Skocz do zawartości

plpegaz

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Pruszków

Osiągnięcia plpegaz

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. mam problem z odkręceniem śruby koła pasowego - wkręconej w wał korbowy może wiecie czy ma gwint prawy czy lewy ?
  2. mam wyciek oleju na wale korbowym - z przodu, chciałbym wymienić zimering ale mam problem z odkręceniem koła pasowego wału - śruby która jest wkręcona z czoła w wał korbowy (jak zablokować obracający się przy próbie odkręcenia śruby), może ktoś już operację wymiany zimeringu na wale robił i coś podpowie pozdr
  3. miałem usterkę tego czujnika i objawiała się ona następująco: w początkowej fazie samochód gubił zapłony - komp. automatycznie je podnosił (było to ledwo odczuwalne - tylko po podniesieniu maski), następnie samochód na wolnych obrotach gasł (tracił już po kilka cykli zapłonu) w efekcie końcowym tracił moc nawet na wyższych obrotach nie dało się jeździć po czym zgasł i to był koniec czujnika i jazdy. Jest to element raczej nie naprawialny i dość kosztowny - oryginalny kosztuje ok 400 pln (do e36). Wymiana jest przynajmniej w e36 banalna odkręcamy 2 śrubki mocowania czujnika (nad kołem pasowym wału) i podłączenie kabelka.
  4. mam wycieki oleju silnikowego na wyjściu wału korbowego i oleju ATF ze skrzynki na wyjściu wału napędowego, stąd pytanie jakie elementy (simeringi ?) są w obu miejscach zainstalowane (typy, symbole), czy wymieniać samemu czy oddać do warstatu (jaki to orientacyjnie koszt) - może zetknęliście się z taką usterką i naprawą ?
  5. dzięki, nie sądziłem że to takie proste - ktoś mi sugerował że jest do tego w liczniku jakaś bateryjka ale wydawało mi się to nieprawdopodobne. pozdr
  6. Nagle straciłem wskazania na wyświetlaczu przebiegu km (pod szybkościomierzem) - są bardzo ciemne z trudem widoczne, ekonomizer i pozostałe instrumenty deski są ok. Szukałem w innych postach ale bez skutku.
  7. plpegaz

    nie odpala

    Panowie, pompa jest ok (nie może się kręcić bo nie jest zasilana). W obwodzie sterującym przekaźnika pompy jest element tzw. EVAPURATE PURGE VALVE i to jest najprawdopodobniej źródło problemu. Może wiecie co to jest za element i od czego zależy jego poprawna praca. Może jeśli jest zapowietrzony układ wtrysku to ta pierdoła blokuje układ zasilania pompki paliwa. Może macie jakiegoś pdf'a z manualem do E36 - bo chyba bez głębszego poznania zasady działania i sterowania wtrysku dalej nie pociągnę. Pozdr
  8. plpegaz

    nie odpala

    w układzie wtrysku nie ma ciśnienia (powinno być 3.5 Bar - po to chyba jest zawór regulujący ciśnienie w tym obwodzie), poza tym po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie słyszę żeby włączała się pompka paliwa (przed awarią było słychać pod tylną kanapą), nie ma też napięcia na bezpieczniku 18 (układ zasilania pompy).
  9. plpegaz

    nie odpala

    E36, 325i - zaczęło się od tego że dwa dni temu zauważyłem pocenie się przewodu paliwowego przy wejściu do listwy wtryskiwaczy. Postanowiłem wymienić ten (gumowy) kawałek przewodu i tak też zrobiłem. Następnego dnia po przejechaniu ok 50 km zaczęły raz na jakiś czas pływać wolne obroty. Przejrzałęm wszystko to czego dotykałem poprzedniego dnia w trakcie wymiany przewodu i postanowiłem jeszcze wieczorem przejechać kawałem żeby zorentować się o co chodzi. W trakcie przejażdżki kilka razy samochód zgasł/tracił moc na wolnych obrotach, na wysokich wszystko wygłądało ok. Dziś rano trudno go było odpalić - trochę (parę sekund) musiałem go popiłować rozrusznikiem. Dojechałem do roboty (po drodze kilka razy na wolnych zgasł), około południa próbowałem go odpalić i kicha pomimo piłowania brak znaku życia. Komputer potwierdza że wszystko jest ok. Może wiecie o co chodzi ???, czy ma to związek z wymianą przeowdu paliwowego - może zapowietrzyłem układ wtrysku ???.
  10. Dzięki za podpowiedzi, udało się. Z tym odpowietrzeniem nagrzewnicy to jakiś kanał - nie ma takiej możliwości - odpowietrza się cały układ odpowietrznikiem na chłodnicy.
  11. wymieniałem termostat i wiadomo wypłynęło trochę płynu z obwodu, jak fachowo napełnić go nowym płynem - pytam bo po przeprowadzonej operacji wskazówka temp. wychodzi za połówkę i nie działa ogrzewanie w kabinie ? odpowietrzyłem chłodnicę na ciepłym obwodzie ale może jeszcze coś trzeba zrobić ???
  12. w czasie jazdy temperatura w obwodzie chłodzenia jest tuż powyżej niebieskiego pola na wsaźniku, jak stoję w korku to wiadomo podskakuje do troszkę poonad połowy skali - czy to tylko kwestia wymiany termostatu ?
  13. mam zamiar wymienić kierownicę (stara jest bardzo powycierana) jak bezpiecznie odkręcić śrubę mocującą kierownicę na osi tzn. jak zablokować kierownicę - zakładam że blokada powinna być zwolniona a koła nie skręcone do oporu żeby czegoś nie uszkodzić. Może macie jakieś doświadczenia z takiej operacji ?. kupiłem od gościa na allegro kierownicę skórzaną z poduchą ale po przesłaniu okazało się że jest uszkodzony bolec wyłączający kierunki. Może wiecie czy jest to element (bolec jest na pierścieniu) uniwersalny to znaczy czy będzie mi pasował od kierownicy standardowej bez poduchy?.
  14. Dzięki ale już wcześniej znalazłem tą stronkę - samochód już zaalarmiłem został tylko centralny.
  15. Dzięki za wszystkie podpowiedzi, a teraz moje odpowiedzi na Wasze pytania: - chcę zmienić olej ponieważ różnica w sile którą muszę włożyć w obsługę dźwingi na zimno i na ciepło jest bardzo wyraźna, poza tym jeżeli na zimnej skrzyni niedbale wkładam dwójkę (nie dociągnę jej do miejsca zaskoku) to czasem potrafi wyskoczyć nigdy nie zdarza się to na ciepło czyli po przejechaniu kilku km, być może (nie jestem specem od skrzynek) jest coś zwalone ale jak sami piszecie wymiana oleju nie zaszkodzi - ale w porównaniu z innymi nowszymi pojazdami którymi do tej pory jeździłem skrzynia wydaje się bardzo precyzyjna/cicha (pojazd ma 12 lat), - sprzegło bierze w połowie dystansu pedału (odpowiad mi to tak miałem w poprzednich pojazdach) natomiast czasem podszrpuje przy bardziej energicznym puszczeniu być może się kończy ale może to też być kwestia poduszek pod zespołem napędowym (wskazują na to także delikatne wibracje zepołu przy przekroczeniu 2 tyś. obr/min). To już chyba wszystkie moje spostrzeżenia, samochód posiadam od listopada jest z 1992 roku i spory przebieg 267 tyś.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.