Panowie to może i ja dorzucę parę groszy od siebie w temacie porównań bo niedawno z bardzo lubianych e90 przesiadłem się do f30 328i sedan 2012r. Miałem 3 szt e90 : 330i '05, 330d '07, 318 d '12. Według mnie F30 sprawia wrażenie klasy wyższej w porównaniu do e90 (stylistyka ,wymiary, wykończenie wnętrza , wyposażenie etc.) Trójka ewidentnie zyskała na prestiżu . Sporo było tu na temat głośności silnika w 328i . Owszem kultura pracy nie jest atutem tej jednostki ale generalnie w środku auta jest cicho jak na mój i nie tylko mój gust. Kilka razy na pustej autostradzie na chwilę przycisnąłem do 250 kmh(skrzynia manualna, felgi 18 + runflaty) i nie pamiętam abym jakoś się irytował głośną pracą silnika ale może byłem tak skoncentrowany na prowadzeniu auta ,że nic więcej się nie liczyło. Ktoś tu sugerował in minus dla 328i jakieś niewiarygodne hałasy przy dalekich podróżach z maksymalną prędkością i 4 osobami. Generalnie nie ogarniam o co kaman w takiej koncepcji i zarzutach względem f30. Kto i gdzie w taki sposób w ogóle eksploatuje samochód ? Abstrakcja . Poza tym nie zapominajmy to nie jest w końcu model 7 czy np. Audi A8 żeby mieć aż takie oczekiwania względem wyciszenia. Padały też zarzuty o zbyt lekki układ kierowniczy względem tego do czego przyzwyczailiśmy się w e90 , owszem na samym początku też tak miałem ale jak przełączyłem na funkcje sport to od razu kierownica ciężej chodzi. W ogóle bardzo fajny i nowoczesny patent z tą 3 stopniową opcją ustawień charakterystyki auta. W trybie sport z adaptacyjnym zawieszeniem M + sportowym układem kierowniczym i silnikiem który reaguje błyskawicznie na nawet delikatne wcisnięcie gazu jest duży banan na twarzy :D Mam wrażenie ,że to 328i w trybie sport lepiej przyspiesza w całym zakresie obrotów i obojętnie na którym biegu od 330i które miałem (jedynie kulturą pracy silnika zdecydowanie przegrywa z rzędową 6) za to spalaniem bije ją na głowę. Miasto przy normalnej srednio dynamicznej jeździe w granicach 11 l przy 15-16 l 330i) Co prawda nie mam w mojej modern line Navi ale i tak jest sporo fajnych bajerów jak np. bardzo miły dla oka pakiet light który w nocy robi wewnątrz auta fajny nastrój dyskretnym oświetleniem punktowym. Tempomat z funkcją hamowania tez swietna sprawa . Podgrzewana kierownica , znakomite skrętne xenony z doświetlaniem zakrętów , super jakość dzwięku harman /kardon logic7 itd Za to niespecjalnie podoba mi się beżowe tło zegarów i coś co mnie chyba najbardziej irytuje to fakt ,że nie mam czujników parkowania chociaż z tyłu co uważam za totalne nieporozumienie w aucie tej klasy(powinno być w standardzie!) To tyle na razie ode mnie . Z pozdrowieniami Tomek