Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Jest nowy, także z góry przepraszam, jeśli w złym miejscu założyłem temat.

Problem z moją bmk-ą powstał od razu po kupnie, aczkolwiek rano wchodząc do samochodu, silnik chodzi z 2-3 minut na benzynie i sam przelacza sie na gaz i tutaj zaczynają sie problemy ( bmk-a ma założoną zwykłą instalacje, nie sekwencje ) .... Samochód pracując na gazie na niskiej temp. silnika praktycznie nie ma wolnych obrotów, falują z 400-1000, dopiero gdy ma temperaturę rzędu 60stopni pracuje normalnie...

( Pomijając "strzały" przy wyższych obrotach )

 

Proszę o pomoc, i z góry dziękuję za odpowiedź

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Problem bardzo dobrze znany. Miałem 2 auta z tym problemem a brat ma 3 i to samo. Ja miałem 316i 91 E36 Silnik M40 i 318i 91 E36 Silnik M40. Problemem jest to że Silnik wolnych obrotów dawkuje proporcję powietrza aby utrzymać równe obroty. Po założeniu instalacji gazowej mikser jest przy filtrze powietrza. Ten silniczek dawkuje wtedy nie samym powietrzem a całą gotową mieszanką gazu i powietrza(dlatego falują obroty). Ja rozwiązałem to w ten sposób. Wypinasz wtyczkę silniczka wolnych obrotów i na regulacji linki gazu(przepustnicy) ustawiasz na ciepłym silniku wolne obroty(800-1000obrotów). Minus jest taki że na zimnym silniku nie będzie trzymał wolnych obrotów i będziesz musiał trzymać nogę na pedale dopóki się nie zagrzeje autko. Nie pomagają wymiany kosztowne silniczka wolnych obrotów nawet nowy po pewnym czasie zabrudzi się brudem z gazu i będzie to samo. Drugie rozwiązanie jest takie (też próbowałem) podłączasz w miejsce silniczka wolnych obrotów( wypinasz z niego wtyczkę i całkowicie wyciągasz z niego wężyki gumowe) wstawiasz kranik (w te węże gumowe)od starych instalacji gazowych( gdzie nie było jeszcze silniczka od dawkowania gazu wygląda jak kranik). Ustawiasz go na ciepłym silniku tak by obroty były równe(800-1000 obrotów). Minus taki sam jak w pierwszym przypadku na zimnym nie trzyma obrotów.

Trzeci sposób najskuteczniejszy: Tylko Jeden przewód od wtyczki prowadzącej do silniczka krokowego wolnych obrotów rozcinasz, Nowym przewodem dwu żyłowym podłączasz się do rozciętych końcówek (jedna żyła do jednej końcówki rozciętej a druga żyła do drugiej ) przeciągasz te przewody do kabiny i tam montujesz najzwyczajniejszy w życiu przełącznik. Podłączasz go w ten sposób żeby jak przełączasz w jedna pozycję to kable są rozłączone a jak załączysz to kable złączone(Silniczek wolnych obrotów włączony lub wyłączony). Teraz na zagrzanym aucie przełącznik ustawiasz tak by przewody były rozłączone(czyli silniczek wolnych obrotów nie działa)

Na lince od gazu(na przepustnicy) ustawiasz obroty (tak żeby silnik miał obroty ok 800 do 1000 obrotów) I to wszystko Tylko pamiętaj odpalasz zimne auto z włączonym silniczkiem wolnych obrotów a jak się zagrzeje to go wyłączasz i wszystko gra. Jak nie dasz rady lub czegoś nie zrozumiałeś to napisz na PW

Opublikowano
A i jeszcze dodam że jeśli auto nawet po zagrzaniu nie chce chodzić na benzynie to masz spieczone końcówki wtryskiwaczy wtedy tylko wymiana wtryskiwaczy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.