Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem, mianowicie jak odbierałem auto od mechanika wczesną wiosną po wymianie łącznika dwóch głowic od płynu chłodzącego auto się nie grzało mimo iz było zalane wodą, temperatura stała cały czas lekko ponad połowe ale tylko tylko. Jeździłem tak sporadycznie aż do momentu kiedy detonowała chłodnica :mad2: :mad2: :mad2: więc wymieniłem na nową i zalałem płynem. Odpowietrzyłem ale cały czas temp jest leciutko ponad połowę i jak ostrzej zacznie się jeździć to się grzeje i robi się duże ciśnienie w układzie. Zaznaczam że nie ma zamontowanego tunelu od wiska do chłodnicy a korek upuszcza ciśnienie... co to może być?? Uszczelka poszła czy jak bo nie mam siły juź. A i czy w każdej 750 temperatura stoi leciutko ponad połowę??? Bo na youtube jak patrzyłem to każda tak ma
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Najlepiej odblokować obc i w teście nr 7 będziesz miał temperaturę silnika. W V8 102 do 108 st.C to norma ale nie wiem ile powinno być u Ciebie...
Opublikowano
W poliftowej 750-tce temperatura oscyluje wokoło 102 st. A nawet jak w korku wzrośnie do 108 to wskazówka i tak stoi na środku. Myślę, że jeżeli masz lekko odchyloną w prawo, to temperatura płynu musi być wyższa niż 110st....
Opublikowano
Chyba można założyć, że wskaźnik temp ten sam, w 740 pion jest do 115C a 116 to już lekkie odchylenie.

Wydaje mi się, że w 750-tce jest jednak trochę niższa temperatura. Moja 540-stka pokazuje zawsze o 2-3 stopnie więcej. Silnik M62 pracuje na 104-105 stopniach...

Opublikowano
dobra zrobiłem test na postoju. Jak temp jest równo na połowie to na teście 7 pokazuje 80 stopni :?: :?: jak wyjdzie lekko pona połowe tak jak pisałem to pokazuje 93-94 do 102(godzina na odpalonym motorze). W pewnym momencie ze 100 spadła na 94 i wróciła na 102 i tak zostało... nie mam siły już :mad2: :mad2: z mojej analizy wynika że myszą być co najmniej dwa czujniki temperatury, tylko gdzie są oprócz tego w chłodnicy i który jest od czego??? Pomóżcie :cry2: :cry2: :cry2:
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
a coś tak się uczepił tych czujników, ten przy chłodnicy odpowiada za załączenie wiatraka przy temperaturze płynu 90 st.C na wylocie z chłodnicy, drugi jest gdzieś na silniku, ale wynika że on jest ok. tylko tak masz skalibrowany wskażnik na zegarach. Jeżeli nagle "wybucha" chłodnica to by wskazywało na termostat. Inne przyczyny grzania to może być pompa wody, niedziałające wspólnie wisko i wiatrak klimy oraz nieszczelność układu. Czasami też jak jest w aucie gaz to wadliwy reduktor może puszczać gaz w obieg ukł. chłodniczego. Jeżeli w chłodnicy/zbiorniczku wyrównawczym widać przelewający się płyn którego strumień rośnie wraz z obrotami to przyjrzałbym się termostatowi. Miałem tak w 520 że termostat otwierał się normalnie a raz na tydzień przycinka i wywalało płyn korkiem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.