Skocz do zawartości

320i Opadajace obroty przy skrecie kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Przy skrecaniu kierownica czasami obroty potrafia spasc nawet do 500 rpm i sie podniesc.Nie dzieje sie tak zawsze.Czasami spadek obrotow jest minimalny.
Opublikowano
Kolego yoshimura01 a jeśli tak się dzieje to co to może być,też tak mam i też ten sam silnik choć z pedałem nie sprawdzałem,a tak po za nawiasem widzę że dla ciebie nie ma rzeczy nie możliwych :cool2: widzę,że jak będę miał problem to odrazu piszę do Ciebie na priv :) będzie szybciej.
Opublikowano

Ja mam podobnie, ale tylko na postoju i spadek jest przy skrecaniu kiera o max 100obrotow. Miałem tak samo w przednim aucie, więc uznałem ze to normalne.

 

A jesli chodzi o pw dla Yoshi, to kolega chyba niedługo nie bedzie wyrabial z wiadomościami. ;)

Niedawno "męczył" sie z moim spamem na pw. Swoją droga, chciałbym na forum napisać, ze wielkie uznanie i uklony dla Yoshi za wiedzę i trafnośc. chapeau bas Yoshi. ;) :cool2:

Exx
Opublikowano
czy w momencie spadku obrotow pedal hamulca robi sie twardy?? sprawdz to, bo mam pewne przeczucie...

 

 

chciałbym poznać tę teze , swoją drogą , obroty myśle że spadają ze względu na opor jaki daje pompa od wspomagania ?

 

jak skręcam na postoju to słysze ze silnik pracuje głosniej aczkolwiek u mnie do 500 obrotów nie spada a generalnie obroty nie falują , a teza bardzo mnie ciekawi bo jesli hamulec robi się twardy to oznaczało by problemy z podcisnieniem nie ? znaczy się że vaccum pompa ?

Opublikowano
U mnie na postoju także falują obroty podczas skrętu kierownica nieznacznie 100rpm. wiec raczej wydaje mi się ze to normalne. Ale 500 to już zagadka...
Opublikowano
Krakow320d masz 100% racji... chodzi o opor pompy, ale wywolany np nieszczelna maglownica, niskim poziomem plynu lub jego jakoscia, lub naturalnym zuzycie przekladni. Teoria o twardym pedale hebli miala na celu sprawdzenie czy owy spadek obrotow wplywa na dzialanie ich ukladu wspomagania i nie ma zadnego zwiazku z ukladem kierowniczym [pomylily mi sie uklady :lol: ].
Opublikowano
Bylem w BMW i rzeczywiście płynu było za mało.Po dolaniu bez zmian a kiedy zapytałem o wymianę płynu powiedziano mi ze jedynie w przypadku gdy np. było coś robione ze skrzynia biegów.W innych przypadkach płynu nie trzeba wymieniać.Mam przebieg 114 tysięcy.
Opublikowano
Bylem w BMW i rzeczywiście płynu było za mało.Po dolaniu bez zmian a kiedy zapytałem o wymianę płynu powiedziano mi ze jedynie w przypadku gdy np. było coś robione ze skrzynia biegów.W innych przypadkach płynu nie trzeba wymieniać.Mam przebieg 114 tysięcy.

 

 

znaczy że jak bo ja sie gubie , brakowało CI płynu od wspomagania i jego wymiana jest wtedy gdy robisz coś ze skrzynią ??

