Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Egr nie zaślepia się blaszkami z puszki po piwie ( są za cienkie i długo nie wytrzymają), wystarczy zablokować przewód podciśnienia dochodzący (sterujący)do egr, co jest dużo prostsze i bezpieczne dla silnika. Blaszka z puszki po piwie, po pewnym czasie, pod wpływem b.wysokiej temp. i ciśnienia spalin urywa się i wpada do cylindra, następnie wylatuje z niego przez zawór wydechowy prosto na łopatki pracującej turbiny, co powoduje jej uszkodzenie. Urwanie słynnych klapek znajdujących się w kolektorze ssącym jest podobną awarią, lecz dużo groźniejszą, ponieważ są one dużo cięższe i większe niż pozostałości po blaszce z puszki po piwie.
Opublikowano
Ja tylko jeśli mogę dodać odnośnie zaworu EGR. Jeździłem jakiś czas z odciętym zaworem EGR przez odpięcie przewodu podcisnieniowego i zaslepieniu go śrubeczną chyba fi 4 mm i niestety podłączyłem go znowu ponieważ nie wien jak to jest mozliwe ale komputer w INPIE wywalał regularnie błędy zaworu EGR. Ponieważ wkurzało mnie to podłączyłem zawór tak jak był oryginalnie i błędy zniknęły.
Opublikowano

Jest to zwiazane z tym co napisalem wczesniej, nie zaslepia sie ich na maxa bo komp wywala blad, tym bardziej nie odcina sterowania, bynajmniej w DDE.

Moze w innych silnikach z innymi ECU jest to mozliwe. Stad tez zasugerowalem zaslepke i dziurke w zaslepce.

 

Odnosnie wypalenia dziury jest to mozliwie, jednak podkreslam ze napisalem zaslepienie na probe, co nie oznacza uzytkowania wieczystego.

Chociaz nigdy nie slyszalem by to teoretycznie mozliwe zdarzenie mialo miejsce. Dajmy to jednak pod rozwage wykonawcy.

 

Pzdr,

M

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

a ze jak gwizdze,to co?

U mnie po wlozeniu nowej,oryginalnej z ASO tez gwizdalo.Zrobilem tak 60ttkm i sprzedalem samochod...

Wiec to gwizdanie ma sie nijak do stanu sprezarki.W X5 po lifcie praktycznie wszystkie sprezarki gwizdza.

Opublikowano
Gdy Sprezarka gwizdze i ja slychac powyzej 1900 o/minute to swiadczy o dobrej jej kondycji.I to ze odpowiednio pompuje..
Opublikowano
Nie do końca. Gwizd gwizdowi nie równy. Gwiazd może też świadczyć o zurzyciu wirnika sprężarki, jego łopatek, które mogą wytwarzać gwizd, gdy są nawet minimalnie uszkodzone.
Opublikowano
Nie do końca. Gwizd gwizdowi nie równy. Gwiazd może też świadczyć o zurzyciu wirnika sprężarki, jego łopatek, które mogą wytwarzać gwizd, gdy są nawet minimalnie uszkodzone.

 

Nie do konca zgodze sie z toba kolego,np.Kk02-kk04 w Audi a4 i S4 usuwaja katalizatory by wyrazniej byl slyszalny dzwiek sprezarki i sam tak mam bo jestem posiadaczem S4 z 2001r.

I sprezarki kk02 i kk04 sa cichsze od Garetow ale slabiej laduja,zas Garet jest glosniejszy ale za to lepiej dmuchaja, i sa bardziej wytrzymale i za do nich czesci zamienne ale trzeba je sobie sprowadzic za oceanu.

A do kk02 i kko4 to juz tylko zostaja chinskie zamienniki lub kompletne chinskie sprezarki.

Opublikowano (edytowane)

gwizd Turbo oznacza zwykłą końcówkę TURBO -oznacza to że nie pracuje ona tak jak powinna pracować i nie jest w pełni wydajna [a teksty typu - przejeździłem jeszcze np 80 tyś na gwiżdżącym i nie padła to od razu prostuje bo jej nie wcisnąłeś porządnie :D ]

Jakiekolwiek przerywanie w czasie jazdy nie ma nic wspólnego z Turbiną .Natomiast nie wypowiadam się jak powinno być w Audi czy powinno coś gwizdać czy nie powinno gwizdać.Wiem natomiast jak powinno być w BMW i absolutnie nie powinna gwizdać.Jeżeli komuś założyli i od razu zagwizdała to jest oznaką że została źle zainstalowana i mówię tu Panowie o turbo diesel a nie o turbo benzynie gdzie gwizd nie wydobywa się z turbo.

