Skocz do zawartości

320i M54 źle chodzi na wolnych obrotach, błędy 227 i 228


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, pozwole sobie podpiac sie pod temat.

 

Mam e39 m54b25 - z falowaniem obrotow walcze hmm 4 rok ;)

Faluje zawsze po odpalaniu rano, gdy silnik jest zimny po nocy. Faluje gdy temperatura przechodzi za niebieskie pole tak ok 40 do 60-70st w inpie.

W tym czasie widze ze pokazuje za bogata mieszanke, czyli nie przepala... Lambdaintegratory leca strasznie na minus, gdy sie nagrzeje wracaja do swoich wartosci i skacza +-2.

 

Krotkoterminowe adpatacje mam na ok -0,05 i -0,06

dlugoterminowe na -0,30 i -0,50

 

stop zimny:

http://img197.imageshack.us/img197/8446/korekcjestop.jpg

 

jazda zimny

http://img846.imageshack.us/img846/1544/korekcje1.jpg

 

Przez 4 lata walki z silnikiem wymienilem sporo czesci i nic nie pomoglo:

 

1 - uszczelniacze tloczkow na vanosach - NIE POMOGLO

2- Swiece nowe Bosch, pozniej nowe NGK, pozniej DENSO + cewki z innego sprawnego auta NIE POMOGLO

3 - 4 nowe sondy lambda - przednie oryginal Bosch z wtyczka, tylnie bosch uniwersalne - NIE POMOGLO

4 - przeplywka wymieniona na nowa - siemens NIE POMOGLO

5 - czujnik walu / czujnik walka wydechowego / czujnik walka ssacego podmienione ze sprawnego auta NIE POMOGLO

6 - pompa paliwa + filtr paliwa podmienione na nowe - NIE POMOGLO

7 - kolektor wydechowy wyjmowany, ogladany zalozony na nowych uszczelkach - NIE POMOGLO

8 - czujnik temperatury wody - zalozony nowy z ASO - NIE POMOGLO

9 - czujniki stukowe podmienione z innego sprawnego auta - NIE POMOGLO

10 - czujnik temperatury powietrza - podmieniony ze sprawnego auta - NIE POMOGLO

11 - odma wymieniona na nowa - NIE POMOGLO

12 - listwa wtryskowa i 6 wtryskiwaczy podmienione z innego auta - NIE POMOGLO

13 - kolektor ssacy/nowe uszczelki + disa + przepustnica + krokowy podmienione ze sprawnego auta NIE POMOGLO

14 - nowe gumy od filtra powietrza do przepustnicy z aso - NIE POMOGLO

15 - podmieniony wezyk podcisnienia do regulatora cisnienia paliwa w filtrze paliwa - NIE POMOGLO

16 - elektrozawory na vanosach podmienione ze sprawnego auta - NIE POMOGLO

17 - wymieniony elektrozaworek odpowietrzajacy filtr weglowy - NIE POMOGLO

18 - przewod od filtra weglowego zaslepiony zeby nie zaciagal oparow paliwa z tylu - NIE POMOGLO

 

Zapewne jeszcze jest cos co podmienilem/wymienilem ale juz na prawde nie pamietam tyle tego bylo juz przez ten czas. Powoli chyba przegrywam walke z M54 bo juz mi sie pomysly skonczyly.... co by jeszcze wymienic/podmienic/sprawdzic i gdzie zajrzec i spojrzec.

 

Sondy pracuja praktycznie chwile po odpaleniu, jeszcze zanim zaczyna falowac. Falowanie czasami jest wieksze czasami mniejsze ale jest codziennie :twisted:

Doczytalem tutaj na forum, w tym temacie ze winne moze byc ECU i zimne luty do poprawki. Chyba zainteresuje sie tym tematem, tylko gdzie ich szukac... przy tranzystorach idacych na cewki? czy w innym miejscu ? Choc wyjscia na wtryskiwacze wykluczam od razu bo na lpg tez faluje. Kiedys testowalem i jezdizlem na samym paliwie bez przelaczania na lpg. Nic sie nie zmienialo, temperatura i zakres falowania bez zmian.

 

Czy wogole ktos sie spotkal z tym ze sa zimne luty? Bo pierwszy raz slysze taka diagnoze, choc nie mowie ze nie jest prawdziwa...

Bledow w ecu nie ma/ czasami pojawia sie wlasnie blad mieszanki na banku 1 lub 2 czasami miesiacami nic nie ma...a faluje dzien w dzien

Opublikowano

no i polutowalem / poprawilem luty w ecu

 

porawilem luty idace do wtyczki, dosc duzo ich bylo. Auto odpalilo, ale czy faluje czy nie dowiem sie dopiero jutro rano.

 

http://img801.imageshack.us/img801/7642/dsc01327zmienrozmiary.jpg

http://img802.imageshack.us/img802/3313/dsc01328zmienrozmiary.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/7210/dsc01329zmienrozmiary.jpg

http://img696.imageshack.us/img696/7898/dsc01333zmienrozmiary.jpg

 

 

Ogolnie podejrzany byl jeden lut ktory wygladal na popekany, ale nic nie szkodzilo liznac wszystkich.

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

witam mam podobny problem zapalającym sie chceckiem ktory zapala sie i gasnie wszystko było sprawdzane i jest sprawne i nadal nie wiadomo co powoduje błąd

czy poradził sobie ktos z tym problemem czy faktycznie to problem sterownika silnika moj samochod to bmw e46 330 ci 2000r

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
u mnie przy odpiętej sondzie za 1 kat zaczął chodzić poprawnie,nie faluje i nie gaśnie. Po wymianie sondy 1 za katem i założeniu emulatorów narazie problem zniknął
  • 2 lata później...
Opublikowano

Panowie, z tym falowaniem w okolicach przejścia wskazówki od temp. "z niebieskiego pola" czyli ok 40-50 C to mi się udało uporać :8) , prawie na pewno winę ponosiła - przynajmniej u mnie PRZEPUSTNICA, wymieniłem ją na taką z pewnego źródła - ma dopiero 3 lata i jest oryginalna BMW. Niemal jednocześnie aktualizowałem sterownik silnika, do którego wyszło od 2001r kilkanaście poprawek. Falowanie występowało i na Pb i na LPG.

 

Co do przygasania podczas manewrowania jeszcze się nie uporałem, jednak usunięcie zaworu CDV i wymiana krokowca na inny przyniosła poprawę (podejrzewam, że gdybym wstawił nowy krokowiec byłoby całkiem ok, ale to koszt ok 1000 zl, wiec póki co odpuszczam).

Z moich doświadczeń wynika, że czyszczenie krokowców absolutnie nic nie daje, chyba ze jezyczek w ogole sie nie rusza, ale jeśli sie jako tako obraca, to czyszczenie nic nie pomoże.

 

jeszcze apropo przepustnicy - gdzieś natknąłem się, że w okolicach 2001-2002r. były one wadliwe i faktycznie moja "nowa" nieznacznie różni się od fabrycznej. :wink:

 

////

m54b25

 

Pozdrawiam i życze powodzenia!!! :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.