Skocz do zawartości

318i m40 93 zmana softu chipa i filtr stożkowy??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie czy da sie zmienic soft w chipie tego silnika??

Jesli tak to ile mozna wycisnąć koni zmieniajac tylko oprogramowanie i ile to kosztuje(sama zmiana soft??)

Czy wymiana filtra na stożkowy też podniesie troche moc?

Obecnie jest 115 o ile by podniosło wymiana na stożek??

Dzieki z góry za informacje

Pozdrawiam

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano

Lepiej odpuść sobie stożek, zupełnie nic on nie daje,

no może poza pogorszeniem momentu obrotowego przy niższych partiach obrotów silnika :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
W silnikach M40 pomiar powietrza odbywa się do 3000rpm i powyżej tych obrotów ilość powietrza nie jest już mierzona i jeśli zastosowany zostałby filtr inny niż standardowy mogłoby to doprowadzić do większego zużycia paliwa. Informacje pochodzą z tej strony http://skocz.pl/aoil . Można się zastanawiać czy odnosi się to tylko do E30 czy też E36. A i przeczytanie tego nie zaszkodzi http://skocz.pl/aoin .
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano

renomowani producenci chipów z Niemiec jak H&S obiecują wzrost mocy na 130 koni a momentu na 185 Nm . tym samym vmax ma wzrosnąc z 201 na 216 a spalanie spasc ze srednio 7.6 na 7.2 . Tyle jesli chodzi o obietnice.

Dane np Tuning Concept to wzrost vmax z 200 na 205 :D

 

koszty - wszystko zalezy gdzie bedziesz kupował takiego chipa.

Tuning Concept chce 300 Euro, ale sprawdz np na www.chiptuning.strona.pl, np za chipa do 750 chcą 750 zł :D to moze za tego do 318i wezmą 318 zł :D :wink:

Opublikowano

Prawdę mówiac jestem bardzo sceptycznie nastowiony do zmiany chipa w silnikach atmosferycznych (wolnossacych). Po przeczytaniu kilkunastu testów tego typu rozwiazania wskazywały na przyrosty mocy i momentu obrotowego srednio o 1-1,5%. Oczywiście zmiana softu jest w zasadzie wymagana w przypadku dość zaawansowanego tunningu jednostki napędowej.

Inaczej jest z silnikami doładowanymi gdzie jak chyba wiedza wszyscy przyrosty mocy i momętu sa bardzo duze.

Stożek w 95% przypadków jest tylko bajerem, który powoduje zmniejszenie mocy i momentu obrotowego. Bardzo często nie jest odizolowany od gorącego powietrza w komorze silnika a prawdą jest też to ze aby znaleźć miejsce z chłodnym powietrzem jest bardzo trudno. wg mnie jest to kolejny bajer. Zamiast stozka polecam wkładke K&N do seryjnego airboxu gdzie przynajmniej mamy pewność ze silnik dostaje świeże chłodne powietrze a nie gorące gdzieś z komory.

Opublikowano

co do chipów bywa roznie ale widziałem wykresy z hamowni na niemieckich forach i w przypadku mocnych silników chip dawał pewną poprawę - M5 3.6 na 344 konie a 540i na 320 koni .

 

Ja jestem na dzień dzisiejszy sceptycznie nastawiony do wkładki K&N - wg testów przepuszcza ona zbyt duzo zanieczyszczeń a mocy nie dodaje. na dodatek bryzga olejem, którym jest nasączona na przepływke.( sprawdzone u mnie osobiscie w 730i ) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.