Chciałbym zabrać głos w dyskusji o kosztach e 39. Najważniejsze koszty poza tradycyjnym przegladem-olej, filtry i inne rzeczy zalecane przy danym przebiegu (na czas oczywiscie) to koszty zwiazane z zawieszeniem. Tutaj (E39 czy E46)) niestety jest drozej niz w starszych modelach jak np. e36 czy e34, poniewaz elementy zawieszenia jak wahacze sa wykonane z drogiego aluminium (tak samo jak np. w audi A4 czy VW passacie B5) i to podwyższa cenę samego wahacza. nie ma możliwości wymiany samych sworzni jak np w E36 czy E34. jak wiadomo zainteresowanym motoryzacja, E39 ma jedno z najlepszych zawieszen w swojej klasie. Masa auta jest duza wiec zastosowano aluminum np w zawieszeniu celem obnizenia wagi ogolnej i polepszenia resorowania. Defekty wyswietlaczy w bmw to typowa przypadlosc, nawet w E36 siadaly wyslietlacze check control, chociaz u mnie wszystko dziala (525 tds 97r). pozostałe rzeczy to wedlug mnie kwestia przypadku, chociaz prawda jest ze BMW kazdy chce miec i moze kupic ale utrzymac na odpowidenim poziomie technicznym to juz niestety nie. I nie mowie tu o serwisach autoryzowanych - bo to niestety nie gwarantuje odpowiedniej fachowosc-poza wyjatkami i nie chodzi tu o dany serwis tylko o czlowieka, który ma serce, wiedze i umiejestnosci aby serwisowac BWM. mialem kilka samochodow i kazdy byl technicznie zadbany. wychodze z zalozenia ze jesli jezdzisz to musisz miec sprawne hamucle, zawieszenie, dobre opony i inne rzeczy ktore wplywaja bezposrednio na bezpieczenstwo jazdy. pomijam to jak dbaja inni-mniej zamozni lub bez poczucia tzw. kultury technicznej. Uwazam, ze samochod zakupiony od wlasciciela w Polsce tez moze byc OK, bo jesli ktos ma odpowiednia swiadomosc techniczna i portfel to moze utrzymac BMW i w Polsce i w Niemczech. przeciez dba o swoje auto. I nie ma znaczenia czy to BMW czy np. Daewoo. Inne rzeczy jak np amortyzatoy wymienic kiedys trzeba, ale znow starcza na kilka lat i bedziesz sie cieszyl ze masz nowe, dobre, sprawne. Masz pewnosc i bezpieczenstwo tego co zrobiles w swoim samochodzie. Nalezy pamietac, ze jesli nie omijasz dziur, kraweznik pokonujesz na pelnym gazie czy robisz inne rzeczy, które niezbyt dobrze swiadcza o dbaniu o auto to szybciej pewne rzeczy beda wymagaly naprawy. Tak czy inaczej, kazdy samochod to wydatki ale mozna je obnizyc dbajac i wymieniajac to co potrzeba na czas, nie dopuszczajac do dalszej degradacji stanu technicznego samochodu. czy to mercedes czy peugeot wymaga opieki i serwisu. Klasa samochodu swiadczy o zaawansowaniu technicznym, o zastosowanych materialach ( np. aluminium) i ewentualnych wydatkach, im wyzej tym drozej. Niestety. Pozdrawiam Robertow