Skocz do zawartości

Ruky

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320D 2002

Osiągnięcia Ruky

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. jeżeli chodzi o egr to chyba zamorduje go jak klapy wirowe..
  2. odpalił bez kolektora (faktycznie komputer nie kłamał - padnięty był sterownik od świec żarowych bo teraz odpalił bez problemu a wcześniej z trudem i nie na wszystkie cylindry ... ale żeby nie było za dobrze to okazało się że zawór na drugim cylindrze nie domyka się i wydmuchuje powietrze na zewnątrz co najwidoczniej wytopiło obudowę kolektora - kumpel zachował odpalenie silnika bez kolektora i EGR na telefonie https://www.facebook.com/jarekruki.jarekruki/videos/a.1265473286851457.1073741826.100001663938807/1265957740136345/?type=3&theater a to już dalsza robota czyli wyjęcie wtryskiwaczy - nie spodziewałem się że zrobię to w kilka minut,,,,na szczęście;] (klucz 30 do poluzowania i trochę szczęścia)... https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1265963320135787&set=a.1265473286851457.1073741826.100001663938807&type=3&theater po zdjęciu klawiatury czekam aż mechanior wpadnie z wizytą i sprawdzi co nieco....
  3. Na drugim cilindrze tj,. drugi licząc od chłodnicy,,,,rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że może być jeszcze problem z zaworem i może być uszkodzony..sprawdzę to..przyjedzie i odpalimy silnik bez kolektora i ma się okazać...
  4. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1265473376851448&set=a.1265473286851457.1073741826.100001663938807&type=3&theater https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1265473520184767&set=a.1265473286851457.1073741826.100001663938807&type=3&theater tak wygląda teraz a to zdjęcie jak wyglądało wcześniej https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1265473700184749&set=a.1265473286851457.1073741826.100001663938807&type=3&theater a to jest ten wężyk załamany...nie wiem czy to nie on spowodował że może nie dokręciłem dobrze kolektora i była szczelina https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1265473833518069&set=a.1265473286851457.1073741826.100001663938807&type=3&theater jeżeli miało to jakikolwiek wpływ na wypalenie części obudowy kolektora..
  5. Witam..jestem szczęśliwym nabywcą BMW E46 2.0d z 2002 roku jednak mam problem z kolektorem... W momencie kiedy zaczęły się problemy z odpaleniem na zimnym silniku wymieniałem świece żarowe i wtedy zobaczyłem po zdjęciu kolektora brak jednej klapy wirowej (wcześniejszy właściciel wymieniał silnik bo jak mechanik określił coś wpadło do silnika-już wiem co...i założył stary kolektor bez jednej klapy wirowej). Ponadto druga klapa była ułamana i trzymała się na jednym nicie więc zamordowałem resztę klap wirowych zaślepiając otwory (wkręcając śruby na kleju). Złożyłem wszystko i przez dwa dni było OK. Szczęście nie trwało długo bo zaczęło szarpać silnikiem ,,na zimnym ciężko zapalał i podnosiła się temperatura silnika przy dłuższej jeździe. Więc podpięliśmy u mechaniora kompa, który wskazał błąd na czterech świecach żarowych (który po wykasowaniu dalej się pojawiał) - diagnoza sterownik świec żarowych do wymiany. Kupiłem sterownik i znowu zdjąłem kolektor aby się do niego dostać. W tym momencie zobaczyłem że w kolektorze jest wytopiona część wewnętrzna obudowy plastikowej w miejscu jednego wlotu do silnika przy świecach. Wytopiła się część krawędzi obudowy, która trzyma uszczelkę od wewnątrz i wytopiony plastik przykleił się do wnętrza otworu trochę zmniejszając średnice otworu. Ponadto okazało się że jak wcześniej zakładałem kolektor to zgniotłem nim wężyk podciśnienia który rozdziela dopływ do EGR i gdzieś jeszcze ... I teraz pytanie,,co jest powodem tego wytopienia/wypalenia części obudowy kolektora...?????? Czy ten kolektor jest już do wyrzucenia czy można go jeszcze założyć gdyż uszczelka nie uległa zniszczeniu...? Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.