Skocz do zawartości

[E39] Stukot w okolicy nadwozia - dyfer? krzyżak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Pojawi mi się dzisiaj dziwny problem, ciekaw jestem czy Wam się coś podobnego trafiło. Podczas hamowania przed światłami, kiedy prędkość spadła do ok 50/40 km/h pojawił się dziwny stukot w okolicy dyferencjału, jakby ktoś stukał młotkiem. Częstotliwość tego stukania spada wraz ze spadkiem prędkości. Najbardziej słychać podczas jazdy przy prędkości ok 15 km/h. Co ciekawe wystarczy, że DODAŁEM gazu, a stukot zniknął. Dziwne...puszczam pedał gazu i jest problem - naciskam, problemu nie ma :)

 

p.s. nie ważne czy jadę na biegu czy na luzie,-stuka jak puszczam pedał gazu

 

p.s.2 Podniosłem dwa koła w górę odpaliłem auto, położyłem się pod spód, jednak nic nie zlokalizowałem...chyba koła muszą mieć opór

Opublikowano
Miałem identyczne objawy u siebie i winny był dyfer :wink:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Jak się okaże że to dyfer to nigdy więcej BMW...przy takim przebiegu, żeby mi dyfer padł (115tys) i to przy spokojnej jeździe...

 

Jest jakaś metoda aby sprawdzić dyfer w garażu?

Opublikowano
może poprzedni właściciel nie za bardzo o niego dbał albo go pałował jeżeli miałby to być dyfer. nie ma takiej możliwości żeby przy tym przebiegu co piszesz dyfer sie skończył?!?! albo zegar był cofany :mad2: co sie niestety u nas najczęściej zdarza... Normalnie w autach w miarę zadbanych z przebiegiem 300tyś.+ dyfer nie daje o sobie znać...
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano

Wiem, że ciężko uwierzyć w ten przebieg, ale to prawda. Kupiłem z pewnego źródła, a poza tym w ASO były sprawdzane stany licznika z w wymianami eksploatacyjnymi w stosunku do roku.

 

Zauważyłem, aby dostać się do podpory trzeba rozebrać wydech+osłony termiczne, więc aby tam się dostać jest trochę roboty...

Na całości wału mam luz ok 0,5cm jak kręcę go prawo lewo - czy to w normie?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wracając do tematu to:

 

Położyłem się pod auto, odkręciłem termo izolacje ochronną tak aby dostać się do podpory, następnie poruszałem, postukałem wszędzie gdzie się da, następnie poskręcałem tak jak było i co mnie do dzisiaj dziwi to: samo się naprawiło - kompletnie nic nie stuka.

Opublikowano
samo się naprawiło

Bmw to mądre samochody jak widać :D

A tak prawdę mówiąc jeśli coś jest nie tak skoro było pukanie to prędzej czy później problem powróci

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Miałem podobnie - stukała osłona termiczna wydechu. Przy wyższych predkosciach może ją pęd powietrza odginał, bo słychać było głownie przy toczeniu się powoli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.