Skocz do zawartości

320D za niskie napięcie na wtyczce od sterowania EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Napięcie na wtyczce elektrozaworku wynosi :

 

na przekręconym zapłonie 10,6 V

auto zapalone 11,4 V

 

Z tego co wyczytałem te wartości nie mogą być zaniżone, powinny wynosić równo 12V. Może ktoś rozjaśnić temat jak to ma się do działania elektrozaworku ?

Elektoraworek od sterowania turbiny ma 11,9 V. - Rezystancja cewki są ok 14-19 Ohm

 

pozdrawiam

Opublikowano

chyba Kolego przeczytales moja instrukcje odnosnie sprawdzania elektrozaworu sterowania AGR :wink: Wartosci napiecia od 10-12V sa jak najbardziej pozadane. Zjazd ponizej 10V moze dawac do myslenia. Wszystko jest w jak najlepszym porzadku.

PS. musze przeedytowac tamten wpis :roll:

Opublikowano
chyba Kolego przeczytales moja instrukcje odnosnie sprawdzania elektrozaworu sterowania AGR

PS. musze przeedytowac tamten wpis :roll:

no to prosimy przeedytowac i go wkleic, chccialbym zerknac jak to u mnie wyglada.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

yoshimura01 daj link do tej instrukcji.

szukalem w "zrob to sam" i nie znalazlem...

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
yoshimura01 daj link do tej instrukcji.

 

viewtopic.php?f=69&t=161860&p=1175893#p1175893

 

Sprawdzenie zaworu AGR:

- na zaciaganie przez wezyk powietrza ile sie da i zblokowanie jezykiem. Musi sie otworzyc i pozostac w tej pozycja, az do momentu "odklejenia" jezyka od wezyka. Wtedy musi mocno opasc/uderzyc na wspornik.

- zablokowanie ukladu recyrkulacji metalowa blaszka za chlodniczka spalin. Wtedy obserwowac z podlaczonym i odlaczonym wezykiem podcisnienia. Jesli nadal dymi to: przeplywka, dziura w dolocie, niepompujaca turbina.

 

Sprawdzenie elektrozaworu AGR:

- rezystancja cewki 14-19 Ohm [jesli brak lub wartosci zanizone elektrozawor do wymiany]

- napiecie na wtyczce 10-12V [jesli brak lub nie dochodzi do 12V [max wydajnosc]: przewody, sterownik silnika]

- podmiana miejscami z N75 [jesli nie ma poprawy: zawor AGR, przeplywka, niepompujaca turbina, dziura w dolocie], jesli jest poprawa: elektrozawor AGR do wymiany.

Opublikowano

zmianialem wczoraj przewody podcisnienia na silikony i sprawdzilem przy okazji napiecie i rezystancje elektrozaworow Rezystancja 17.5 Ohm czyli ok ale napiecie na przekreconym kluczyku 6.9V a na odpalonym 7.8V :| Sprawdzalem przewody i nic nie znalazlem

yoshimura01 jezeli na wszystkich przewodach mam takie same napiecie to bedzie wina sterownika:?: Dodam ze zawor sterowania zaluzja chlodnicy nie zasysa powietrza a napiecie ma takie samo i rezystancje w granicy 31 Ohm Ostatnio sprawdzalem turbine i egr w DIS,napiecie raczej mialem takie same a wszystko bylo w normie Komp nie pokazal mi bledow odnosnie tego problemu

Opublikowano
pozniej sprawdze i dam znac A moze wiesz dlaczego ten zaworek od starowania zaluzja nie dziala :?: tak jak pisalem ma napiecie i rezystancje ok 31 Ohm tylko nie wiem jaka dokladnie powinna byc
Opublikowano

sprawdzalem dzisiaj na zimnym silniku i napiecie jest takie same czyli 7.8V (na rozgrzanym to samo)

 

yoshimura01 czy cos jeszcze oprocz kabli i sterownika moze byc za to odpowiedzialne :?: Bede szukal ale przez pewien czas nie bede mial bmki