 

bo albo ja głupi jestem albo serwis musisz zmienić , gdy jeszcze mnie uczono babrania się w smarach to olej hydrauliczny do przekładni kierowniczej w żaden nijak sposób , ni ,,uja no moze sprzegło hydrokinetyczne w automacie uzywa tez takiego oleju ,,,

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

niedomaga pompa wspomagania

 

za duży opór daje w na wolnych obrotach aku i alternator nie daja wystarczająco prądu

 

powyłaczaj wszystkie odbiorniki w aucie i spróbuj tak samo skrecac zobaczysz czy lepiej

Opublikowano
Nie jest lepiej, już próbowałem.Jedyne co zauważyłem to ze, kiedy auto stoi na gładszej powierzchni obroty nie spadają.Próbowałem także odłączyć wtyczkę z alternatora i w tedy również nie było spadku lub był minimalny.Alternator był sprawdzany i lądowanie miał dobre.Jeżeli to rzeczywiście pompa to czy jest cala do wymiany czy można coś podreperować?
Opublikowano

a wszystko z drązkami,koncówkami wahaczy i przegubami ok?

 

cos mi tu mówi ze jest bardzo duzy opór przy skręcaniu i gdzies mocno blokuje ale to oczywiscie tylko sugestia bo dziwny objaw jak diabli

 

polecił bym podłaczyc pod kompa i skrecic kierownice w to miejsce gdzie sie robi owy spadek i prześledzic co sie dzieje od strony elektrycznej(spadki napięcia itp)

Opublikowano

alternator nie ma nic do pompy wspomagania, bo ta napedzana jest paskiem

 

wracajac do tematu - moze czyszczenie krokowca pomoze, sprawdz czy masz plyn w zbiorniczku, nie mam wiecej pomyslow

Opublikowano
Wiec może to rzeczywiście pompa niedomaga? krokowca czyściłem.Płyn dolany.Dodam ze nie dzieje się tak zawsze.Czasami są spadki mniejsze czasami dosyć spore.Obserwuje to za każdym razem gdy wjeżdżam do garażu.Dzisiaj nie było tak wilgotno i spadki były mniejsze.Moze to przypadek.
Opublikowano

raczej to norma

 

zawsze przy dołaczaniu dużych odbiorników obroty auta spadają na moment, ale po chwili regulator to reguluje i obroty powinny wrócić na własciwy poziom albo sie podnieśc nie znacznie zeby prądu nie brakowało

 

dzieje sie tak samo jak właczysz klime i radio ze wzmacniaczem,czy nawet światła na wolnych obrotach???

 

im wiekszy opór urządzenia tym wiecej prądu potrzeba by je ruszyć

 

pompa wsp, moze sie zacierać, a i moze sie akumulator konczyc i jest wiecznie nie doładowany dlatego az takie duze spadki obrotów

Opublikowano
Witam.Przy skrecaniu kierownica czasami obroty potrafia spasc nawet do 500 rpm i sie podniesc.Nie dzieje sie tak zawsze.Czasami spadek obrotow jest minimalny.

 

Mama to samo w 320 d 150 ps automatic :mad2: dodatkowo przy przelaczaniu biegow (oczywiscie na postoju) .

Po wylaczeniu klimatronika jest lepiej .

Czy zdiagnozowales juz przyczyne?

Pozdrawiamn.

Opublikowano
Po wylaczeniu wszystkich odbiornikow , wszystkiego co sie da jest spadek minimalny.Wnioskuje z tego ze jest to alternator.Akumulator pokazuje zielone oczko a kiedy go podlaczylem do prostownika by podladowac pobor pradu byl na poziomie 1 ampera czyli wszystko ok.Zrobilem jeszcze jeden eksperyment a mianowicie na wolnych obrotach odlaczylem wtyczke z alternatora tak ze prad byl pobierany bezposredniu z akumulatora.Nie dzialo sie praktycznie nic a powlaczalem co sie dalo.Od klimy po ogrzewanie tylnej szyby.Eksperyment powtarzalem kilka razy.Alternator byl sprawdzany i ladowanie ma dobre ale ja nadal obstawiam ze to alternator.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, Czy jest jakaś kontynuacja tego wątku? Czy rozwiązałeś problem spadających obrotów? Ja miałem podobnie i właśnie padła mi druga pompa, myślę sobie, że coś musi być nie tak z systemem, może jest czymś zapchany i robi się za duże ciśnienie i jakoś blokuje pompę, która musi ciężej pracować...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.