Skocz do zawartości

elDolinio

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Zabrze

Osiągnięcia elDolinio

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Ostatnio miałem problem z odpalaniem auta po nocy! Mam E-36 TDS z 1997 roku. Rozrusznik kręcił i nic. Tak jakby paliwo się cofało po dłuższym postoju! Myslałem z początku ze to swiece albo słaby akumulator. Nic z tych rzeczy! Jak się okazało to pompa wtryskowa!!!! Regeneracja na szczęście za 250 zł!!!! Teraz pali po nocy na dotyk, nawet na silnym mrozie!
  2. W wersji compact ustawia się tylko przód!!! Z doświadczenia odradzam ustawianie zbieżności w Norauto!!! Nie dość że zdzierają to fachowców nie mają!!! Z tego co mi opisywał mój mechanik jak mu skopali zbieżność w E-46 nigdy więcej!!! Ja ustawiam w BMW Tarnowski w Gliwicach, cena o 50 zł wyższa ale za jakość i pewność warto wydać trochę więcej!!!
  3. Auto mam pół roku i nie wymieniałem, sądzę że poprzedni właściciel tez nie! Trzeba będzie się za to zabrać jak najszybciej, bo zima ostra sie szykuje!
  4. Czekam z niecierpliwością! U mnie jest to samo a nie mam czasu tego przesmarować!!! Daj znać czy to poskutkowało, ok?
  5. Skrzypi sprężyna, na rysunku nr 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=32_0700&hg=32&fg=30
  6. Witam, ja mam podobny problem. Mam skórzaną kierownicę trójramienną, skrzypi tylko w położeniu środkowym gdy się ją lekko poruszy w prawo lub lewo. Wydaje się jakby skrzypienie wydobywało się z kierownicy lub spod niej. Na 99% jest to wina sprężyny przy drążku kierowniczym, która jest umiejscowiona przy wlocie do komory silnika. Cały szkopuł polega na tym, że dojście do sprężyny jest utrudnione, najlepiej jechać na kanał. Ja muszę odkręcać cały spód, mam zabudowany. Proponuję smarować smarem odpornym na wodę oraz penetrującym. Nie ma co żałować i solidnie przesmarować sprężynę! To skrzypienie też mnie denerwuje, lecz z uwagi na panujące warunki atmosferyczne zostawiłem sobie tą zabawę na cieplejsze dni! Na szczęście mam dobry sprzęt grający ;-) i dużo cierpliwości!!!
  7. Zgodnie z zasadą "Jak dbasz tak masz" w aucie może pójść prawie wszystko. Mi 2 tygodnie po zakupie siadła pompa wspomagania kierownicy. Musiałem szukać pompy akurat z tego silnika 1.8, trwało to tydzień i w końcu w Gdańsku znalazłem!!! Mieszkam na śląsku, więc na skalę kraju takich pomp było kilka :-/ Oczywiście używka!!! Na razie nic sie nie dzieje niepokojącego, a skrzynia biegów działa bez zarzutów! Aha, przy większych obrotach silnik hałasuje, ale ja np. lubię specyficzny pomruk tego silnika, do tego świszczy sobie turbina - poezja dla ucha :-) W pracy jeżdże rocznym dieslem i to już nie to samo, jakoś za cicho ;-) Nie ma się co łudzić, przy pojemności 1665, a niby 1.8, nie będziesz ruszać z piskiem opon ze świateł, ale w trasie to już co innego! Turbodoładowanie przekraczając granicę 2000 obrotów to też frajda :-)
  8. Witam, posiadam TDS 1.8 w Compact z 1997 roku. Jeżeli kupisz auto od właściciela który nie wie jak trzeba jeździć tym autem (studzenie turbiny, spokojna jazda na zimnym silniku itd...) to możesz tego żałować. U mnie silnik jest w miarę zadbany więc tylko wymieniam olej i filtry. Co do zalet to spalanie na bardzo niskim poziomie :-) ale już ci mówię że to auto jest stworzone do dłuższych tras, wtedy spala bardzo mało. W moim przypadku po 6 miesiącach użytkowania wyskakują bardzo głupie usterki, które w takiej marce jak BMW nie powinny występowac np: skrzypienie kierownicy, ostatnio padło mi ogrzewanie, stacyjka padnięta, fotel skrzypi :-) Samemu można to naprawić a najważniejsze ze auto jeździ, oleju mało bierze, na ostatnich przymrozkach pali a spalanie w granicach 6 litrów :-) Podsumowanie: Co zaoszczędzisz na paliwie to wydasz na naprawy!!!!!!
  9. Poziom płynu w porządku. W trasie przy sile nawiewu 3 nawet letnie powietrze leci! A tak to cały czas zimne!!! Zamarzam powoli!!!
  10. Mam E-36 Compact bez klimy. Od pewnego czasu zauważyłem że nawiew ustawiony na max grzania ledwo co wieje letnim powietrzem a czasami tylko zimne leci. Dzieje sie tak we wszystkich kierunkach nawiewu! W lecie nie będzie to problem ale teraz to udręka! Dodatkowo jak ustawię siłę nawiewu na 1 jest w miarę cicho, ale już na 2 i 3 z nawiewu zaczyna wydobywać się odgłos buczenia!!! Jak ustawi się na 4 buczenie ustaje!!! Co radzicie? Z góry dziękuję za rady - zmarznięty użytkownik BMW!!!
  11. Ja mam czarny skórzany podłokietnik w swoim kompakcie E-36. Kto ma wie jaka to przyjemność z jazdy i komfort!!! Nie odrywając łokcia od podłokietnika zmieniam biegi, przełączam radio lub ustawiam nawiew. Biegi zmienia się właściwie ruchem samych palców :8) Podłokietnik oczywiście jest podnoszony do góry, pod nim są schowki, ale ja nigdy go nie podnoszę :lol:
  12. elDolinio

