Skocz do zawartości

shreek

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E39 M47D20
    BMW E39 M54B30

Osiągnięcia shreek

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Wiem, że te 500 ml/5000 km to nie jest źle dla tej jednostki, ale czytałem że można lepiej A czy 5W40 nie ograniczyło by nieco zużycia oleju?? Warto się w taki pchac, czy jednak wiecej przemawia za tym żeby zostawić 5W30?? I jeszcze jedno, bo napadł mnie mój mechanik, że oszczędzam na oleju i nie biorę tego z LL04. Czy nie było by to jednak rozsądniejsze zakupić tego Valvo XL-III C3, skoro ma LL04 i spełnia też LL01?? Pozdrawiam
  2. Witam. Temat wyboru oleju powraca po roku i przejechanych przeze mnie ok. 5000 km. Auto to E39 i M54B30 z przelotem prawie 137kkm. Olej zmieniony rok temu, zaraz po zakupie auta. Wlałem wtedy na przetestowanie tego czy silnik bierze, czy nie bierze Valvoline SynPower 5W30 z normą LL-01. Przez rok i te 5000 km, które przejechałem dolałem ok. 500-600 ml oleju. Teraz przychodzi ponownie zmienić olej i pytanie: Czy zostać przy tym co wyżej, czy przesiąść się na nieco droższy Valvoline SynPower XL-III C3 5W30 z normą LL-04?? A może jeszcze coś innego?? Nadmienię, że przebieg przez kolejny rok, zapewne też będzie w okolicach 5 może 7 tyś. km i nie chciałbym ładować nie wiadomo jakich pieniędzy w oleje typu Millers, który po 5k km pójdzie do utylizacji. Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?? Z góry dzięki za wszelkie wskazówki i sugestie, Pozdrawiam
  3. Jestem świadomy, że przy xW40 straty, o ile w ogóle będą :roll:, będą mniejsze, ale muszę od czegoś zacząć, żeby wybadać silnik. 5W30, wg mnie, na początek wydaje się najrozsądniejsze, a po obserwacji ewentualna zmiana "piętro" wyżej. Zadzwonię jeszcze jutro do jakiegoś serwisu, żeby może podejrzeli jaki olej był lany przy ostatnim serwisie w 2015r. Z tego co czytałem powinni mieć podgląd na historię, tylko ciekawe czy tak szczegółową.
  4. Silniki M54 lubią wypić olej dlatego polecam 5w40 z specyfikacją LL01 np. ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w-40-synpower-4l-valvoline,11-5W~640~1SYNPOWER~14L-FVALVOLIN-0-0-OLEJ~111268~2VLV.aspx A co powiesz na Valvoline SynPower 5w30 ze specyfikacją LL-01?? bo po przestudiowaniu całego Internetu zakup takiego biorę pod uwagę coraz poważniej. Cena przystępna (ok. 90zł/4l), także ewentualne dolewki nie będą bardzo bolały :) Sprawdzę jak auto zareaguje na ten olej i najwyżej za rok zmiana na 5W40.
  5. Witam. Pacjent to E39 M54B30 '01r. Przelot potwierdzony 132.000 km. Auto serwisowane do 2015 r (Szwajcaria). Niestety nie mam informacji co do stosowanego oleju. Nie wiem też czy i ewentualnie w jakich ilościach auto bierze olej. No i mój dylemat nad którym ślęczę któryś dzień z kolei - czym zalać?? Mój mechanik mówi Valvoline 5W30. Na sąsiednim forum ktoś odradził 5w30 polecając 0W40 i 5W50. Sam po przestudiowaniu setek stron i wpisów skłaniam się natomiast do jakiegoś 5W40 i obserwacji tego co się będzie działo z olejem i ewentualnej korekty za rok poziom w dół lub (odpukać) w górę. Na razie rozpatruje jakieś budżetowe pozycje (Valvo, MOTUL, etc.) co by w razie lipy i dużego poboru nie dolewać litrami oleju za 40 czy 50 PLN. Co Wy możecie poradzić?? Samochód rocznie przejedzie w okolicach 8-10 tyś. Jazda raczej sporadyczna dookoła komina + 2 wypady rocznie 1000-1500 km + kilkanaście/dziesiąt 50-200km. Nogi nie mam ciężkiej i raczej nie katuje auta, choć na razie nie miałem bardzo co pocisnąć jeżdżąc E39 M47D20 :) Proszę o Wasze opinie i sugestie. Pozdr.
  6. Witam. Pierwszy post, ale za to dylemat niemal nieziemski :) Pacjent to M54B30. Przelot potwierdzony 132.000 km. Auto serwisowane do 2015 r (Szwajcaria). Niestety brak informacji co do stosowanego oleju. Nie wiem też czy i ewentualnie w jakich ilościach auto bierze olej. No i mój dylemat nad którym ślęczę któryś dzień z kolej - czym zalać?? Mój mechanik mówi Valvoline 5W30. Na sąsiednim forum ktoś odradził 5w30 polecając 0W40 i 5W50. Sam po przestudiowaniu setek stron i wpisów skłaniam się natomiast do jakiegoś 5W40 i obserwacji tego co się będzie działo z olejem i ewentualnej korekty za rok poziom w dół lub (odpukać) w górę. Na razie rozpatruje jakieś budżetowe pozycje (Valvo, MOTUL, etc.) co by w razie lipy i dużego poboru nie dolewać litrami oleju za 40 czy 50 PLN. Co Wy możecie poradzić?? Samochód rocznie przejedzie w okolicach 8-10 tyś. Jazda raczej sporadyczna, dookoła komina + 2 wypady rocznie 1000-1500 km + kilkanaście/dziesiąt 50-200km. Nogi nie mam ciężkiej i raczej nie katuje auta, choć na razie nie miałem bardzo co pocisnąć jeżdżąc E39 M47D20 :) Proszę o Wasze opinie i sugestie. Pozdr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.