Dzięki za wszystkie podpowiedzi, a teraz moje odpowiedzi na Wasze pytania: - chcę zmienić olej ponieważ różnica w sile którą muszę włożyć w obsługę dźwingi na zimno i na ciepło jest bardzo wyraźna, poza tym jeżeli na zimnej skrzyni niedbale wkładam dwójkę (nie dociągnę jej do miejsca zaskoku) to czasem potrafi wyskoczyć nigdy nie zdarza się to na ciepło czyli po przejechaniu kilku km, być może (nie jestem specem od skrzynek) jest coś zwalone ale jak sami piszecie wymiana oleju nie zaszkodzi - ale w porównaniu z innymi nowszymi pojazdami którymi do tej pory jeździłem skrzynia wydaje się bardzo precyzyjna/cicha (pojazd ma 12 lat), - sprzegło bierze w połowie dystansu pedału (odpowiad mi to tak miałem w poprzednich pojazdach) natomiast czasem podszrpuje przy bardziej energicznym puszczeniu być może się kończy ale może to też być kwestia poduszek pod zespołem napędowym (wskazują na to także delikatne wibracje zepołu przy przekroczeniu 2 tyś. obr/min). To już chyba wszystkie moje spostrzeżenia, samochód posiadam od listopada jest z 1992 roku i spory przebieg 267 tyś.