Skocz do zawartości

Ogrzewanie, licznik... pomoc dla żółtodzioba


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam sporo pytań na temat e34. Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW. Stało się co trochę przez przypadek, bo szukałem niedrogiego auta żeby dojechac na uczelnię, ale znajomy z komisu bardzo ją zachwalał, przejechałem się i już wróciłem nią do domu :D . Autko jest zadbane, ale jako że ma już swoje lata to pojawiają się drobne (i większe) usterki.

 

1. Najpilniejsze jest ogrzewanie. Grzeją tylko nawiewy z prawej strony. Z tego co czytałem to mogą by elektrozawory lub zacięte klapki. Co obstawiacie?

 

2. Licznik chodzi lub nie, raz działa innym razem stoi. Czasami działa tylko obrotobierz. Wyczyściłem i spsikałem styki kontaktem, nadal to samo.

 

3. Po odpaleniu wiatrak kręci się od razu. Oznacza to uszkodzone visko?

 

 

Ogólnie proszę o rady na co zwrócic uwagę przede wszystkim. W temacie BMW jestem raczej świeży i mam nadzieje, że nie zraże się do niego przez to e34. Jak narazie po kilkugodzinnej lekturze, mam raczej mieszane uczucia.

 

Pozdrawia, Kuba.

 

 

P.S.: Wiem, że usterki były już wałkowane w internecie jednak wolałem założy swój temat, bo jest wiele spraw, których nie rozumiem czytając inne tematy i mam nadzieje, że tutaj uda mi się tutaj czegoś nauczyc ;)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witaj :)

 

Ad 1: wina raczej leży po stronie elektrozaworów, w środku ich takie gumeczki musiały ze starości ulec zniszczeniu i itp. pół roku temu sam osobiście zmieniałem u siebie na nowe i pomogło ;))

 

Ad 2:jakiego rodzaju masz licznik? kilometry bębenkowe czyli analogowe, czy cyfrowe? jak analogowe to zmiana na nowsze - z cyfrowym wyświetlaczem pomoże ;)

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Gdyby to były elektrozawory to nie byłoby tak, że nie grzeje w ogóle? Na prawej stronie ogrzewanie działa.

 

Wymiana samych liczników kilometrów obudzi resztę? Czy chodzi Ci o wymianę całego modułu? Wolałbym sie przed tym ustrzec i naprawic to jakoś...

 

 

A co z tym sprzęgłem wiskotycznym w wiatraku?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak masz taki licznik

 

http://allegro.pl/licznik-bmw-e34-2-0-24v-i1887453650.html

to on będzie się pieprzył bo sam 2 razy to przerabiałem. za 3 razem zmieniłem na taki

 

http://allegro.pl/bmw-e34-520-licznik-i1867480293.html

i wszystko chodzi. inspekcja, obrotomierz - no wszystko :)

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Gdyby to były elektrozawory to nie byłoby tak, że nie grzeje w ogóle?

Nie, moze grzac albo lewa, albo prawa. W sumie moglyby i nie grzac obie jezeli oba zawory byly by uszkodozne.

Wisko krecic bedzie sie zawsze. Mozna je sprawdzic w taki sposob ze musisz kogos postawic zeby na nie patrzyl jak silnik pracuje (albo ty mozesz stanac) i trzeba zgasic silnik. Jak zatrzyma sie szybko, tuz po zgasnieciu silnika to jest OK, a jezeli bedzie dalej sie krecic dluzszy czas, to do wymiany. Silnik musi byc rozgrzany. Ew na zimnym silniku mozesz pokrecic wiskoza recznie. Nie powinna stawiac prawie zadnego oporu.

A moze ci chodzi o ten wiatrak przed chlodnica, bo nie napisales.

Opublikowano

Licznik:

 

Mam ten pierwszy licznik. Z analogowymi bębnami. A co z przebiegiem jeśli zmnieniłbym na taki elektroniczny? Myślicie, że przelutowanie większych elementów mogłoby pomóc?

