witam, aż dziw, że nikt jeszcze nie pokusił się o porównanie obu serii. Ja jestem przed zakupem. Waham się pomiędzy M-B E200/250 W212 coupe CGI 2.0 vs BMW 420i/428i 2.0 (2013r.) Po 1. Jaka jest różnica między BMW 3 vs 4? (nie licząc wyglądu i ceny [320i=144.600pln vs 420i=164.400pln]) Może w wygłuszeniu, czy zawieszeniu itp? 2. Muszę się trochę dowiedzieć o silnikach: [https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BMW_engines] N20B20 - 135kW - 2012–2015 F30 320i - 180kW - 2011–2016 F30 328i B48 - BMW 320i 2015– 184 PS (135 kW; 181 hp), @1250–4600, 199 lb·ft (270 N·m) - BMW 330i 2015– 252 PS (185 kW; 249 hp), 258 lb·ft (350 N·m) @ 1450-4800 W serii 4 są takie same silniki jak 3? Pewnie tak, ale nie znalazłem potwierdzenia w necie. Czym różnią się silniki N20B20 od B48? Czemu N20B20 były tak krótko (3 lata)? Jaką mają opinię? Czy warto kupować auto na długie lata z tym silnikiem (jazda po mieście do 10k km/rok? p.s. wstępnie znalazłem to o silnikach: http://www.bimmerfest.com/forums/archive/index.php/t-899759.html http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1133847 (z tłumacza:) B48 jest całkowicie nowa konstrukcja. Niektóre z najbardziej znaczących zmian w porównaniu z N20 należą: B48 używa zamkniętego bloku pokładu, zamiast konstrukcji pokładu otwartego od N20 Zmieniona konstrukcja wału równowagi Zmieniona konstrukcja CAC Zmieniony mechanizm Valvetronic Głównym mechaniczna pompa wodna z elektryczną pompą wody uzupełniającej dla turbo Re zorientowane położenie wałka rozrządu łańcuchem rozrządu Nowa osłona akustyczna silnika (powinno to zmniejszyć klekot jak diesla, wtedy, gdy silnik pracuje na biegu jałowym) B48 is an all-new design. Some of the most significant changes compared to N20 include: B48 uses a closed deck block, rather than the open deck design of N20 Revised balance shaft design Revised CAC design Revised Valvetronic mechanism Mechanical main water pump with a supplemental electric water pump for the turbo Re-oriented location of camshaft timing chain New engine acoustic cover (this should reduce the diesel-like clatter when the engine is idling)