Skocz do zawartości

320d 150Km jakie wartości na INPIE ma mieć egr?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oraz podczas analiz moich :D logów dynamicznych na biegu 3 (na 100%), 4 i 5 (dokładnie nie pamiętam), ale przy 3000 tyś ciśnienie mierzone osiąga te około 2500 jednostek mija 0,1 sek :) i jest utrzymywane 22xx cały czas a powinno być około 2400 :? .

Klubowiczowi Roger-Nysa (również dziękuje za cierpliwość i wyjaśnienia) doradził, że to elektro-zaworek.

 

u mnie jest to samo...dobija do 2500 nawet do 2700 i zbija na 22XX. z tego to czytalem to troche malo.

ostatnio sprawdzalem zawor multimetrem i niby wszytsko ok ale czy do konca tego nie wiem po tym jak patrze na te cisnienie doladowania.

dodam, ze auto na wysokich obrotach ciagnie ladnie tylko czasami z dolu jest "uspione". niby nie duzo kosztuje nowy zaworek ale czy warto inwestowac w niego...

czy to, ze cisnienie na full jest troche male moze byc wina tego elektrozaworu????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
tak szymon-o standardową drogę przeszedłem ( wężyki wymienione, czujnik doładowania przeczyszczony, zaworki czyszczone i zamienione miejsami egr i turbo, kolektor czyszczony, wtryski wymienione, katy wyrzucone, sztanga od turbo i grucha zasmarowane wd40 i smarem miedzianym po tym zabiegu jest lepiej ale to jeszcze nie to), tak że został mi jeszcze podmienić ten zaworek na nowy, przepływkę (ewentualnie migiczna dziurka) a jak to nie pomoże to zabiorę się za turbawkę bo myślę (o bym sie mylił) że tu leży problem.
Opublikowano
Potrzebny ochotnik który wstawi nowy zaworek i pochwali się na forum :) .
Opublikowano

osobiście uważam, że czyszczenie zaworków jest dobrym rozwiązaniem, ale wymiana jest znacznie lepsza, bo masz 100% gwarancję, bo albo wszystko gra, albo trzeba szukać dalej... a po czyszczeniu raz jest lepiej, później znów źle, człowiek się zastanawia a i tak na końcu kupuje nowy zaworek :) Zaraz ktoś powie, że analogicznie można pół silnika metodą prób i błędów wymienić,a le myślę, że 150zł to nie aż tak koszt, żeby się nie opłacało, przynajmniej jednego zaworka wymienić...

proszę tutaj link allegro http://motoallegro.pl/oryg-zawor-cisnienia-egr-n75-bmw-e46-e38-e39-i1809615081.html (nie wiem czy to zgodne z regulaminem?osobiście nie mam nic wspólnego ze sprzedającym). Mam nadzieję, że się przyda. Polecam upewnić się, czy ten numer waszego zaworka zgadza się z tymi numerami w aukcji, żeby uniknąć nieporozumień. Pozdro!

 

a co do ochotnictwa... ja już czekam 2gi tydzień na mój zaworek, bo sprzedający nie ogarnął i do diesla sprzedał mi zaworek od 335i benzyny biturtbo :twisted: :duh: :duh: :duh:

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano

Wwwrona wydaje mi się, że u Ciebie to jest poważniejszy problem, że dobija aż do 2700, może tez podmień te zaworki z EGR i zrób logi, oby nic się nie uszkodziło przez aż takie duże doładowanie.

Andy_64 do dopieszczenia turba/czyszczenia zmiennej geometrii na razie nie mogę się zmobilizować.

Wolałbym aby przyczyną moich dolegliwości był ten zaworek właśnie, a nie kupno wszystkich uszczelek turbo-kolektor i "rozbieranie strony ciepłej" wrrrrrr.

Polonez tak jak pisałem liczę, że da radę zgrać się na weekend (pewnie wszyscy trzymamy kciuki abyś dostał właściwego dziada :) wreście).

Pozdrawiam

Opublikowano
Wwwrona wydaje mi się, że u Ciebie to jest poważniejszy problem, że dobija aż do 2700, może tez podmień te zaworki z EGR i zrób logi, oby nic się nie uszkodziło przez aż takie duże doładowanie.

nie wydaje mi sie zeby przez ulamek sekundy duzego doladowania moglo sie cos stac...

tak sie przygladam zapisom moich logow i zadane cisnienie dobija do 2380 i zaczyna spadac do 2300 a w tym czasie rzeczywiste uderzy do 2600-2700 wtedy zbije sie do 2350 i stopniowo zejdzie na 2230. czy to wszystko dobrze wyglada???

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

a EGR masz podłączony ...

bo troszkę dziwne że do 2700 leci ciśnienie , tyle dobrze że zaworek chociaż je zbija ale im starszy zaworek tym dłuższa jego reakcja ...

widziałem już przeładowania do 3100 na tych turbinach :shock:

jeśli pojawia się zbyt długo tzn. kilka sekund to ECU i tak zgłosi tryb awaryjny ponieważ ogranicznik jest ustawiony na 2400 ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

EGR jest tak jak fabryka nakazala tylko z tego co pamietam kiedys mi mechanik ustawil go na 5% na KTS-ie

 

podlaczylem inpe i przejechalem sie kawalek i dalej to samo. wali duzo i zbija do 2240. zauwazylem rowniez, ze na wolnych obrotach zadane jest ok 989 a rzeczywiste 976. kiedys rzeczywiste bylo 15jednostek wiecej od zadanego a dzis jest na odwrot...

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
EGR jest tak jak fabryka nakazala tylko z tego co pamietam kiedys mi mechanik ustawil go na 5% na KTS-ie

 

podlaczylem inpe i przejechalem sie kawalek i dalej to samo. wali duzo i zbija do 2240. zauwazylem rowniez, ze na wolnych obrotach zadane jest ok 989 a rzeczywiste 976. kiedys rzeczywiste bylo 15jednostek wiecej od zadanego a dzis jest na odwrot...

możliwe że przez przyblokowanie EGR masz wyższe ciśnienie ponieważ więcej spalin idzie na łopatki turbiny niż w dolot a potem zaworek zbija do ciśnienia zadanego ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

moze i masz racje. ale to tym sie nie przejmowac i tak zostawic???

 

a co wkoncu z tym zbiciem do 2240. to jest w koncu malo czy tak ma byc???

no i co z tym niedoladowaniem na wolnych obrotach??? czy to jest w normie te kilka jednostek tylko, ze jak wspomnialem kiedys bylo ponad pare jednostek...

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
zaworki, które czyściłem nie dają 100% pewności że wszystko jest ok. Tak było w moim przypadku, ponieważ miałem problem z brakiem mocy wyskakiwał błąd 4530 i pełne zamulenie. Myślałem że trzeba będzie turbo regenerować. Przesmarowałem sztangę oraz samą gruszkę i było lepiej, przeczyściłem zaworki, wymieniłem wężyki przy turbinie myślałem że tak ma być ale dzisiaj wymieniłem nowy zaworek N75 i to był strzał w 10!!! Teraz moc jest ze mną. Jeszcze myślę o dziurce w przepływce, co o tym myślicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.