Cześć Panowie. Jestem nowy ale nie jestem działkowcem czy przecietnym uzytkownikikiem BMW. Na co dzień zajmuje sie mechaniką i jestem mechanikiem ale niestety nie mieszkam w PL a moje auto stoi właśnie w PL i bywam tam sporadycznie stąd moje pytanie.... do rzeczy: przy najbliższej okazji biore sie za swap skrzyni jak w temacie z 5b na 6b z z e87 benzyny ( ze wzgledu na inny dzwon w dieslu i przełożenia kosztem przyspieszenia jak i rzeźbieniem z otworami montażowymi do silnika) Mam ogarniętą juz tarcze sprzegła ( ze wzgledu na nowego typu wieloklin) na 240mm ( customowy cały set sprzegła na sztywnym kole z m50) jak i temat wybieraka a podstawa skrzyni z poduszkami jest P&P tak samo jak flansza pod elastyczny lącznik ale mam temat nie rozwiązany z wałem napędowym ze względu na inne długości skrzyń ( 6b jest dłuższa- jeszcze nie wiem o ile bo kolege musze pofatygować aby mi to pomierzył ) Silnik mam m52, skrzynie z 1.8 jak i małą głowe i wał na małym krzyżaku i tak chce aby pozostało ( mam swoje powody). Zasadnicze pytanie: nie znam nominalnej długości wału ( nie moge nigdzie znaleźć) z 1.8 m43 zależy mi głównie na długości pierwszego wału od skrzyni bo jak coś to zeby wiedzieć dzieki waszej pomocy z czego zamiennie wał zastosować lub o ile skracać. Podejrzewam ze może wał pasowac z r4 w automacie ale to dopiero sie okaże po pomiarze obu skrzyń ( ori e36 i tej z e87) bo wyjdzie mi dokładna różnica miedzy skrzyniami i z tego bedzie wiadoma różnica w walach. jęzeli ktoś zna nominalną długość wału z m43 1.8 to prosiłbym o dane prosiłbym o pomiar pierwszego wału od łacznika elastycznego do srub podpory wału ( wał ścićnięty) prosiłbym tez o dane najkrótszych wałów jakie występowały a najlepiej największą ilość długości wałów i z jakich jednostek i skrzyn pochodzą. Dziękuje z góry za ewentualną pomoc.