Skocz do zawartości

Tomcio70

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 328 i f30

Osiągnięcia Tomcio70

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. masakra ile czesto znakomitych i nawet nowych aut ucierpiało przez zalanie , szkoda ,że Niemcy nie mają jakiegoś systemu ewidencji takich pojazdów np po nr vin
  2. Sprawdzałem historię BMW po vinie , wynika z niego ,że miało w Niemczech tylko jeden przegląd przy 26 tyś km a potem było juz w Polsce gdzie już nie zawitało do żadnego ASO BMW.
  3. Więc tak, po zrobieniu kolejnych kilkuset km sytuacja sie nie zmienila. Sam juz nie wiem , byc moze jestem przewrazliwiony.
  4. Mi akurat biały dym z rury wydechowej akurat kojarzy się z czymś zupełnie naturalnym czyli odparowywaniem wody nagromadzonej w układzie wydechowym pod wpływem różnic temperatur ale to zwykle po odpaleniu rano zimnego silnika trwa trochę dłużej niż kilka sekund. Kiedy zachodzi spalanie oleju powinno dymić na szaro-niebiesko.
  5. Tomcio70

    e90 vs. f30

    Panowie to może i ja dorzucę parę groszy od siebie w temacie porównań bo niedawno z bardzo lubianych e90 przesiadłem się do f30 328i sedan 2012r. Miałem 3 szt e90 : 330i '05, 330d '07, 318 d '12. Według mnie F30 sprawia wrażenie klasy wyższej w porównaniu do e90 (stylistyka ,wymiary, wykończenie wnętrza , wyposażenie etc.) Trójka ewidentnie zyskała na prestiżu . Sporo było tu na temat głośności silnika w 328i . Owszem kultura pracy nie jest atutem tej jednostki ale generalnie w środku auta jest cicho jak na mój i nie tylko mój gust. Kilka razy na pustej autostradzie na chwilę przycisnąłem do 250 kmh(skrzynia manualna, felgi 18 + runflaty) i nie pamiętam abym jakoś się irytował głośną pracą silnika ale może byłem tak skoncentrowany na prowadzeniu auta ,że nic więcej się nie liczyło. Ktoś tu sugerował in minus dla 328i jakieś niewiarygodne hałasy przy dalekich podróżach z maksymalną prędkością i 4 osobami. Generalnie nie ogarniam o co kaman w takiej koncepcji i zarzutach względem f30. Kto i gdzie w taki sposób w ogóle eksploatuje samochód ? Abstrakcja . Poza tym nie zapominajmy to nie jest w końcu model 7 czy np. Audi A8 żeby mieć aż takie oczekiwania względem wyciszenia. Padały też zarzuty o zbyt lekki układ kierowniczy względem tego do czego przyzwyczailiśmy się w e90 , owszem na samym początku też tak miałem ale jak przełączyłem na funkcje sport to od razu kierownica ciężej chodzi. W ogóle bardzo fajny i nowoczesny patent z tą 3 stopniową opcją ustawień charakterystyki auta. W trybie sport z adaptacyjnym zawieszeniem M + sportowym układem kierowniczym i silnikiem który reaguje błyskawicznie na nawet delikatne wcisnięcie gazu jest duży banan na twarzy :D Mam wrażenie ,że to 328i w trybie sport lepiej przyspiesza w całym zakresie obrotów i obojętnie na którym biegu od 330i które miałem (jedynie kulturą pracy silnika zdecydowanie przegrywa z rzędową 6) za to spalaniem bije ją na głowę. Miasto przy normalnej srednio dynamicznej jeździe w granicach 11 l przy 15-16 l 330i) Co prawda nie mam w mojej modern line Navi ale i tak jest sporo fajnych bajerów jak np. bardzo miły dla oka pakiet light który w nocy robi wewnątrz auta fajny nastrój dyskretnym oświetleniem punktowym. Tempomat z funkcją hamowania tez swietna sprawa . Podgrzewana kierownica , znakomite skrętne xenony z doświetlaniem zakrętów , super jakość dzwięku harman /kardon logic7 itd Za to niespecjalnie podoba mi się beżowe tło zegarów i coś co mnie chyba najbardziej irytuje to fakt ,że nie mam czujników parkowania chociaż z tyłu co uważam za totalne nieporozumienie w aucie tej klasy(powinno być w standardzie!) To tyle na razie ode mnie . Z pozdrowieniami Tomek
  6. Szanowny kolego a powiedz mi czy jest możliwe ,że jakiś bezpiecznik jest uwalony?
  7. Jakiś czas temu zwróciłem uwagę ,że czasami gdy wcisnę pedał sprzęgła do samej podlogi jakby cos delikatnie szumi. Inna sprawa ,ze nie zawsze to występuje i jest zwyczajna cisza. Jeśli nie wcisnę pedału do samego końca to te efekty w ogóle nie występują . Biegi generalnie wchodzą bez zarzutu i nie ma żadnych innych nie pożądanych efektów. Jest sie czym matwic ? Pozdrawiam forumowiczów.
  8. Ostatnio głównie jeżdżę po mieście i pokazuje mi średnie spalanie na poziomie 11 l/100 km więc myślę ,że jakiejś tragedii nie ma choć nie cisnę ani się nie wlekę tak średnio dynamicznie bym powiedział. W trasie na odcinku ok 600 km częściowo po autostradzie i drogach krajowych srednie zużycie spadło mi do 9 l/100 km. Wydaje mi się ,że w trybie eko po mieście przy bardzo spokojnej jeździe mógłbym zejść niżej dostosowując przełożenia biegów to tego co pokazuje komputer tylko co to jest za eksploatacja tego typu auta o w końcu sportowym charakterze z silnikiem który lubi obroty ? np. 50-60 kmh na 4 biegu ,70-80 na 5, przecież to zarzynanie skrzyni biegów , sprzęgła + zamulanie silnika. Nie używam też systemu star stop bo to też jest wynalazek z którego więcej strat może być niż pożytku.
  9. W bmw aso najpierw zaprosili mnie na akcje serwisowe w tym programowanie a potem jak cos jest nie tak to umywaja rece. Nic bede z nimi walczyl dalej.
  10. Kod typu 3A51 Typ 328I Typoszereg E F30 Seria 3 Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik N20 Pojemność skokowa 2.00 Moc 180
  11. Co do oleju to norma LL04 jest dla diesli z dpf. Do benzyny lałbym coś z LL01. Jeśli chodzi o olej to po wprowadzeniu danych auta na stronie Motula własnie ten olej 8100 x clean + , 5W30 LL04 jest sugerowany jako pierwszy właściwy wybór dlatego nim zalałem
  12. Z drugiej strony np. nad głową w podsufitce mam malutki mikrofon który powinien służyć do komunikacji przy korzystaniu z zestawu głośnomówiącego .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.