
FragMaster
Zarejestrowani-
Postów
78 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O FragMaster
- Urodziny 30.03.1991
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E46 330Ci/E46 325i
-
Lokalizacja
Warszawa
Osiągnięcia FragMaster
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
Pojedynczy stuk przy kreceniu kierownica po postoju
FragMaster odpowiedział(a) na FragMaster temat w E46
Stuk był z magla, najprawdopodobniej tłok miał luz i uderzał o obudowę. Po wymianie magla brak stukania. Przepłukałem układ ropa i pompa teraz chodzi dobrze, delikatnie tylko ja słychać przy kreceniu w miejscu, ale tak było też wcześniej i to raczej normalne. Dzięki za pomoc. -
Pojedynczy stuk przy kreceniu kierownica po postoju
FragMaster odpowiedział(a) na FragMaster temat w E46
Dzięki za słowa otuchy :-) Może lekko czuć na kierownicy i jest tylko jeden stuk. Jak kręcę lewo prawo to słychać bardzo słabo łącznik kolumny kierowniczej, to już wykluczyłem. -
Witam, Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem. Auto to E46 330ci z 2003 roku, 200 tys przebiegu, manual. Najpierw ten stuk zaczął się pojawiać, keidy po nocy wyjeżdżałem z parkingu tyłem na full skręcie i w momencie kiedy stawałem i zaczynałem kręcić kierownicą w drugą stronę pojawiał się metaliczny stuk. Przez jakieś 2 tygodnie był on tylko wtedy. Teraz pojawia się po każdym postoju jak tylko ruszę kierownicą pierwszy raz po odpaleniu, z tym że po nocy jest dużo głośniejszy niż po krótkim postoju. Koło pompy jest lekkie zapocenie, ale może to być też olej z silnika. Stan oleju wspomagania jest ok. Jest też lekkie wycie kiedy na postoju koła są prosto i znika jak tylko skręcę kierownicę. Miesiąc temu był przegląd i nie wykazał żadnych luzów. Jestem teraz za granicą 600 km od domu i nowe objawy się pojawiły dopiero po dojechaniu tutaj. Na ulicy wszedłem pod samochód i nie widziałem żadnych luźnych śrub zawieszenia albo pękniętych sprężyn. Proszę o pomoc w diagnozie, głównie mnie martwi ile jeszcze mogę tak przejechać, żeby wrócić do domu
-
Skrzynia, wal, dyfer, polosie, wahacze wzdłużne z hamulcami, wybierak, sprzeglo,docisk, dwumasa. Sanki te same.
-
[E46] 330i M54B30 Problem z czujnikiem położenia wałka czy v
FragMaster odpowiedział(a) na kali988 temat w E46
No i pytanie czy ten błąd to już po wyczyszczeniu wtyczki. No i trzeba sprawdzić też wtyczkę czujnika walu. -
[E46] 330i M54B30 Problem z czujnikiem położenia wałka czy v
FragMaster odpowiedział(a) na kali988 temat w E46
No to już coś do przodu. Jak przeczyścisz porządnie(ja psikałem kilka razy zmywaczem do hamulców i suszyłem opalarką aż będzie suchutko) i nadal będzie problem to sprawdź wtyczkę czujnika wału jak pisałem. -
Zastosowałem rozwiązanie kolegi kaczorek79 u siebie z catchtankiem Properfekt 16mm i jak by ktoś też chciał tak zrobić to wygląda to tak: Catchtank przykręcony do bagnetu(dla M54B30 trzeba najpierw wywalić stamtąd puszkę podciśnienia od klapki w tłumiku końcowym) Widok z góry Podłączenie do grzebienia kolektora od strony grodzi. Wąż od LPG 12 mm pasuje ładnie, dalej kolanko i za kolektorem przejście na 16 mm,dalej zawór PCV FV345 i za zaworem wąż do catchtanka. Drugi króciec grzebienia zaślepiony. Zaślepić też trzeba spływ starej odmy w bagnecie, ale nie mam zdjęcia. Teraz przechodzimy na drugą stronę układu. Z fabrycznej złączki zdjąłem plastikowy przewód starej odmy i założyłem wąż paliwowy 16 mm, który przechodzi w wąż 12 mm. Dalej mamy trójnik LPG 12/6/12mm i dalej 12 mm do catchtanka z przejściem po drodze na 16 mm. Jeśli chodzi o trójnik do wyjścia 6mm z trójnika podłączyłem kolejny trójnik 3x6mm i jedno wyjście idzie do zaworka z 1.8T VAG 035103245A i dalej za przepływkę. Trzeba pokombinować z przejściami średnicy, żeby zamontować zaworek. Drugie wyjście idzie do zwykłego zaworka zwrotnego VAG 433862117 i dalej przed filtr powietrza. Jest trochę roboty głównie z podłączeniem wszystkiego za kolektorem tak, żeby nie było załamań węża, bo mało miejsca, ale używając kolanek lub sprężyn antyzałamaniowych ze sklepu z akcesoriami do LPG da się to tam upchnąć.