 

 

Ogrzewania:

 

Czyli na prawo i lewo są osobne nagrzewnice? Jeden zawór chodzi na pewno. Oba elektrozawory są na jednej masie, przyłączone na tej samek kostce? Bo na jednym kablu miałem przy zakręconych "kurkach" ~12v, a na drugim ~0v. Reagował jedynie lewy. To mnie zaskoczyło, bo mam problem z grzaniem z lewej strony, natomiast nie było reakcji z prawym potencjometrem. Zmierzyłem opór na obu potencjometrach i ich działanie jest takie samo. Różnią się tylko tym, że lewy ma na końcu "skok", w całym zakresie"

 

 

Visko:

 

Chodzi mi o wiatrak, który znajduje się za chłodnicą to znaczy nie od "zewnątrz" tylko od komory silnika. Ten na pasku napędowym. Stawia o lekki opór. Chodzi z lekkim oporem, jednak jestem w stanie utrzymac go, bez problemu, jednym palcem, przy "zakręceniu" rozursznikiem.

 

 

 

Byc może będę miał dostęp do całego e34 na części, tylko że z silnikiem wysokoprężnym. W razie czego, eletrozawory będą pasowac? Visko chyba nie? A zegary?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Licznik:

 

 

Visko:

 

Chodzi mi o wiatrak, który znajduje się za chłodnicą to znaczy nie od "zewnątrz" tylko od komory silnika. Ten na pasku napędowym. Stawia o lekki opór. Chodzi z lekkim oporem, jednak jestem w stanie utrzymac go, bez problemu, jednym palcem, przy "zakręceniu" rozursznikiem.

 

Byc może będę miał dostęp do całego e34 na części, tylko że z silnikiem wysokoprężnym. W razie czego, eletrozawory będą pasowac? Visko chyba nie? A zegary?

Jezeli na zimnym stawia delikatny opor, a na cieplym wiekszy to jest OK. Co do Visko od Diesla to nie pasuje do benzyniaka. Elektrozawory raczej tak. Zegary chyba tez nie. Nie wiem czy przypadkiem obrotomierz nie jest inaczej wyskalowany itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przebieg będziesz miał taki jak na kupionym liczniku. nie ma możliwości przeniesienia ze bębenkowego na cyfrowy
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Jezeli chodzi o Visco to tu musze poprawic kolege. Na rozgrzanym silniku jak najbardziej zatrzyma sie w miare szybko ale na zimnym/chlodnym bedzie sie krecic jeszcze przez pewna chwilke. WYnika to z tego, ze na rozgrzanym silniku Visco jest "zapiete" i powoduje szybsze krecenie sie wiatraka (slychac czasami), natomiast na niedogrzanym silniku visco sie nie zapnie i wowczas chodzi luzno. Mozna pokusic sie o zatrzymanie wiatraka kawalkiem drewnianego kolka podczas pracy silnikiem badz przy rozuruch trzymac go reka. Jednak czesto zdarza sie tak, ze visco z racji splywania oleju w dol bezposrednio po uruchomieniu zimnego silnika wlacza sie na chwilke.

 

Sprawdz wlwktrozaworek podlaczajac mu bezposrednio napiecie z aku. Jak zaskoczy to znaczy ze zaworek jest OK.

Opublikowano
A w jaki sposób są podłączone te elketrozawory? We wtyczce są 3 gniazda. 1 masa i 2 od napięc na pierwszy i drugi zawór?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Wydaje mi się, że z ogrzewaniem jest jeakiś problem związany z elektroniką. Podłączyłem zawory na krótko pod 12v i chodzą, Jednak kiedy mierzyłem napięcia na wtyczce to rosną do 12v, a następnie maleją. Podłączyłem zawory i one też załanczają się i wyłączają.

