Skocz do zawartości

klopot z paleniem jak zimny 520i 24v


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czesc wszystkim

mam maly problemik a mianowicie jak wystygnie autko to mam powazne problemy z uruchomieniem musze odlaczyc czujnik polozenia walu wtedy pali bez zarzutu potem podpinam ponownie i jak sie nagrzeje wszystko jest oki na komp. nie wykazuje zadnych bledow nosze sie z zamiarem kupna tego czujnika ale przedtem chcialbym sie upewnic czy to moze byc to jest to komp siemens a silnik jest na vanosie

dzieki za pomoc

Opublikowano

Jak ja miałem uszkodzony czujnik położenia wału to na zimnym silniku palił dobrze ale problem zaczynał się przy rozgrzanym. Z czasem nawet na zimno zaczął gorzej odpalać. Sprawdź rezystancję czujnika - między pinami 1 i 2 powinna wynosić 12,2-12,6 ohm a między 2 i 3 0,39-0,41 ohm. Sprawdź czy się zmienia wraz ze zmianą temperatury.

Jak się okaże, że czujnik jest uszkodzony to nie kupuj zamienników bo wszystkie na rynku są do Bosch-a a nie do Siemens-a. W czujniku Bosch jest jedna cewka, której końce są wyprowadzone do wtyczki a trzeci to ekran. W Siemens są już dwie cewki połączone szeregowo, których końce i wspólny są wyprowadzone do wtyczki a ekran jest połączony z obudową czujnika.

Jak szukałem czujnika dla siebie sprzedawcy w paru sklepach przeglądali katalogi i przynosząc czujnik zapewniali mnie, że będzie pasował. Niestety po sprawdzeniu rezystancji (na miejscu) stwierdzałem, że nie.

Sprawdziłem tak kilka czujników różnych producentów i typów rzekomo będących do mojego samochodu w końcu kupiłem oryginał za prawie 400 zł. Miała go w ofercie firma Hella ale w katalogu jest dopisek, że do wyczerpania zapasów i niestety chyba się już wyczerpały.

Opublikowano

czesc

no i wymienilem czujnik i nadal to samo jak zimny nie moze zalapac odlaczam czujnik odpalam podlaczam i jak sie juz rozgrzeje to pali na dotyk pomocy koledzy bo nie wiem co sie dzieje

Opublikowano

no i nikt nie pomoze

 

i po co te forum?

jakbym mial problem z uciekajacym powietrzem z opon to napewno znalazlo by sie 1000 specjalistow

narazie

Opublikowano

Jak na razie to sam nic konkretnego nie napisałeś a masz pretensję, że nikt ci nie chce pomóc.

Dlaczego wymieniłeś czujnik?

Czy ten co założyłeś jest oryginalny?

Opublikowano

czujnik jest orginal i nowy

a juz opisalem jak silnik wystygnie to nie pali tak jakby nie mogl zgrac zaplonu po odlaczeniu czujnika pali po 3 sekundowym kreceniu jak juz sie silnik nagrzeje i rozpracuje podlaczam czujnik i jest wszystko w porzadku ale zanim sie rozgrzeje jest troche kulawy na niektorych predkosciach obrotowych przerywa

wiec pomocy i dzieki jesli ktos pomoze

a jak nie to serwis po swietach

Opublikowano
Nie przejmuj się ja wogule niemoge odpalić i tak jak by właśnie zapłon był za póżny. czujniki też sprawdziłem[porównałem z nowymi w serwisie bmw] i prośba opiszcie dokładnie który czujnik jaki parametr powinien mieć bo są dwa na kole pasowym i na wałku rozrządu . Opisany przez was czujnik w omach dotyczy raczej czujnika wałka rozrządu. Bo kupiłem ten z kółka pasowego [wału]z pracującego żekomo silnik do ostatniej chwili. I zbębiałem bo mieżąc omomieżem nic mi niepokazał tak jak by był rzepalony.tak jak ten stary. Z tego wszystkiego pojechałem jeszcze raz do olszowca poznaniu [porządna firma]i się okazało ze tak samo działa nowy z magazynu . Oczywiście ma jakieś wskazania 1.5k oma i spada oporność wraz ze zwrostem temperatury czujnika tylko że działa jak dioda.. poprawcie mnie jak się myle to sprecyzuje. sory za błędy ale pisze w pośpiechu.pozdro.
Opublikowano
czesc wszystkim

