Skocz do zawartości

bartek182

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X3 E83 2.0D 2007 r

Osiągnięcia bartek182

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Macie rację jeżeli chodzi o DPF- została wybrana opcja wymiany, nazwana przeze mnie "adaptacją". Natomiast przy włączonym silniku można odczytać dane z czujnika przed DPF, z którego komputer bierze informację czy uruchomić opcje wypalania czy nie. I tam są wskazanie ciśnienia rzeczywistego a także wartość "oczekiwana" bądź zalecana, nie pamiętam dokładnie. Nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem. Podane informację uzyskałem od mechanika który sprawdzał mi samochód. Jeżeli wprowadziłem w błąd to nieświadomie :oops:
  2. U mnie się udało i x3 odpala od razu. Ciężko mi określić jednoznaczną przyczynę ponieważ wykonałem kilka rzeczy. Na początek oddałem DPF do czyszczenia bo okazał się zapchany. Później wymieniłem olej i wszystkie filtry. A na koniec skasowałem wszystkie błędy w komputerze, zrobiłem adaptacje DPF a także odpowietrzanie układu paliwowego komputerowo. Jest taka opcja, wystarczy poszukać. W Twoim przypadku zaczął bym od sprawdzenia błędów w komputerze oraz ciśnienia przed DPF. Są dwie wartości: rzeczywista i wymagana. Jak jest duża różnica to wyczyść DPF. W zimie auto często jest niedogrzane oraz stoi na włączonym silniku. Są to dwie podstawowe rzeczy które zapychają DPF.
  3. objawy występuję niezależnie od temperatury otoczenia. Czy było -20 czy samochód stał w ciepłym garażu zawsze po dłuższym postoju nie chciał za pierwszym razem odpalić. Zastanawiające jest to, że nawet przy większym mrozie i odczekaniu tych kilku sekund odpalał bez najmniejszego problemu. Obecnie mamy plusowe temperatury i problem wygląda tak samo. Na komputerze nie wychodzą żadne błędy
  4. a może być przyczyną uszkodzona/przytkana pompa niskiego ciśnienia ta w zbiorniku?
  5. Drodzy koledzy mam od paru tygodni problem z moim e83, po dłuższym postoju (np. po nocy) odpala i zaraz gaśnie (po 1 sekundzie). Czasem trzeba wykonać tak dwie trzy próby i dopiero odpali. Znalazłem na to sposób, mianowicie po dłuższym postoju przekręcam kluczyk i czekam tak z pięć sekund i wtedy samochód bez problemu odpala. Dodam, że nie ma znaczenia temperatura oraz to czy auto stoi w garażu czy na powietrzu. Za każdym razem odpalanie odbywa się w ten sam sposób. natomiast jak już odpali to po zgaszeniu silnika nie ma problemu z ponownym odpaleniem. Wymieniłem już filtr paliwa ale objawy nie ustąpiły. Stąd moja prośba do Forumowiczów o radę co może być przyczyną problemów? auto: BMW E83 2.0d z 2007 roku
  6. Witajcie klubowicze przy ostatnim przeglądzie mój mechanik zauważył, że spinka(klamra) trzymająca rurę intercoolera przy EGR przeciera się z jednej strony. Korzystając z okazji chciałem ją wymienić. Przeszukałem alledrogo i inne serwisy aukcyjne i nie znalazłem. Na OEM BMW też nie występuje osobno. Udałem się także do ASO BMW i tam informacja zwaliła mnie z nóg. Nie ma możliwości kupić osobne tej klamry. Można razem z rurą od intercoolera i czujnikem za kwotę "tylko" 980 zł netto... Stąd moja prośba do użytkowników czy może macie taką klamrę do sprzedaży a jeżeli nie to czy ktoś ma pomysł od jakiego modelu samochodu może pasować... pozdrawiam
  7. Jestem już po demontażu tunelu. Sprawa wydawała się trudna ale skończyło się tylko na obawach. Jeżeli komuś to pomoże to krótko opiszę co należy zrobić: - ściągamy mieszek z dźwigni zmiany biegów. Pod nim są 4 śruby: 2 trzymają ramkę od popielniczki a 2 sam tunel. Trzeba odkręcić wszystkie żeby był łatwy dostęp - ściągamy mieszek z ręcznego (wszystkie mieszki trzymają się tylko na zatrzaskach) - wyciągamy wkład głęboki z podłokietnika (pod częścią skórzaną) też jest na zatrzaskach, trzeba mocniej pociągnąć i wyjdzie. Otrzymujemy dostęp do dwóch śrub trzymających podstawę podłokietnika- odkręcamy je - wyciągamy z tylnej ścianki kieszeń z zapalniczką i AUX, należy podważyć i mocniej szarpnąć bo też jest na zatrzaskach. Za tą kieszenią są 2 nakrętki do odkręcenia (podajże 10). Odkręcamy i możemy wyciągać tunel przesuwając go w stronę bagażnika Wymieniałem również uchwyt na kubek po stronie pasażera. Należy delikatnie podważyć od strony drzwi ramkę uchwytu. Jest na 4 zatrzaskach. Następnie sam uchwyt należy wyszarpnąć z kieszeni gdyż w środku są jakieś wypusty blokujące przed przypadkowym wysunięciem. Mam nadzieję zę komuś udało mi się pomóc. Dziękuję Ci Barto.X3, link okazał się przydatny
  8. Dzięki, zawsze coś :) . Przez weekend zabieram się do roboty więc zobaczymy :think:
  9. Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum Proszę o poradę dotyczącą demontażu tunelu w BMW E83. Kupiłem niedawno X3 z 2007 r i nie miała fabrycznie podłokietnika tylko tunel środkowy z dwoma miejscami na kubki. Kupiłem już tunel z podłokietnikiem i chciałbym je zamienić. Dokupiłem też uchwyt na kubek w znajdujący się pod kratką nawiewu przed fotelem pasażera (obecnie mam w tym miejscu zaślepkę). Jeżeli ktoś ma informacje, schematy lub zdjęcia pomocne przy zakładaniu jednej bądź drugiej rzeczy będę bardzo wdzięczny pozdrawiam wszystkich użytkowników forum
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.