Edytowane przez kierowcabmw
Opublikowano
Nie do końca. Gwizd gwizdowi nie równy. Gwiazd może też świadczyć o zurzyciu wirnika sprężarki, jego łopatek, które mogą wytwarzać gwizd, gdy są nawet minimalnie uszkodzone.

u mnie sprężarka gwizdała tak, jakby za mną cały czas jechała karetka na sygnale, okazało się, że jedna łopatka od strony wydechu była wyszczerbiona i gdybym jeszcze dłużej pojeźdźił, to turbina by się całkiem rozleciała, bo była już na wykończeniu. Pompowała do końca dobrze, ale gwizd stopniowo wzrastał ( w miarę przejechanych km). Z tym gwizdem przejeżdziłem z 8kkm, wcześniej mi nie gwizdała. Turbinę zregenerowałem i uciążliwy gwizd zniknął.

Opublikowano
gwizd Turbo oznacza zwykłą końcówkę TURBO - [a teksty typu - przejeździłem jeszcze np 80 tyś na gwiżdżącym i nie padła to od razu prostuje bo jej nie wcisnąłeś porządnie ]

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ,smiac mi sie chce jak takie teksty czytam...

i aktualnie na tej turbinie jest przejechane 110 tys km...

I zapewniam cie ze dostala dobrze po dupie :D

Pisze o gwizdzie a nie o wyciu,bo to sa dwie rozne sprawy i swiadczace o dwoch roznych rzeczach...

Dodam tylko,ze ta przed wymiana nie gwizdala i szlag ja trafil z nienacka...

Opublikowano
gwizd Turbo oznacza zwykłą końcówkę TURBO - [a teksty typu - przejeździłem jeszcze np 80 tyś na gwiżdżącym i nie padła to od razu prostuje bo jej nie wcisnąłeś porządnie ]

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ,smiac mi sie chce jak takie teksty czytam...

i aktualnie na tej turbinie jest przejechane 110 tys km...

I zapewniam cie ze dostala dobrze po dupie :D

Pisze o gwizdzie a nie o wyciu,bo to sa dwie rozne sprawy i swiadczace o dwoch roznych rzeczach...

Dodam tylko,ze ta przed wymiana nie gwizdala i szlag ja trafil z nienacka...

 

jakiekolwiek gwizdanie Turbo oznacza czas regeneracji a jeżeli została założona po regeneracji i zagwiżdże to oznaka że została źle wyważona lub źle założona i nie przekonasz mnie kolego do tego.Ja gdybym usłyszał przy zakupie gwiżdżące TURBO nie kupiłbym takiego auta.Ale widzę że opinie mogą być podzielone.Jeden jeździ z gwizdem drugi bez gwizdu.A tym co gwiżdże proponuje się udać na diagnostykę TURBOSPRĘŻARKI co powinno wyjaśnić w jakim znajduje się aktualnie stanie.No oczywiście nie mylmy gwizdu od świstu jak np TDI

Opublikowano
...jeżeli została założona po regeneracji i zagwiżdże to oznaka że została źle wyważona lub źle założona...

kupilem nowa,nie po regeneracji.Jak bys czytal to bys wiedzial.

Mnie tez nie przekonasz bo samochod nie moze jezdzic na rozsypujacej sie turbinie 110 tys km... :mrgreen:

 

nie pisze oczywiscie o takim czyms...

http://www.youtube.com/watch?v=R3evTkMsCiE

 

a raczej o takim...

http://www.youtube.com/watch?v=7g3Nx4SAmOE&feature=related

Opublikowano
Moim zdaniem dopuszczalny jest delikatny gwizd(tyle, że to jest subiektywne odczucie) a sporo turbin słyszałem, gdyż lubię wsłuchiwać się w doładowane silniki. Przy zakupie i mojej pomocy przy kupnie auta nikt jeszcze nie nażekał-słowo! Ale duży gwizd dla mnie świadczył o zurzyciu turbiny.
Opublikowano
...jeżeli została założona po regeneracji i zagwiżdże to oznaka że została źle wyważona lub źle założona...

kupilem nowa,nie po regeneracji.Jak bys czytal to bys wiedzial.