-
Ja bym najpierw sprawdził czy jest prawidłowe podciśnienie w skrzyni korbowej. Przy odkreceniu korka wlewu na wolnych powinno być lekkie syk. Na zagranicznych forach czytałem, że na to wpływ na palenie oleju. Co do ropy też bym odpuścil, ewentualnie zalal cylindry nafta na dobę czy dwie plus plukanka np liqui moli pro line. Tylko uważaj, żebyś nie zalal razem z nafta syfu z okolicy gniazd swiec. Może też puszczać olej przez uszczelniacze zaworowe, wtedy by puszczal dymka rano przez chwilę.
-
[E46] 330i M54B30 Problem z czujnikiem położenia wałka czy v
FragMaster odpowiedział(a) na kali988 temat w E46
Ja miałem podobne objawy, błędy obydwu czujników(sygnał) , przy 6 tys obroty skakały. Wyczytałem, że może to być problem z czujnikiem położenia wału, mimo że błędy sa wałków. U mnie byla pęknieta izolacja wtyczki czujnika walu, po wymianie wtyczki wszystko jest ok. Sprawdź też przy okazji czy nie masz oleju we wtyczce, bo czujnik mógł peknac i puszczać olej i to też powoduje problemy. -
Witam ponownie! Orientujecie się może dlaczego ceny skrzyń manualnych 6 biegów benzyna mają taki rozstrzał cenowy? Są za 250, 500, 800, 1200, 2500. Czy wyższa cena daje większe prawdopodobieństwo dobrego stanu czy to totalna loteria, a ceny to widzimisie sprzedawców? Lepiej omijać skrzynie z wyciekami czy to szczegół?
-
Witam ponownie. Czy znacie może BMW Check? https://www.facebook.com/bmwcheck/ Wygląda na niedawno powstałą konkurencję Bimmer Check. Dostałem od nich ofertę na oględziny w Zamościu 1100 zł bez faktury. Bimmer Check niestety nie podejmuje się oględzin w tej lokalizacji.
-
Więc tak, wszystkie wpisy z historii od Draya potwierdzają się z raportem AutoRecords, a dodatkowo AutoRecords ma 2 dodatkowe wpisy pasujące do całej historii przebiegu. I teraz najlepsze: zadzwoniłem do serwisu BMW z książki i nigdy ten samochód u nich nie był. Sprzedający na to mówi, że taką książkę dostał w komisie w Szwajcarii. Sama książka nie ma wpisanego VINu i pokazuje wyższe przebiegi niż historia BMW. Co o tym myślicie?
-
Witam ponownie. Tak jak pisałem szukam E46 330Ci po lifcie, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Patrząc na ceny, szczególnie w Niemczech, to powoli dochodzę do tego że ładne sztuki z przebiegiem <200tys to już powoli youngtimery i dlatego chodzą po 40 tys zł i więcej. I teraz pytanie do Was na ile taki samochód nadaje się jako auto na co dzień z przebiegiem 6-7 tys km rocznie tylko po Warszawie, parkowanie na stałe w garażu podziemnym i na mieście czasami? Czy takie auta to już się bardziej kupuje jako 2 czy 3 samochód tylko na weekendy? Do tego nie wiem ile bym je trzymał, ale pewnie 2 lata max, chociaż nie widzę sensownej alternatywy, bo żadne nowsze BMW do 60-70 tys zl(przewidywany budżet na następne auto) nie porywa wyglądem za bardzo. Więc może lepiej kupić egzemplarz w gorszym stanie i z przebiegiem 250-300 tys i więcej włożyć na start i utrzymanie? Bo nie ukrywam, że lubię robić sam przy aucie i co 2-3 weekend bym chciał coś robić.
-
To może ja odpowiem, najwyżej lepiej poinformowani koledzy mnie poprawią. 1. Czy duża jest różnica w kosztach napraw między 2.5/2.8 A 3.0 w bp+lpg? Prawie takie same(poza silnikiem inne są skrzynia, sprzęgło, wał, dyfer, półosie, wahacze tył i hamulce. W M54 jest elektroniczny pedał gazu, a nie na linkę. 2.Jaki silnik byście polecili z tych trzech wersji? 3.0, jeśli nie przeszkadza Ci utrata mocy o te 20KM i picie oleju(obydwa problemy występują dość często), w 2.8 jest z tym dużo mniejszy problem 3. Czy każda pojemność była w m52tu czyli np m52tub25/28/30? I tak samo m54b25/28/30? M52 2.0, 2.5, 2.8, M54 2.2, 2.5, 3.0 4. Który z silników od pojemności 2.5l ( mowa tylko o benzyniakach) byście polecili żeby było i frajdy z jazdy rwd i nie rujnowało to portfela? 3.0, jeśli nie przeszkadza Ci utrata mocy o te 20KM i picie oleju(obydwa problemy występują dość często), w 2.8 jest z tym dużo mniejszy problem 5.Od czego jest zależne czy e46 ma skrzynię 6 biegową. Bo widziałem tylko w 3.0 i to nie każdej. Tu nie jestem pewny, ale w coupe ta skrzynia weszła jako standard do wszystkich 3.0 po lifcie, czyli po 2002. W sedanie i touringu pewnie jest podobnie. Wiem że dużo tego ale wszystko mnie to ciekawi więc zawarlem w jednym poście. Dziękuję i pozdrawiam.