Skocz do zawartości

wisko sprzęgnięte cały czas. dlaczego? m50b25, wisko z e38,


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam sprzęgnięte wisko cały czas pracy silnika, kupiłem nowe, co prawda zamiennik ale dalej jest to samo.

silnik m50b25, chłodnica nowa 2,4td.

jakieś pomysły?

Opublikowano
Proste, jedno i drugie uszkodzone. Jak ja wymieniałem wisko to trzecie dopiero, które odstałem z reklamacji było ok. A był to Behr.
pozdrawiam Bartek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie felerne Visko. Po odpaleniu Visko powinno chwileć chodzić głośno, ale po kilku sekundach powinno zwolnić. Reklamuj. tam gdzie kupiłes
Opublikowano
no to muszę zareklamować. sąsiad za trzecim razem trafił dopiero, był to zamiennik z alledrogo za 115pln a wcześniej kupował właśnie oryginały, behr.
Opublikowano

jedno pytanie jeszcze, czy sprzęgnięta wiskoza, co za tym idzie niedogrzany silnik może mieć wpływ na wysokie spalanie mimo jazdy "emeryta"?

silnik jeszcze nigdy nie osiągnął optymalnej temperatury, max temp jakie uzyskałem to połowa między optimum czyli pion a kreska wcześniej, powietrze w nawiewach gorące, chłodnica przy górnym wężu gorąca, przy dolnym zimna...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczje nie, bo i tak nim termostat się nie otworzy (chyba 88stopni) to płyn nie biegie przez chłodnicę. Ale zaprzegnięte Visko zabiera kilka KM, wiec z tego powodu może być podwyższone spalanie.
Opublikowano

no oczywiście że niedogrzany silnik będzie więcej palił

ps czujnik temperatury na zegary od czego masz włozony??

problem z wiskozą jest taki że trzeba ją odpowiednio magazynować, moja rada zanim zamontujesz następną wiskozę postaw ją w pozycji pionowej na przynajmniej 24h

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak leżało długo, i płyn sie z niej w minimalnej ilosci wylał, to postawienie jej na 24 h nic nie da.

Jesli wskażnik wchodzi powyzej pierwsej kresik, to silnik osiagną już temp. w któej ECU wyłącza "ssanie" Nie mapiętam wartosci ale jest to jakieś 50-60 stopni. Jak pisałem, obieg na zimnym silniku i tak nie idzie przez chłodnicę, wiec puki temperatura nie osągnie 88stopni (temp. otwarcia temostatu) to ciecz i tak nie jest chlodzona. A skoro wieje gorące powietrze to raczje bym obstawial na coś z czujnikiem lub wskażnikiem. Lub by ew. wyeleminować wpływ Visko na osiąganie temp. to odkrec je na próbę i przejex sie bez VISko.

Opublikowano

czujnik temperatury do wskaźników mam oczywiście od m40-1pinowy.

termostat mam na 92 stopnie Celsjusza, wymontowałem żeby sprawdzić, otwiera się(próba garnka wody i na gaz-obserwacja) ale uszkodziłem termostat przy wyciąganiu, w sumie wolę kupić nowy.

 

teraz pytanie jaki: 88 czy 92 stopnie Celsjusza?

 

Postanowiłem zrezygnować z wiskozy i zamontować elektryczny wentylator-na razie zorganizuje części.

wymieniłem też sondę lambda. ale jeszcze nie paliłem fury. w poniedziałek kupię termostat poskładam i zobaczę jak się zachowuje układ chłodzenia bez wiskozy...

 

Co do magazynowania wiskozy to nie wiem jak przechowywanie magazynowe ma wpływ na działanie wiskozy bo na pewno przechowują je w poziomie, wiem, że wisko po zdemontowaniu przechowuje się pionowo-tak mnie uczono :D

Opublikowano
Temperatura termostatu taka jaką zaleca producent. Mniejsza większe bezpieczeństwo, większa mniejsze spalanie. Ja bym założył 88 na wszelki wypadek.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Wisko zdemontowane, założony termostat 88 stopni Celsjusza (wahler), czujnik temperatury zapobiegawczo też wymieniony, Wskazówka stoi w pionie temperatura trzyma się, termostat się otwiera. teraz tylko rozejrzę się za jakimś wentylatorem na przód chłodnicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.