    Skrzypienie kierownicy

    Wczoraj odkręciłem osłonę pod kierownicą, przesmarowałem ale nic w moim przypadku to nie pomogło!!! Przypomnę że smarowałem też sprężynę wychodzącą z komory silnika. Naprawdę nie wiem co mam zrobić? Mam skórzaną trójramienną kierownicę i widzę po postach że to głownie z nią są problemy. Nie chciałbym jej odkręcać ale chyba będę do tego zmuszony! Ale to już w ostateczności. Denerwujące są te skrzypienia. Występują tylko w jednym ułożeniu kierownicy, przy większym obracaniu kierownicą jest cisza! Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co to może być?
  13. elDolinio

    Skrzypienie kierownicy

    Witam, wiem że już temat był poruszany ale żaden pomysł nie pomógł!!! Mam E-36 Compact, od dłuższego czasu coś skrzypi podczas obracania kierownicą. Skrzypi tylko w momencie gdy kierownica ustawiona jest prosto i delikatne ruchy w lewo lub prawo powoduja skrzypienie! Przy wiekszym obracaniu jest cisza!!! Smarowałem już plastiki koło kierownicy i sprężynę wychodzacą z komory silnika! Nic nie działa! Skrzypi zarówno podczas upałów jak i mrozu! Proszę o pomoc!!! Bardzo mnie te odgłosy irytują!!! :mad2:
  14. Może zaczekam jeszcze 2-3 tygodnie i zrobię jeszcze raz pomiary na zimówkach? Jestem ciekaw wyniku, amortyzatory przednie i tak muszę wymienić ale porównam wyniki niskiego profilu na felgach 17' z zimówkami 15.
  15. Mam jeszcze pytanie odnośnie zmiany alufelg 17' 205 przód i 215 tył na felgi stalowe 15' 195 z zimówkami. Czy po wymianie trzeba ustawiać zbieżność???? Czy wystarczy tylko wywarzanie kół w serwisie opon?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.