Witam. e39 520i z vanosem rok 04.1997 110kw z gazem ( 6miesięcy stag 300, wtryski hana). Gość wcześniej zalał silnik shell helix ultra racing 10w60 (wiem że zły) i trzeba go wymienić. Nie wiem na jakim wcześniej jeździł samochód. Autko świeżo kupione wiec wielka niewiadoma. Wspomnę że mam ubytek oleju i wycieki które trzeba zlikwidować (wąż od vanosa, podstawa filtra, uszczelka pod klawiaturą). W czasie jazdy na bardzo wysokich obrotach(oczywiście po rozgrzaniu silnika) dla celów sprawdzenia czy kopci nie widać dymu praktycznie wcale. Przebieg na liczniku 134tys (salonówka prawie) ale zczytany w serwisie z kostki świateł 290tysi :lol: (było by fajnie). Autko ogólnie zaniedbane mechanicznie więc czas zacząć działać. Sprężanie na 3 cylingrach 12barów i na pozostałych 3 13barów. Ciekawi mnie skąd ten wynik skoro wyczytałem że około 10 powinno być (może jakieś inne przyżądy do pomiaru lub ten olej jakoś tak wpływa na sprężanie) Silnik pracuje równo i cicho. Może najpierw motulka 6100 synergie 10w40 i zaobserwować czy po wymianie węży itd będzie brał a potem na jakiś full z normą LL-01. Może podpowiecie jaki olej zalać przy takim stanie autka i czy robić tą płukankę (coby silnika nie zabić). Za fachową pomoc ślicznie dziękuję wasu