 

 

Problemy z baterią mogą by powodem niedziałającego licznika? Było coś z nimi kombinowane, bo są przylutowane, a jedna z nich lekko chodzi na boki. Ta płytka jest na stałe przymocowana do plastiku dlatego ciężko będzie coś na niej przelitowac ;/

 

 

http://iv.pl/images/89854175756713757333.jpg

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bateryjki odpowiadają za inspekcję i oil service. z tył masz taka kostkę małą. możesz przelutować styki i powinien obrotomierz wstać. ale bez sens robić ten licznik. kup nowy z cyfrowym wyświetlaczem. koszt koło 100 zł ale masz spokój na lata ;)
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Udało mi się nawet postawic obrotomierz, prędkościomierz (razem z bębenkami przebiegu) i temperaturę. Na razie wystarczy, a w przyszłym miesiącu szarpnę się na elektroniczny ;).

 

 

Ktoś ma pomysł skąd taka dziwna praca elektrozaworów?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Sprawdź czujnik w tylnym moście on wysyła impulsy do prędkościomierza może masz wtyczkę poluzowaną lub przełamany kabelek. Raczej mało prawdopodobne żeby to były zegary na 100% czujnik.
Opublikowano
Sprawdź czujnik w tylnym moście on wysyła impulsy do prędkościomierza może masz wtyczkę poluzowaną lub przełamany kabelek. Raczej mało prawdopodobne żeby to były zegary na 100% czujnik.

 

Poprawiłem luty w liczniku i częśc wskaźników stanęła. W przyszłym miesiącu kupię elektroniczny licznik ;). Pozostała kwestia tego dziwnego napięcia na elektrozaworach. Czyli pulsuje od 0 do 12v, zawory się zamykają i otwierają przy ustawionej min temperaturze.

 

 

Teraz po naprawieniu zegarów zauważyłem, że auto się nie grzeje. Tzn. temp nie wychodzi wiele ponad niebieską strefę. Zastanawiam się czy od razu wymieniac termostat itp czy wystarczy jeden element układu?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wymień termostat i powinien się ładnie grzać na pion ;)
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
wyjmij termostat i wrzyć do garka z wrzącą wodą i zobacz czy się otwiera a jak wyjmiesz to zobacz czy jak się domyka to wszędzie równo dociska
Opublikowano

Mam kolejny problem. Chciałem sprawdzic czy chodzi ten termostat, ale okazało się, że nie ma go w ogóle. Teraz mam problem z odpowietrzeniem i auto się grzeje :(. Wydaje mi się, że robię wszystko jak należy ale jednak nic nie pomaga.

 

Leję pod koprek tak żeby płyn był w tym otworze po śrubce do odpowietrzania. Zapalam i czekam, aż przestaną leciec tam bombelki i zakręcam. Co robię nie tak, bo auta nadal po tym się grzeje.

 

Rozkręcałem też elektrozawory i chodzą. Nasmarowałem je smarem, ale teraz nawet jak płyn jest gorący to węże przy zaworach nadal są zimne. To dlatego, że źle odpowietrzam?

 

 

EDIT: Teraz dokładnie doczytałem jak odpowietrzyc ten układ. Zauważyłem też tłuste plamy w zbiorniczku :cry: . Jak mogę się upwnic czy to uszczelka pod głowicą? Gdyby była pęknięta to raczej będę miał możliwośc zwrócenia auta. Warto to robic?

 

 

EDIT2: Aha. Zapomniałem jeszcze o jednym. To co odlałem po otworzeniu obudowy temostatu było żółtawe i żadkie. Czyli jest zalana wodą? :(

Już nie wiem co zrobic z tym autem...

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Mam już odpowiedź... Uszczelka do wymiany. Pociesza mnie to, że kupiłem ją już z pękniętą uszczelką, bo termostat był obcięty. Na szczęście mam szanse na jej zwrot...

 

Kurde, ja nawet nie przepadałem za BMW, a teraz czuję się jakby zdechł mi pies :( . Teraz muszę poczekac, aż minie mi minie miłośc do bawarek i kupic jakiegoś vw :oops:

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.