Skocz do zawartości

Waszek

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Black f20 2012r

Osiągnięcia Waszek

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Waszek

    330Ci - problem z diagnozą

    Cześć! Problem już jakiś czas temu został rozwiązany ale piszę rozwiązanie bo może komuś kiedyś się przyda i znajdzie temat po szukajce :) Problem tak jak kolega Adchar wspominał leżał w odmie. Zleciłem wymiane odmy, wszystkich przewodów, od razu zmieniłem świece i uszczlke miski oleju i kolektora :) Dziękuje wam serdecznie za pomoc, Pozdrawiam!
  2. Waszek

    330Ci - problem z diagnozą

    Jest ciśnienie na listwie paliwa. Pompa jest ok i świece też. Nie wiem, wymyślam bo jutro najprawdopodobniej zabieram auto od tego mechanika i muszę szukać innego. Jestem strasznie wkur****y tą sytuacją. Olej spier****ł mi wcześniej, ale w granicach tolerancji dla tych silników. Mogło być oleju na minimum bo zbliżał się termin wymiany. Mechanik mówi że dolał 2,5litra, więc olej musiał "ucieć" po tej awarii bo kontrolka jeszcze się nie zapalała przed awarią. Szukam potencjalnych przyczyn tej awarii ponieważ jutro chce mu zlecić wszystko żeby mi to sprawdził. Ewentualnie pooglądam na yt, poczytam na necie jak samemu sprawdzić podstawowe rzeczy. Najprawdopodobniej uciekł mi też olej od wspomagania - kolega wspominał że miał różową barwę. Ale to raczej bez oleju nawet powinno auto odpalić. Jeśli jutro nic nie stwierdzi to tak jak mówię zabieram auto gdzieś indziej, albo jeśli dam radę to sam sprawdzę tą odmę... Może to być, że nagle uszkodziła się uszczelka pod głowicą i tyle oleju się wylało ? Ale to przecież byle jaki mechanik widziałby cały zalany silnik olejem. Poza tym taka ilość oleju w tak krótkim czasie to chyba ta uszczelka by musiała nagle wyparować :D Dzięki za radę z czujnikiem położenia wału. Jeśli masz jakieś inne pomysły to pisz, bardzo Ci dziękuje za poświęcony czas. A teraz ponawiam pytanie - czy zatarty silnik dawałby się kręcić ? Czy przy kręceniu silnika z kluczyka mechanik rozpoznałby dźwiękowo że silnik jest zatarty? Jeśli dobrze rozumuje to powinien to rozpoznać bez problemów ...
  3. Waszek

    330Ci - problem z diagnozą

    Nie jestem mechanikiem, może moje pytanie będzie prostackie, ale : Czy jeśli silnik jest zatarty, to przy próbie odpalenia nie będzie kręcił ? Rozumiem że brak filmu smarnego na tłoku może powodować natychmiastowy wzrost temperatury tłoka i cylindra i to doprowadza do nieuniknionych uszkodzeń. Natomiast samochód jest u mechanika, kręci ( chyba mechanik specjalizujący się w BMW by rozpoznał, że coś jest nie tak ) ale nie odpala. Samochód jest u mechanika od 2 tygodni, dopiero jutro spotkam się osobiście z mechanikiem i z nim podyskutuje. Ciągle mam nadzieje, że uda się go odratować, że to nic poważnego ... Mechanik wyjął odmę bo już kolega podwiózł mu nową ale stwierdził że wszystko jest w porządku. Czy wina może leżeć w jakimś przewodzie ciśnieniowym, z którego wylał się płyn chłodniczy i komputer dlatego nie pozwala na odpalenie samochodu ? Ale nie ma błędu na kompie ?
  4. Waszek

    330Ci - problem z diagnozą

    Cześć. Podczas ostatnich mrozów moje E46 dostało zadyszki. Piszę do was ponieważ mam nadzieje że ktoś z was naprowadzi mnie i mechanika na dobre tory. Niemiła sytuacja miała miejsce podczas największych mrozów. Samochodem robiłem krótkie trasy, po 5km do pracy. Podczas powrotu z pracy stałem na światłach i gość za mną mrugał długimi że coś jest nie tak. Zobaczyłem za sobą chmurę dymu ( bardzo mozliwe ze para wodna) i zjechałem od razu na parking. Auto zgasiłem i odholowałem do mechanika. Był sport ubytek oleju mimo że kontrolka się jeszcze nie świeciła ( jak to w 330Ci czasem trzeba dolać ale nie tyle co tym razem ), duży ubytek płynu chłodniczego. Ostatnio ktoś inny opiekował sie moim samochodem, perfekcjonista i narzekał że czasem lekko czuje spaliny w samochodzie. Auto stoi teraz u mechanika. Nie może dojść co jest przyczyną tego że auto nie odpala. Sprawdzał pompe paliwa, świece, sterownik świec, odme i pare innych rzeczy. Zastanawiam się co to może być - oczywiście biorę pod uwagę uszczelke pod głowicą i tak dalej, ale może ktoś z was miał podobną sytuacje. Zapłon kręci, ciśnienie na listwie jest ale auto nie odpala. Mechanik mówi że na kompie brak błędów. Poproszę go lub sam sprawdze bezpieczniki itp, ale chce to powiazac z objawami jakie wystapily. Dodam ze nie mialem falowania obrotow, spadku mocy, odpalalo od strzala. Auto bez problemu wkrecalo sie na obroty, zbieralo sie lepiej niz nowsze 330d e91. Jesli ktos ma jakas sensowna rade co to moze byc - prosze o wszelkie wskazania i z gory dziekuje za poswiecony czas :)
  5. Waszek

    [E46] Naprawa nadkoli

    Cześć :) Myślę nad sprzedażą swojej E46 330Ci za jakiś czas. Chciałbym się was poradzić odnośnie poszerzanych nadkoli. Poprzedni właściciel "poszerzył" nadkola, niestety nieprofesjonalnie i mi się to nie podoba. I ogólnie chciałbym spytać co wyjdzie najprzystępniej cenowo, ale żeby to dobrze wyglądało. Myślałem nad jakimiś reparaturkami ale chyba trudno o reparaturki do E46 coupe i o nakładkach na nadkola od Musk Customs mocowanymi na nity. Proszę o rady w tym temacie. Ogólnie możecie też napisać swoją ocenę, czy według was bardzo tragicznie to wygląda. No i luźne pytanie do was co myślicie o ponownie lakierowanym samochodzie? Moje E46 ma 292k przebiegu rzeczywistego ( jestem pewny bo było kupione w Danii od pierwszego właściciela, a tam raczej nie opłaca się przekręcać liczników skoro auto idzie na wyjazd z kraju ) i jest dwa razy lakierowana. Po kupnie kolega przelakierował ją na biało bo po prostu była zniszczona z zewnątrz i po kilku latach ( 3-4 ) wpadł na pomysł żeby przelakierować na czerwono. Kolor świetnie się prezentuje, ale wiem że dużo Januszy powie że samochód jest lakierowany czyli spawany z 3 innych. Podrzucam fotke jak wyglądają te nadkola. Zamieściłem poprzednio jeszcze pytanie o stuk przy zmianie biegu z 1 na 2 z okolic wału, ale to temat rzeka więc go odpuszczam w tym temacie i najpierw przestudiuje cały internet :D Z tego powodu iż temat wcześniej dotyczył także mechaniki, proszę o przeniesienie tematu do działu Blacharskiego lub o usunięcie go i dodam w odpowiednim dziale :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.