Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W poprzednim aucie (diesel) miałem klasyczny kluczyk i kontrolka od nagrzania świec żarowych, tam nie było problemu.

320 kupiłem początkiem października, wtedy jeszcze było ciepło i nie zwracałem na to uwagi. Teraz, jak temperatura rano spada do 0 auto zapala dłużej.

Dodatkowo E90 na desce rozdzielczej nie ma kontrolki świec i nie wiadomo, czy można swobodnie odpalać (odpalanie klawiszem START/STOP).

 

Co zauważyłem.

Jeśli włożę kluczyk i bez wciskania hamulca (skrzynia auto) wcisnę zapłon, to zaświecą się wszystkie kontrolki i słychać pompę paliwa. Kontrolka hamulca ręcznego świeci się na pomarańczowo, by po chwili zmienić kolor na czerwony.

Czy to jest sygnalizacja nagrzania świec? Wydaje mi się, że po takiej operacji pali żwawiej.

W instrukcji obsługi nic nie znalazłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kontrolka od świec żarowych jest między zegarami na tym małym wyświetlaczu co pokazuje spalanie itp.

To że temperatura spada poniżej 0 to nie znaczy że kontrolka będzie się zapalać.

U mnie rok temu przy temperaturze około -15 nie zawsze się włączała.

Jak jest zimno i auto długo kręci to proponował bym diagnozę komputerową. Świece mogą być spalone i dlatego dłużej kręci. Ja miałem spalone 5 z 6 i przy - 10 jeszcze zapalał. :shock:

Po wymianie na nowe palił i pali od kopa.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Problemu z zapalaniem nie mam. Kręci najdalej 3-4 razy i pali.

Nie wiem jak to jest z tym zapalaniem nie na kluczyk a przyciskiem. On w ogóle grzeje świece?

Opublikowano

Ja parkuje w garazu gdzie temperatura nie spada ponizej 2-3 stopni. Jak kupilem w zeszlym roku samochod mial walniety sterownik swiec i nie grzala ani jedna. Po porannym odpaleniu zdarzaly sie 2-3 delikatne szarpniecia.

Po wymianie sterownika spiralka tez sie nie zapalala ale szarpniecia zniknely wiec swiece cos tam musialy dogrzewac.

Pare razy jak parkowalem na zewnatrz i wtedy spiralka sie zapalala.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mi w tym roku zapalila sie kontrolka od swiec ,auto pali normalnie ,one nagrzewaja sie wtedy kiedy temp na dworze jest ok 5 stopni tak mi sie kojarzy
Opublikowano

To, że w E9X nie świeci się kontrolka od świec, nie oznacza, że nie grzeją. Zapali się dopiero przy naprawdę konkretnych mrozach aby dać znać kierowcy, że potrzebne jest jednak więcej czasu na nagrzanie. Kolega w samochodzie grupy VW zrobił eksperyment, poprowadził kable i ma we wnętrzu diodę która świeci w momencie podawania napięcia na świecie żarowe. Efekt ciekawy. Na świecie podawane jest napięcie nawet przez pewien czas po uruchomieniu silnika. Domyślam się, że w BMW jest nie inaczej aby spełnić normy emisji spalin po zimnych ruzruchu.

 

Mam dostęp komfortowy, więc wsiadam, wciskam sprzęgło i naciskam start co jest równoznaczne z uruchomieniem silnika bez przejścia przez etap zapłonu kiedy świece powinny się nagrzać. Może dwa razy w zimie zdarzyło mi się, że sterownik ewidentnie opóźnił uruchomienie rozrusznika o max 3 sekundy pokazując na moment kontrolkę świec. Było wtedy napraaaawdę zimno.

 

P.S

Uruchomienie świec jest uzależnione od temperatury cieczy chłodzącej, nie otoczenia. Inaczej znowu by grzały po krótkim postoju.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
To, że w E9X nie świeci się kontrolka od świec, nie oznacza, że nie grzeją. Zapali się dopiero przy naprawdę konkretnych mrozach aby dać znać kierowcy, że potrzebne jest jednak więcej czasu na nagrzanie. Kolega w samochodzie grupy VW zrobił eksperyment, poprowadził kable i ma we wnętrzu diodę która świeci w momencie podawania napięcia na świecie żarowe. Efekt ciekawy. Na świecie podawane jest napięcie nawet przez pewien czas po uruchomieniu silnika. Domyślam się, że w BMW jest nie inaczej aby spełnić normy emisji spalin po zimnych ruzruchu.

 

Mam dostęp komfortowy, więc wsiadam, wciskam sprzęgło i naciskam start co jest równoznaczne z uruchomieniem silnika bez przejścia przez etap zapłonu kiedy świece powinny się nagrzać. Może dwa razy w zimie zdarzyło mi się, że sterownik ewidentnie opóźnił uruchomienie rozrusznika o max 3 sekundy pokazując na moment kontrolkę świec. Było wtedy napraaaawdę zimno.

 

P.S

Uruchomienie świec jest uzależnione od temperatury cieczy chłodzącej, nie otoczenia. Inaczej znowu by grzały po krótkim postoju.

 

Pozdrawiam

Potwierdzam w całej rozciągłości, we wszystkich nowoczesnych dieslach z bezposrednim wtryskiem jest stosowana ta zasada (grzanie bez swiecenia kontrolki)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.