Skocz do zawartości

martin1975

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e70, e71

Osiągnięcia martin1975

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. hej wracając do tematu bład 00A12F RLSS Wiarygodność czujnika świateł czy u Was jest podobnie z czujnikiem zmierzchu, który pokazuje następujące wartości w ISTA+ po zasłonięciu O poprawnie, ale przy pełnym słońcu : CZUJNIK światła słonecznego po stronie kierowcy (zakres 0-ciemne do 1200-jasne, 1024 nieprawidłowe) STAN 56W/m2 CZUJNIK światła słonecznego po stronie pasażera (zakres 0-ciemne do 1200-jasne, 1024 nieprawidłowe) STAN 124W/m2 ?
  2. Jeden problem rozwiązany:) Po wymianie sterownika świec żarowych i skasowaniu błędu DDE 0049A6, 18854 nie ma już stałego błędu komunikacji magistrali LIN BUS. Pozostaje natomiast problem poboru prądu kilkudziesięciu Amperów - TYLKO na postoju. Napięcie z 13,5V spada w ciągu kilkunastu minut poniżej 12V. Macie pomysł jak zweryfikować który to sterownik? ISTA dostępna. Odłączanie bezpieczników, modułów? pobór z Webasto odpada, bo nie uruchamia się, informacja : sprawdź poziom paliwa i napięcie akumulatora.
  3. Czekam na nowy sterownik. W między czasie potwierdziłem w serwisówce, dwa fakty: 1. DDE i sterownik świec żarowych komunikują się w magistrali LIN poprzez dwukierunkowy interfejs danych. Sterownik nie posiada własnej pamięć błędów. Usterki w układzie podgrzewania, są zgłaszane do DDE. Błędy są następnie przechowywane w pamięci usterek DDE. Dlatego najprawdopodobniej przy uszkodzonym sterowniku świec jest stały błąd komunikacji DDE 0049A6, 18854. 2. Jeżeli dopuszczalna temperatura robocza podgrzewania świec jest przekroczona, jednostka sterująca wyłącza proces podgrzewania, aby zapobiec uszkodzeniu. Świece żarowe są zaprojektowane dla napięcia 7,0 V in calm air. Do szybkiego podgrzewania napięcie zasilające to 10 V i krótko stosowane. W przypadku wystąpienia uszkodzenia w komunikacji między DDE i sterownikiem świec żarowych dłużej niż 1 sekunda, następuje podgrzewanie awaryjne trwające 3 minuty. Wtedy sterownik świec wykorzystuje wartości bezpieczne, aby zapobiec uszkodzeniu układu podgrzewania. Dlatego najprawdopodobniej jest problem z dużym poborem energii, o którym pisałem wcześniej i rozładowywaniem akumulatora nawet w fazie nie włączonego zapłonu.
  4. sprawdziłem wiązki DDE i nie ma uszkodzeń pomiędzy DDE-IBS; DDE-altenator, DDE-sterownik świec żarowych, DDE-bezpiecznik (sprawny). Jest cały czas stały błąd komunikacji DDE 0049A6, 18854 Sprawdziłem diagnostyką INPA odłączając po kolei: 1. IBS po odłączeniu wtyczki z trzema kablami dochodzącą do IBS klemy minusowej pojawia się błąd 00471C BSD brak połaczenia IBS. 2. Aternator po odłączeniu wtyczki z jednym kablem pojawia się błąd alternatora. 3. Odłączając złączkę 12 pinową sterownika świec żarowych - nie pokazuje żadnego błędu, brak jakiejkolwiek reakcji... Odpala także normalnie. czy świadczy o usterce sterownika ( piny nie przepalone, nie skorodowane, jak fabrycznie), napięcie z alternatora oddzielnym przewodem dochodzi, wtyczka sterownika na wszystkich 6 pinach od świec ma opór identyczny 1,5Ohm?
  5. Din 76, Programowanie wykonałem z kumpla zasilaczem i ISTA P 3.60 Icom, nie widziałem dawno takiego poboru prądu, aczkolwiek ta wersja e71 ma wszystko co fabryka miała:) Aktualnie jest Akumulator Bosch S05 015, 920A, 110Ah z początku 2015. stały błąd komunikacji dotyczy DDE 0049A6, 18854 i wygląda jednak na problem wiązki. Czy jest powiązane z IBS skoro po odłączeniu wtyczki z dwoma kablami dochodzącą do IBS klemy minusowej pojawia się nowy błąd w diagnostyce INPA+ 00471C BSD brak połaczenia IBS ?
  6. Dzięki za podpowiedź ale IBS wygląda na sprawną. Przy załączonych długich, ogrzewaniu foteli, oświetleniu wewn. i klimie bez podłączonej wtyczki IBS napięcie 14,3V , natomiast po podłączeniu wtyczki natychmiastowa reakcja i podwyższa do 15,1V. Wydawałoby się że to wina akumulatora, który otrzymuje ładowanie odpowiednie, ale nie utrzymuje napięcia. Natomiast ma niespełna dwa lata i przyczyna jest gdzieś indziej. Przy programowaniu zasilaczem były ciekawe pobory prądu : przez pierwsze 15min - 48A, po 30 min 16A. Jest jeszcze błąd którego nie mogę skasować a może mieć wpływ : 0049A6 18854 magistrala LIN BUS : błąd komunikacji. W opisie przyczyną może być przerwa w obwodzie, uszkodzony przekaźnik zabezpieczający przed wzrostem napięcia lub uszkodzony sterownik ?
  7. Odłączyłem wtyczkę z dwoma kablami dochodzącą do IBS klemy minusowej i pojawił się nowy błąd w diagnostyce INPA+ 00471C BSD brak połaczenia IBS. Napięcie po uruchomieniu silnika bez zmian 14,3V. Po załączeniu alarmu nie rozładowuje się przez kilka dni. Natomiast napięcie akumulatora po wyłączeniu alternatora 12,2V i spada po kilku minutach poniżej 12V...
  8. Czesc, przy analizie ISTA+ jest informacja : "inteligentny czujnik akumulatora nie może być rozpoznany przez stereownik silnika" Pojawia się też problem rozładowywania aku po otwarciu samochodu. W czasie zamkniętego samochodu i załączonego alarmu nie rozładowuje się. Aku ma niespełna dwa lata. Ładowanie z alternatora podczas pracy silnika 14,3V. Szybki spadek napięcia ponizej 12V podczas otworzenia auta, nawet bez zaplonu. Jest jeszcze stały błąd 0048A6 magistrala LIN : błąd komunikacji. Jakieś pomysły? Jak sprawdzić? Pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.