Dla wszystkich cierpliwych... Pierwszym seryjnym samochodem hybrydowym plug-in BMW spoza serii „i” jest auto typu Sports Activity Vehicle. Permanentny napęd na cztery koła w połączeniu z technologią BMW EfficientDynamics. Przy łącznej systemowej mocy maksymalnej zespołu napędowego wynoszącej 230 kW/313 KM (wygenerowanej przez 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo i synchroniczny silnik elektryczny), BMW X5 xDrive40e zadowala się średnim zużyciem benzyny na poziomie 3,4-3,3 l/100 km oraz łącznym zużyciem energii elektrycznej 15,4-15,3 kWh/100 km. Emisja CO2 zamyka się w granicach 78-77 g/km. *Dane uzyskane zgodnie z cyklem testowym UE dla pojazdów hybrydowych plug-in, mogą się różnić w zależności od zastosowanego ogumienia. Wykorzystanie technologii BMW eDrive dla wyjątkowej wydajności, a także czysto elektrycznego napędu bezemisyjnego w razie chęci lub potrzeby, stworzyło zupełnie nową formę doznań z jazdy w samochodzie typu Sports Activity Vehicle. Jednocześnie BMW X5 xDrive40e czerpie korzyści z technologii i wiedzy powstałych dzięki pojawieniu się samochodów BMW i. BMW i8 przetarło szlak dla samochodów zapewniających radość z jazdy przy napędzie hybrydowym plug-in – czym teraz można się cieszyć również w pierwszym wielkoseryjnym samochodzie BMW. Bardzo obszerny artykuł, dane techniczne oraz galeria zdjęć do zobaczenia: http://twojczas.pl/wiadomosci/Motoryzacja/2181/BMW-X5-xDrive40e Tylko cena jakby nie Polska, ale miejmy nadzieję że to idzie w parze z jakością i niezawodnością.