mam maly problemik a mianowicie jak wystygnie autko to mam powazne problemy z uruchomieniem musze odlaczyc czujnik polozenia walu wtedy pali bez zarzutu potem podpinam ponownie i jak sie nagrzeje wszystko jest oki na komp. nie wykazuje zadnych bledow nosze sie z zamiarem kupna tego czujnika ale przedtem chcialbym sie upewnic czy to moze byc to jest to komp siemens a silnik jest na vanosie

dzieki za pomoc

 

odłaczyc czujnik połozenia wału i auto zapala?? Jak chcesz by ktokolwiek Ci pomógł skoro piszesz takie bzdury!!!

 

pozdrawiam

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano

no czesc to znowu ja

troche mnie ten warsztat urazil to nie sa bzdury wydaje mi sie ze jesli specjalizujecie sie w BMW to powinniscie wiedziec ze w takim przypadku komp. dane czyta z Vanosa z czujnika polozenia walka

 

pozdrawiam i wszystko co pisze jest przemyslane mam problem ale bez obaw sam sobie poradze albo serwis skoro nawet zaklady specjalizujace sie nie maja wiedzy zeby pomoc

 

wesolych swiat

i bez urazy

Opublikowano

Znowu nie masz racji.Jeszcze nie wdzialem by bmw zapalało bez czujnika położenia wału korbowego, stąd moja irytacja. Nie mam tutaj schematu serownika, ale wytłumacze na zdrowy rozsądek.

Po pierwsze z Vanosa nic nie czyta, ze wzgledu na to ze Vanos jest sterowany sterownikiem a nie wpływa nie jego sterowanie, czujnik umieszczony za Vanosem jest to czujnik predkości obrotowej wałka, nie jest on tak dokładny jak czujnik połozenia wału, poniewaz srednica wałka(i wypustu na wałku) a srednica koła po którym czyta czujnik poł. wału sa diametralnie rózne. Na zdrowy rozsądek jest niemozliwe podanie impulsu w sterownik na temat wymaganego podania iskry w odpowiednich momentach przez czujnik położenia wałka rozrządu. Tu jest duzo tlumaczenia czemu tak jest. Skad Twoje domniemanie ze uszkodzony jest akurat czujnik połozenia wału?? Czy w trakcie jazdy równiez wypadają zapłony??

 

Pozdrawiam serdecznie

bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano

odłaczyc czujnik połozenia wału i auto zapala?? Jak chcesz by ktokolwiek Ci pomógł skoro piszesz takie bzdury!!!

Stane w obronie ja też tak zrobiłem odłanczając czujnik wału nie wałka i iskra nadal bije i wtryskiwacze podają paliwo pozdro

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

no czesc dlugo mnie nie bylo

 

dzieki za niepomoc zrobilem sobie odciecie czujnika polozenia walu zeby nie otwierac za kazdym razem maski

 

w/g klientow ze szczecina nie powinienem odpalac samochodu ale jednak odpalam, juz 3 m-ce, jak tylko znajde czas jade do serwisu

 

a chalupniczym zakladom specjalizujacych sie w naprawach BMW podziekujcie nie ma sensu tracic kasy czasu i nerwow stac cie na BMW stac cie na wizyte co jakis czas w serwisie zwlaszcza ze jak wiem to z wlasnego doswiadczenia nie jest to wcale drogie za to skuteczne czego nie mozna powiedziec o zakladach ktore wabia cena nie oferujac nic w zamian

 

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
czejść Kamilu ja już troche pisałem w twojej sprawie. U mnie wogule nieszło odpalić ale zmieniło się to silnik już pracuje 'naszczęście' Przyczyne ponośi pompa oleju ,poprostu nie chciał uruchomić vanosa który jakby nie było potrzebuje ciśnienia oleju ,a nie samego oleju teraz jak jest zimny pokręce z 5sek. i odpala. Problem się zaczyna jak się nagrzeje dobrze olej, pompa nie daje takiego ciśnienia i dłóżej czeba kręcić zeby zaskoczył. POZDRO.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.