Skocz do zawartości

BMW 330d E46- problem z mechanizmem otw. drzwi + kontrolka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Dziś dokonałem zakupu właśnie BMW 330d z 2001r w wersji sedan. Powiem szczerze że jestem baaardzo pozytywnie zaskoczony autem. Poprzednie auta jak Mercedes W210 czy Audi TT na prawdę komfortem jazdy niestety ustępują. Jakość wykonania wnętrza też mnie zaskakuje- nawet na największych dziurach nic nie próbuje skrzypieć, po prostu szok! Dziś nią troche pojezdzilem i mam dwa pytania. Czy ktoś orientuje się co może byc przyczyną tego ze dwukrotnie na chwilę zapalała mi się kontrolka od oleju (żółta). Zapalała się na jakieś 20s i gasła. Poziom oleju jest chyba w normie chociaż jutro się upewnie na 100%. Druga rzecz to natomiast problem ktory zauważyłem dopiero po zakupie a mianowicie drzwi prawe z tyłu nie otwierają się od środka (klamka wewnętrzna chodzi sobie luźno i nie otwiera drzwi) z zewnątrz natomiast otwierają się bez problemu. Ktoś z Was wie może jak skonstruowany jest mechanizm otwierania?

Auto opiszę w odpowiednim dziale wraz z fotkami jak się troche naciesze i ogarne te drobne usterki. Z góry dzięki i pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Drzwi zablokowane na wypadek przewożenia dzieciaków :wink: Odblokuj jak w każdym innym aucie.

Kontrolka zapala się w czasie zasdy? Czy od razu po uruchomieniu silnika?

Opublikowano

Komedia, faktycznie nie pomyślałem o tym;) Troche wstyd, hehe. Ale człowiek uczy się na błędach:) Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Zawdzięczam Ci przespaną noc, bo w przeciwnym wypadku do rana zastanawiałbym się jak się dobrać do tego mechanizmu.

Jeżeli chodzi o kontrolke to pojawia się chwilę po odpaleniu auta (ale nie od razu) i po chwili gaśnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A sprawdziłeś już, że drzwi działają? Bo to taki strzał na początek (miałem już takich, co chcieli boczki zdejmować).

Co do kontrolki, to poszukaj na forum hasła żółta kontrolka, wszystko opisano w kilku obszernych tematach. Ogólnie to pewnie czujnik poziomu oleju nawalił. Objaw dokładnie taki, jak u Ciebie, startujesz silnik, chwilę chodzi i zapala się kontrolka. Po kilkunastu sekundach gaśnie. Wymiana czujnika wiąże się z wymianą oleju, więc warto poczekać, aż będzie potrzeba.

O losie, chyba napisałem wszystko, zamiast dać Ci szansę poszukać :wink: Temat w sumie bardziej złożony, poczytaj forum.

Opublikowano
Drzwi śmigają tak jak powinny. Nie zauważyłem wcześniej tego suwaka znajdującego się obok mechanizmu zamka, a dotychczas spotkałem się z tym rozwiązaniem jedynie w Lexusie. Także wielkie dzięki za pomoc, jak zwykle forum okazało się niezastąpione. Co do kontrolki to także dziękuję za diagnozę, poczytam jeszcze na ten temat na forum i przy wymianie oleju postaram się zrobić z tym porządek. Pozdrawiam!
Opublikowano
Drzwi śmigają tak jak powinny. Nie zauważyłem wcześniej tego suwaka znajdującego się obok mechanizmu zamka, a dotychczas spotkałem się z tym rozwiązaniem jedynie w Lexusie.

 

Polonez też miał taki bajer :wink:

Opublikowano
Polonezem nigdy niestety nie było mi się dane przejechać:) I jak się nie pospieszę to już nigdy może się to nie udać;)
Opublikowano
Polonezem nigdy niestety nie było mi się dane przejechać:) I jak się nie pospieszę to już nigdy może się to nie udać;)

 

No wlasnie, moze zastanow sie nad poldkiem zamiast nad bmw? Różnicy zbytniej nie ma, w koncu jedno i drugie to RWD :norty: Kumpel ma Atu+ z fabryczną klimą i bez gazu, ktory gdzies tam stoi i bardzo rzadko jeździ, mogę się go spytać czy chcialby sprzedać ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.