Skocz do zawartości

Pepson97

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    www.acco-pranie-dywanow-wroclaw.pl

Osiągnięcia Pepson97

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam ponownie dzis bylem w trasie, bimmer toolem wymusiłem regenerację (zawartosc sadzy wynosiła 9 procent). Temperatura elegancko powyżej 400 stopni i zawartość sadzy spadała do wartości 0.3. Następnie wskakiwalo z automatu albo na 4.5 grama albo na 6.5 grama i trzeba było wymuszać regeneracje na nowo. Taki proces powtarzałem 3 krotnie. Po ostatnim wymuszeniu wypalania wypaliło się do 0.7 grama i wyskoczył komunikat że regeneracja zakończona. Po tym od razu wskoczyło na 4.5 procent. Czy takie zachowanie jest normalne? Po skasowanie nie wracają zadne błędy. Zawartość popiołu jest ciągle na stalym poziomie 27 gram
  2. Witam ponownie. Jeździłem około 50km z odpietym wężykiem od podciśnienia, chyba się wypaliło błędy już nie powracały. Podpiąłem wężyk i wszystko było ok do dziś. Samochód miał moc, nic nie muliło, brak błędów z dpf. Dziś ponownie błąd particle filter failure. I teraz pytanie czy można go jakoś zaprogramować by po prostu go nie wyświetlał ? Czy co miesiąc będę musiał jeździć i wypalać ?
  3. Kolego tylko w tej aplikacji darmowej nie mam opcji wypalania dpf. Czy jak kupię płatna wersje PRO - taka opcja będzie ? Tu jest tylko live data czyli podglad parametrów na żywo i odczyt oraz kasowanie błędów. Chodzi o aplikacje Bimmer tool.
  4. Kolejna trasa nic nie wniosła , samochód nadal był zblokowany. Temperatura spalin była Max 390 stopni nie więcej.Po odpoęciu węża numer 7 ze schematu samochód ma pełną moc, zbiera się tak jak powinien, nie czuć żadnego spadku mocy , kręci do odcięcia. Problem ze spalinami śmierdzi w środku bo dmucha z tego węża. Jeżeli chodzi o błędy to po odpieciu węża wyskakują 4CF3 czujnik ciśnienia spalin sygnał, 4166 system filtra cząstek stałych, 4530 kontrola ładunku powietrza odstępstwo od normy , i dwa już znajome 480A i 481A system filtra cząstek stałych. Mimo to samochód jedzie tak jak powinien. Po podpięciu węża od razu zblokowany i brak mocy. W co celować tym razem?
  5. Wężyk od ciśnienia rozumiem ze spalin? Ten kwadratowy koło sondy ?
  6. Zastanawia mnie tylko szybkość łapania tych błędów. Pojawiają się praktycznie od razu
  7. Z tego co patrzyłem temperatura spalin miała około 230 stopni tak średnio. Ale szczerze nie zwracałem uwagi na ten parametr. Napewno nie była to wartość 600
  8. Witam ponownie, dziś dojechała sonda. Po około 2 godzinach udało się ją wymienić. Klucz 22 i jest dojście od góry. Po wymianie odczyt i reset błędów. Błąd odpowiedzialny za grzałkę dpf zniknął i nie powraca. Jazda próbna po zagrzaniu około 40km na obrotach powyżej 3 tys. Samochód jedzie lepiej aczkolwiek się nie zbiera tak jak powinien. Jest ograniczony powyżej 3 tys obrotów. Jechałem z podpiętym tabletem. Od skasowania po około 5 sekundach powracają błędy numer 480A i 481A - system filtra cząstek stałych. Jak podczas jazdy je kasuje, to przez jakieś 5 sekund samochód ma pełną moc, wkręca się idealnie do odcięcia, po tych 5 sekundach wyskakują te 2 błędy. Po jakiś 5-8 kilometrach sygnalizuje błąd dpf na wyswietlaczu. Jakieś pomysły jak dalej działać ?