Opublikowano
hmm :think: dziwne, bo jeszcze NIGDY mi sie nie zdarzylo aby odczyt napiecia nie doszedl nawet do 10V... a w ogole auto ma jakies problemy z moca itd?? innych opcji poza tymi nie ma...
Opublikowano

ostatnio sprawdzalem na kompie parametry bo czulem jak by byla mniej zwawsza,wybebeszylem drugiego kata ale wyszlo ze sie miesci w normie Mysle sobie ze moze to juz z przyzwyczajenia Tylko nie wiem jakie bylo wtedy napiecie na kostkach Mam tylko blad przekaznika kompresora klimatyzacji i nie mam napiecia na kostce wentylatora

Zastanawiam sie czy to jednak nie jest wina sterownika bo gadalem teraz z kolega i ostatnio szukal przyczyny braku napiecia na kablu sterujacym wentylatora i wyszlo ze sterownik Nie dzialal mu tez zaworek sterujacy zaluzja i egr bo bylo za niskie napiecie Po wymianie wszyskto jest ok Bede musial jeszcze sprawdzic to napiecie na sterujacym wentylatora i bedzie wiadomo

Opublikowano

a wiec u mnie tak:

- elekrozawor turbo: wtyczka 11- 12V, elektrozawor 16,2 Ohm

- elektrozawor EGR: wtyczka 9V, elektrozawor 16 Ohm

 

czy to dobrze, ze na wtyczce do egr jest tylko 9V???? z tego co pisze yoshimura01 to nie....

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Elektrozawory te sterowane są 12V impulsami, a to 9V co pokazał Ci multimetr to tylko średnie napięcie impulsów z jakiegoś okresu. Podłącz multimetr i włącz INPA tam masz opcję zamknięcia EGR uruchom ją to miernik powinien pokazać blisko "0".
Opublikowano

czyli mam rozumiec, ze wszystko jest ok?

aa i czy wartosci elektrozaworow po 16 Ohm daja mi 100% pewnosc na ich prawidlowe dzialanie?

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Jeśli zawór ma 16ohm to stwierdzić możesz, że uzwojenie w jego wnętrzu jest OK i sam od strony elektrycznej działa jak należy. Jest jeszcze strona mechaniczna, czyli czy go coś nie przycina, oraz czy nie jest gdzieś w jakiś dziwny sposób zatkane przepływanie podciśnienia przez niego. Napięciem nie musisz się martwić, gorzej by było jakby go tam nie było, a co do wartości, to podejrzewam, że podpięcie innego miernika spowodowałoby pokazanie innej wartości(średniej). Jak masz siłę to sprawdź czy napięcie spada podczas przygazowywania, a konkretnie w momencie gdy odpuszczasz gaz powinno podskoczyć. Podczas normalnej jazdy pod obciążeniem powyżej 2800obr miernik powinien wskazywać "0"
Opublikowano

ok ok...

dzieki za wszelkie info :cool2:

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam panowie mam ogromny problem z autem a mianowicie wpada w tryb awaryjny, napięcie na wtyczce pokazuje 7,8v a opór na pierburgu 13ohmów . Prosze o pomoc bo juz nie daje rady............... :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam podłącze się pod temat również mam ten problem..

 

Napiecie na wtyczce elektrozaworka żaluzji 12v po odpaleniu... a napięcie na wtyczce EGR po odpaleniu 11.30v i EGR nie pracuje... a podciśnienie do elektrozaworka egr dochodzi

Opublikowano
zdemontowałem kolektor i tak mniej więcej patrzyłem ten przewód czy gdzieś nie przycięty itp ale nic na to nie wskazuje... nic złego się nie dopatrzyłem.Uruchomiłem auto egr nie pracuje...zrobiłem 2km zaczął pracować i jak zaczął pracować...pracował non stop do póki auta nie zgasiłem...zgasiłem auto na 2 sekundy odpalam i egr juz nie pracuje...więc jak by było gdzieś cos nie tak z kablem to by nie pracował wogule jak złapał...tylko by wyłączał i włączał się np na nierównościach a on non stop pracowal do póki auta nie zgasiłem... czyli logiczne,że musi non stop pracować...wiec czemu po zgaszeniu na 2,5sekund auta egr juz nie pracuje? a jak złapie w trasie to pracuje dotąd aż auto bedzie chodziło??
Opublikowano
Witam dzisiaj przychodzę rano do auta +3stp odpalam auto EGR pracuje od razu bo masy powietrza wyrównane okej i teraz tak...zgasiłem auto...odpalam po 5 sekund i już koniec EGR NIE PRACUJE a jak bym nie zgasił silnika tak by chodził do póki bym silnika nie zgasił...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.