blaszanej obudowie poduszki. Nie jestem pewien ale jeśli byłaby blednie podlaczona masa, to przy włączonych światłach (nie dziennych), po wciśnięciu klaksonu powinno się pojawiać podświetlenie przycisków na kierownicy. Jeszcze jedna przyczyna to bezpiecznik w module FEM nr 10 5A, tyle ze wtedy działałby klakson, który działa poprzez podanie masy do FEM. Więc szukałbym przyczyny braku masy w kierownicy (znaczyłoby to ze uszkodzony jest moduł SZL lub jego okablowanie). Diagnostyka prosta; jeśli tak, to nie masz ani sygnału, ani przycisków, ani ich podświetlenia. Żeby się upewnić możesz zdjąć poduszkę i na krótko podać masę tam, gdzie powinna się znajdować w kierownicy , czyli tutaj https://www.newtis.info/tisv2/obj/KZ4O1J0m Pin nr 4
  9. Owszem jest opcja strumieniowania video z iPhonie, tyle że musi być połączony przez snap-in. Jak znajdę taki moduł do mojego telefonu, to sprawdzę czy działa w pełni
  10. Kolego „sołtys” mam pytanie co do kodowania temperatury i ciśnienia opon. Musiałeś dokładać moduł odczytujący dane z czujników w kołach, czy miałeś go zamontowanego?
  11. Dokładnie tak, jak piszesz. Jest tego masa i tylko trzeba poszukać. Niestety w naszym kraju jest tak, ze jak ktoś znajdzie źródło, to zaraz chce kasy za taką wiedzę. Kodowanie VO jest powszechnie znane, ale już instrukcje kodowania FDL wszystkie brałem z forów zagranicznych, gdzie na pytanie „jak to zakodować” nie słyszymy „przyjedź a my za kilka stówek to zakodujemy, bo nikt inny nie umie”. Co do cen, to jak pytałem o doposażenia takie jak zrobiłem, to nie zamknęło się w 10k. Teraz w najbliższych dniach chce przetestować metodę dodania BMW apps bez kupowania drogich kodów FSC. Jak zda egzamin, to się podzielę.
  12. Kolejny problem, jaki napotkałem to kłopot połączenia e-sys przez ICOMa. Rozwiązania są różne ale prawie zawsze skomplikowane. Oto najprostsze. Zainstalować „EasyConnect utilyty”, wybrać w oknie Type: remote, IP wpisać IP swojego ICOMa, Mode ustawić na OBD_ab625, zaznaczyć ICOM lock i wcisnąć Check. Dalej otworzyć e-Sys i ustanowić połączenie ICOM z podanym adresem
  13. Jeśli masz miernik za kilkanaście zł z opcja mierzenia ciągłości obwodu, to sprawdzisz szybko czy problem jest po stronie kabli
  14. https://www.newtis.info/tisv2/obj/1VnXJGXXlI Lokalizacja ICM
  15. Sprawdziłem to. Czujniki nie działają na zasadzie LIN tylko raczej jako potencjometry połączone z ICM. Żeby wyeliminować błąd w postaci przerwanego obwodu musisz zastąpić kable https://www.newtis.info/tisv2/obj/CUF7UMrS z kablami przy ICM https://www.newtis.info/tisv2/obj/CTtuB3Kj Połączenie wg schematu https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-318d-lim/wiring-functional-info/chassis-suspension/integrated-chassis-management/sensor-system/FplJhQcu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.