Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

silnik normalnie osiaga temperature prawie idealna czyli pion (brakuje jednej grubości wskazówki), ale tuż po włączeniu ciepłego nawiewu wskazówka opada do pierwszej podziałki 1/4 i raczej to nie jest tak jak powinno być;] w czym szukać winy w pierwszej kolejności? termostat?

Opublikowano
to raczej nei przez termostat, temperatura silnika sie obniza po wlaczeniu nawiewu... bo ten z nagrzewnica ma tyle wspolnego co i z calym ukladem chlodzenia
Opublikowano
dobra ale jesli przykładowo jade nagrzał sie do pionu (termostat otwarty- duży obieg) właczam ciepły nawiew w kabinie temperatura spada co jest logiczne ponieważ nawiew chłodzi nagrzewnice to czy termostat nie powinien automatycznie przymknąc dużego obiegu? pozwalajac aby płyn trzymał odpowiednia temperature? jeśli np sie nie domyka, nie reaguje na spadek temperatury płynu? to moze byc jego wina dobrze mysle/?
Opublikowano

byc moze, jednak osobiscie wydaje mi sie dziwne zeby cieply nawiew byl w stanie az tak schlodzic silnik

podczas jazdy w trasie nie ma podobnego objawu? zawsze trzyma ten prawie pion, oprocz cytuacji gdy wlaczysz nawiew?

no i pytanie jak szybko ta temperatura spada, podaj troche wiecej szczegolow tej sytuacji.

Opublikowano
to raczej nei przez termostat, temperatura silnika sie obniza po wlaczeniu nawiewu... bo ten z nagrzewnica ma tyle wspolnego co i z calym ukladem chlodzenia

 

teraz to poszedłeś po całości jak termostat nie ma nic wspólnego z nagrzewnicą i,układem chłodzenia to w takim razie po co on tam w ogóle jest?

Gdy uruchamiamy zimny silnik to nagrzewa się mały układ wraz z nagrzewnicą i gdy temperatura płynu zaczyna osiągać odpowiednią temperature to termostat zaczyna się otwierać i wtedy płyn krąży po całym układzie. A poza tym to że wskaźnik temperatury stoi w pionie to nie znaczy że ma 90 stopni bo przedział jest od 60 do 90 stopni. Termostat może cały czas jest niedomknięty i dlatego podczas jazdy przy włączonym nadmuchu cały układ się schładza

Opublikowano (edytowane)
to raczej nei przez termostat, temperatura silnika sie obniza po wlaczeniu nawiewu... bo ten z nagrzewnica ma tyle wspolnego co i z calym ukladem chlodzenia

 

teraz to poszedłeś po całości jak termostat nie ma nic wspólnego z nagrzewnicą i,układem chłodzenia to w takim razie po co on tam w ogóle jest?

 

spokojnie, nie napisalem ze nie ma nic wspolnego, chodzilo mi o to ze jesli bylby on otwarty caly czas to silnik chlodzilby sie tez w innych sytuacjach a nie tylko gdy wlacza sie ogrzewanie, czyli np podczas jazdy z duza predkoscia przy niewysokich obrotach

Edytowane przez reaper89

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.