  9. Właśnie kupiłem sondę lambda by w razie niesprawności mieć na podmianke. Proszę o informacje w jaki sposób wymienię tę sondę. Na schemacie widzę ze jest po lewej stronie na gorze dpf. Czy będę w stanie wymienić ta cześć bez podnośnika, kanału od strony pokrywy komory silnika?
  10. Już później poniżej 80 nie spadała. Dziś posprawdzam kable tak jak mówisz od tej lambdy. Tam chyba dostęp do niej jest od pokrywy silnika od góry po lewej stronie , jeżeli dobrze widzę? Dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Po kodzie błędu na angielskich forach czytam, ze objawy braku mocy w dolnej fazie obrotowej pokrywają się z moimi. Główne podejrzenie więc póki co na tą lambdę. Na YouTube zobaczyłem film ze by sprawdzić lambde, wykręcona ma stawiać opór za pomocą omomierza, i element grzejny w środku po potrząśnięciu ma być niesłyszalny.
  11. Według tej aplikacji która podałeś - Bimmer tools , parametr w live data „temp chlod” waha się od około 74 do 87 i tak w kółko . To chyba jest temperatura o która pytasz. Może nie załącza wypalania bo sonda jest z jakiegoś powodu niesprawna ? Czy to może być powodem ?
  12. Błąd który pozostaje imię daje się wykasować to 4207 - sonda lambda, sterowanie ogrzewaniem. Po przejechaniu około 5km wyskakują dwa dodatkowe wraz z komunikatem „particle filter failure” a mianowicie 480A i 481A - system filtra cząstek stałych. Te się kasują, ale powracają po pojawieniu się komunikatu.
  13. Posiadam kabel obd2 od VIAKENA. Czy wystarczy do tego przejściówka USB na USB C i aplikacja mi będzie czytać na androidzie z telefonu ? Kabel odb do przejściówki, przejściówka do telefonu .
  14. Witam. Nie widzę takiej aplikacji w App Store. Nie mam pojęcia czym sprawdzał to mechanik podejrzewam ze Delphi. Temperature mogę sprawdzić w ukrytym menu i dziś to uczynię. Postaram się tez sprawdzić czy wszystkie te czujniki są podpięte, o ile będę w stanie zrobić to bez podnośnika od góry ?
  15. Witam, posiadam od miesiąca BMW e87 rocznik 2005 z dwulitrową jednostką diesla. Po kupnie w samochodzie podczas postoju czuć było spalinami, jednak nie było żadnych problemów z mocą. Mechanik wymienił uszczelki kolektora wydechowego czym pozbył się problemu spalin wewnątrz pojazdu. Mechanik stwierdził że dpf musiał być czyszczony w ostatnim czasie, ponieważ wygląda jak nowy. Po wyjeździe od mechanika po około 5 kilometrach wyświetlił się komunikat „particle filter failure”. Od tamtego czasu samochód kompletnie nie ciągnie od dołu - zupełny brak mocy od 1000 do 2500 obrotów. Od 2500 do lekko ponad 3000 obrtów jest okienko gdy czuć ze turbo działa i samochód ciągnie. Po 3500 moc znowu się kończy i obroty nie wkręcają się nawet do 4000 tysięcy. Trzymając gaz do dechy samochód wyje, obroty to około 3800max i nie jest nawet w stanie wrzucić następnego biegu (to automat). Próbowałem jeździć około 30km z obrotami powyżej 3000, niestety bez rezultatu. Po wyłączeniu i włączeniu pojazdu błąd znika z check control, jednak powraca zawsze po około 5km. Widzę, że mechanik po prostu nie ma pojęcia jak dalej działać. Po podpięcia komputera brak błędów, poza jak to określił mechanik „sondą lambda” - którego nie da się skasować. I tu pytanie czy to chodzi o czujnik ciśnienia spalin, temperatury spalin? Czy mechanik mógł go nie podpiąć lub uszkodzić wymieniając uszczelki kolektora wydechowego? Proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.