Mnie tez nie przekonasz bo samochod nie moze jezdzic na rozsypujacej sie turbinie 110 tys km... :mrgreen:

 

nie pisze oczywiscie o takim czyms...

http://www.youtube.com/watch?v=R3evTkMsCiE

 

a raczej o takim...

http://www.youtube.com/watch?v=7g3Nx4SAmOE&feature=related

 

Przecież nie będziemy się kolego kłócić o Turbinę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Czytałem kolego że zakładałeś nową ( ale ci ciśnienie podskoczyło :D :D :D ) ok powiem ci że nową też można źle założyć i zagwiżdże ale spoko.Co do regeneracji Turbiny to miałem kiedyś okazje przyjrzeć się takiej regeneracji w tej firmie http://site.scrollproducts.com/pl/news i polegało to na wymianie całego wnętrza na nowe a pozostawieniu tylko obudowy praktycznie rzecz biorąc.Na własne oczy również kolego widziałem jak nowa Turbina po włożeniu zagwizdała .A po zdjęciu jej okazało się że mały opiłek dostał się do niej i już jej leciusieńko poharatał jej wirnik i to już powodowało owy gwizd . Owy opiłek znalazł się w niej przez intercooler a wyglądał jak główka od szpilki.Co do tych filmików to oczywiście kolego że w pierwszym filmie bezapelacyjnie słyszę Turbo , natomiast w drugim to nie wydaje mi się żeby to było Turbo.I nie wściekaj się bo nie ma na co :cool2:

Opublikowano
...jeżeli została założona po regeneracji i zagwiżdże to oznaka że została źle wyważona lub źle założona...

kupilem nowa,nie po regeneracji.Jak bys czytal to bys wiedzial.

Mnie tez nie przekonasz bo samochod nie moze jezdzic na rozsypujacej sie turbinie 110 tys km... :mrgreen:

 

nie pisze oczywiscie o takim czyms...

http://www.youtube.com/watch?v=R3evTkMsCiE

 

a raczej o takim...

http://www.youtube.com/watch?v=7g3Nx4SAmOE&feature=related

 

Drugi film kolego to wlasciwa praca turbo z delikatnym gwizdem,powodowanym powietrzem wpompowywanym pod cisnieniem do kolektora.

I to ma byc delikatny swist szlyszalny od okolo 2100 o/min.a nie wycie.

Wsluchajcie sie w silniki turbo odrzutowe lub w turbosmiglowe w smiglowcach dzialaja na tej samej zasadzie i co oznacza to koniec silnika nie tylko o wysokosci obrotow i przeplywu powietrza..

Opublikowano
...powiem ci że nową też można źle założyć i zagwiżdże ale spoko...

zakladal mi to mechanik,ktory pracuje w ASO Honda ponad 10 lat...

moze i zle zalozyl :mrgreen: ,szkoda ze wtedy nie pisalem z toba na forum bo pewnie ty zrobilbys to lepiej :cool2: :cool2: :cool2: :mrgreen:

kolego :mrgreen:

 

 

... natomiast w drugim to nie wydaje mi się żeby to było Turbo...

wlasnie o taki gwizd mi chodzi jak z drugiego filmiku,u mnie tak sprezarka nowa gwizdala...

nie mow mi wiec ze to nieprawidlowe...

Opublikowano
pewnie prawidłowe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: bo u mnie też tak jest.Tak to właśnie jest że możemy rozmawiać na temat dźwięków jakie wydobywają turbosprężarki dopóki się ich nie posłucha. :D
Opublikowano

zakladal mi to mechanik,ktory pracuje w ASO Honda ponad 10 lat...

moze i zle zalozyl :mrgreen: ,szkoda ze wtedy nie pisalem z toba na forum bo pewnie ty zrobilbys to lepiej :cool2: :cool2: :cool2: :mrgreen:

kolego :mrgreen:

 

a tak poza nawiasem mówiąc kolego to głowy za żadnego mechanika bym nie położył nawet za takiego co 20 lat pracuje w ASO bo nie spotkałem się jeszcze w swoim życiu aby jakiś mechanik jak coś spi ..... się przyznał do tego

  • 11 lat później...
Opublikowano
Witam, odświeżyć temat. Bmw e46 3.0d 184 km( zrobiona mapa na wykresie 248 koni) mam szarpania przy delikatnym gazie 1500-2000obrotow oraz wibracje na aucie na postoju. Dodatkowo błąd egr rowniez występuje…

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.