Skocz do zawartości

E36 325 brak stabilizacji toru jazdy na nowych felgach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam pare dni temu kupiłem nowe felgi M contour 225/40/17 i po przejechaniu praru kilometrów odczułem bardzoo wielkie rozczarowanie! Auto sie prowadzi jak bym zbierznosci nie miał ustawionej. Na prostej drodze (nowy asfalt) jeszcze da sie jechac w maire prosto ale jak sa jakies nierownosci to boze... Wczesniej mialem nalozone zimowki 205 "15" i mogłem puscic kierownice - auto trzymalo sie drogi i jechalo prosto. Rozumiem ze na takiej szerokiej oponie jezdzi sie troche gorzej ale az tak??
Opublikowano
aha 2 felgi mam tylko wywarzone, dwie nastepne wywarze za pare dni. Tylko nie biore tego w znacznym stopniu pod uwage gdyz felgi NIE BIJĄ! jechal 80/100/ 130 i nic nie stuka. Auto tylko jedzie od prawej do lewej i od lewej do prawej, kierownice musze mocno trzymac bo sciaga...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy czasami nie musisz podjechać sprawdziczbieżność, jednak przeskok rozmiaru jest duży i możę miec to wpływ na geometrie, chodź wątpie by było to w tak znacznym stopniu. Możę coś z oponami jest nie tak? za mało powietrza w kołach??
Opublikowano
zupelnie normalne zjawisko, a podejrzewam ze jeszcze te felgi maja wieksze odsadzenie czyli mniejsze et i tak to pozniej w praktyce jest.Mozliwe tez ze masz luzy na ukladzie kiierowniczym typu drazki,koncowki czy tez sama przekladnia ,muszisz to sprawdzic.Najlepiej auto prowadzi sie na dedykowanych fabrycznie rozmiarach felg i opon ,a zakladajac szersze lub co gorsze z wiekszym odsadzeniem kola takie sa wlasnie skutki.Kolo wystaje za bardzo od osi obrotu zwrotnicy i wieksze sily dzialajace na uklad kierowniczy wlasnie to powoduja.
nie jedź szybciej niż myslisz...
Opublikowano
U mnie przy oryginalnych felgach 16 cali na letnich oponach 205/55R16 prowadzi się idealnie,ale po zmianie na zimowe na te same felgi ,lecz opona 225/50R16, jest gorzej przy jeździe na nierównej jezdni,ale na prostej jest jeszcze bardziej stabilnie.Więc to ,że prowadzi się ,źle na prostej to raczej wina zawieszenia ,geometrii.Na oryginalnych felgach 15 ,czyli odpowiednim ET,zawieszenie nie jest tak czułe.
Opublikowano

co z tego, że felgi proste jak nie wyważone??? Mają być wyważone, żeby w ogóle móc rozmawiać o tym czy rzuca na nierównościach itd!

Po drugie to jeszcze kwestia zawieszenia - jak masz ustawioną zbieżność - jeśli masz nastawione mocno kąty to przy szerokiej oponie i tak nie będzie przylegała cała do jezdni ...Przeskok jest spory - opony do wyważenia, geometria do ustawienia i wtedy możesz dopiero wyciągać jakieś wnioski.

Opublikowano

Na poprzednich felgach 205 profil 15 jezdzilo sie znakomicie, tzn trzymala sie drogi i nie uciekala nawet centymetr w prawo/ lewo, moglem kierownice puscic a ona jechala prosto... zawiecha ma ok 1.5 roku wiec naprawde nie mam nic do zarzucenia. A co do wywarzenia 2 felg no to to chyba nie ma nic do rzeczy jesli chodzi o rzucanie autem na prawo na lewo. Ale pójde i ustawie.

Czyli co co mam ustawic na nowo geometrie??

a moze byc tak ze felga ktoras jest krzywa?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

panowie, Ci ktorzy twierdzili ze trzeba NAJPIERW WYWAZYC FELGI mieli rację :) wywarzone wszystkie i sie jezdzi wysmienicie :D no wiadomo na koleinach jest inaczej....

 

Pare dni temu zauwazyłem ze kierownica jadąc na wprost jest lekko skrecona w lewo... I teraz mam kolejne pyt a nie wiem czy tak sie dzialo po troszku od momentu zmiany 15 na 17 czy nagle czyli pare dni temu... Gdy miałem nalozone 15 auto jadąc na wprost mialo kierownice takze na wsprost. Luzów zadnych nie mam na kierownicy. Stalo sei tak dlatego ze jest inny rozmiar felg ?

Opublikowano

Niech maniura Ci pomoże widać chłopak zna się na rzeczy :D

 

A tak poważnie to, że jest krzywo kierownica to już akurat ustawienie geometrii jedynie pozostaje.

Mogłeś tego nie zauważyć na wąskim balonie, ale już na szerokim kapciu od razu przekłada się na ustawienie kierownicy - inna jest powierzchnia styku opony z podłożem. "Wrażliwi" specjaliści od geometrii nawet czasem nie chcą ustawiać na nierówno "ściętych" oponach.

 

Jak już będziesz robił zbieżność itd. upewnij się, że ustawiają Ci ją na obciążonym samochodzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.